Cerita merapu (1)

8 1 0
                                    

Ni mimpi tapi macam realiti AAAAAA

Mak aku ada kedai makan. Kedai tu mak aku lah bukak. Ehh tak. Mak aku ada bukak kedai makan dekat pasar. Kedai mak aku ni biasanya waktu petang memang ada polis datang singgah untuk makan. Polis ni baru balik dari meronda. Tapi tak selalu lah polis tu datang. Seminggu tu ada dalam tiga atau empat kali macam tu dorang datang.

Polis ni ada dua kumpulan. Satu kumpulan tu guna kereta polis yang biasa korang tengok tu. Satu lagi yang guna van. Yang guna van tu pangkat sarjan kot rasanya sebab pernah dengar member dia panggil dia sarjan. Dua-dua polis ni kawan mak aku. Mak aku ni memang pelik sikit. Dia ada kawan bomba, polis, yang kerja dekat hospital pun ada. Jangan hairan kalau mak aku pernah terlepas dari saman kereta sebab dia ada member JPJ. Shhh...

Nak dijadikan cerita, ada suatu hari ni. Waktu petang dalam pukul 5:45 macam tu kot. Ada kumpulan polis datang yang guna van tu. Biasanya kalau polis meronda akan diikuti dua orang askar, seorang pertahanan awam dan seorang polis. Polis tu sarjan la, dua orang askar tu seorang muda seorang lagi tua. Taklah tua tapi berumur lah. Yang pertahanan awam tu agak berumur jugak.

Lepastu, aku ni jenis yang kalau tengok polis je terus excited sebab cita-cita aku memang nak jadi polis. Tu sebab pertama, sebab kedua aku excited sebab abang askar yang muda tu hensem (bukan yang tua). Aku tak tahu kenapa. Walaupun askar ni kulit dorang hitam, botak, tapi tetap hensem. Aku suka tengok dorang. Tapi bukan yang sombong dan anti sosial.

Ok ok. Aku teruskan. Masa aku ambil order dekat meja polis ni, abang askar tu nama Harik (bukan nama sebenar). Dia ni aku rasa dah dua kali dia datang. Harik ni memang suka tenung muka aku (perasan). Kali pertama dia datang, dia asyik tengok aku. Kali kedua, dia tengok aku macam ni tau... Tangan dia macam tu letak dekat meja lepastu muka pandang aku. Aku macam what the---

(Maaf, guna gambar Rapmon bts HAHAHA)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Maaf, guna gambar Rapmon bts HAHAHA)

Kau bayangkan ada seorang laki yang hensem tengok kau macam tu. Gila wehh aku tahan je senyum time tu. Harik ni taklah hensem mana tapi di mata aku hensem. Di mata orang lain aku tak tahu. Harik ni tak sado, badan dia tinggi dan kurus tapi tetap hensem. Ehh AHAHAHAHHA.

Ok sambung. Dia tengok aku macam tu, depan sarjan. Dahla tak cover langsung. Aku rasa perangai dia memang macam tu. Tak tahu malu siot, atau suka menyakat? Aku pulak yang segan.

Masa aku ambil order, sarjan tu ada tanya aku soalan.

Sarjan: umur kau berapa?
Aku: 16 tahun.
Sarjan: oh tingkatan 4. Tahun depan SPM, belajar rajin-rajin.

Aku pun angguk je lah lepastu senyum sikit. Malu weh, dahlah Harik tu tenung aku. Kantoi pulak umur aku ni. Aku rasa umur dia dalam 22 atau 23 kot. Muda lagi.

Lepas sarjan tu tanya, ambil order semua, aku terus blah. Aku tak tengok pun Harik tu. Yelah, takkan nak toleh belakang. Kalau dia still tengok aku, aku pulak yang malu.

Aaaaa gila weh. Aku tak dapat nak lupakan mimpi tu.

Tolonggg gueeeee

Ok abes

#2 DuNIa PeNulIs MySteRy_FzWhere stories live. Discover now