Di dalam istana
"EEEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrgggr"
Bunyi tangisan kesakitan bergema di setiap sudut istana. Di sebuah bilik daripada 975 buah bilik di istana dan tidak termasuk dengan ruang utama dan bilik2 rahsia yang masih tidak ditermui,
( maaf yer reader semua..... author sengaja jer tambahkan sikit ayat yang tidak ada kene mengena dengan ni jalan cerita story ni contoh nya bilangan bilik di istana. Maklumlah saja jer nk bagi part ni panjang sikit. Harap sebuah reader jangan kecik hati yer......)
...... terdapat seorang wanita yang tengah bermati - matian untuk melahirkan seorang pewaris yang akan memimpin sebuah kerajaan. Wanita itu dibantu oleh 2 orang bidan istana.
Suasana di istana tersebut sangat gelap gelita dan sunyi sepi. Hanya bercahayakan lampu2 minyak malap yang digantung di segenap sudut istana. Hujan di luar kian turun dengan lebatnya beserta kilat sudah mula menyambar.
" Push!!!! Push!!!! "
" push!!!!! Puuuuuuuuuush!!!!! Sikit jer lagi, tuanku ratu permaisuri" kata bidan pertama
"eeeeeeeerrrrgh"
"saya dh nampak kepalanya!!!!!! Tuan ratu permaisuri"kata bidan keempat
"sabar kuatkan semangat, wahai ratu permaisuri jangan mengalah"
Angin di luar kian semakin deras. Guruh semakin lama semakin kuat bunyinya umpama ingin menyambar bumbung istana. Semua mak bidan disitu terlalu risau dan gelisah. Mungkin disebabkan operasi menyambut bayi terlalu rumit daripada sebelumnya. Apatah lagi bayi yang akan dilahirkan adalah putera raja.
Teriakan ratu permaisuri semakin lama semakin kuat dan perit. Nadinya semakin laju denyutannya. Nafasnya kian memberat. Seluruh tenaganya telah dikerahkan. Tetapi nampaknya dia masih tidak berputus asa untuk melahirkan anaknya biapun nyawa menjadi galang gantinya asalkan anaknya selamat dilahirkan.
Tiba-tiba.............................
Bip...... Bip......... Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip
Kedengaran sebuah alat magik yang membantu untuk mengesan nadi seseorang tiba-tiab berhenti berbunyi.
"Aaaaa..... Aaapakah....!!!!!! "
Kedengaran sunyi di sengenap penjuru bilik tersebut. Semua orang disitu hanya mampu untuk mengawal tangisan mereka daripada keluar. Nampaknya operasi mereka tidak berjaya seperti yang dirancangkan.
Kemudian kedengaran bunyi siulan sayu seekor burung bewarna putih yang hingap di dahan pokok berhampiran dengan tingkap di bilik tersebut. Mungkin burung tersebut jugak merasai kesedihan yang telah menimpa.
mereka yang mendengar siulan burung tersebut semakin sedih. Bagaimanalah mereka untuk memberitahu raja mereka tengtang berita tersebut. Pasti raja yondaime akan berasa sedih dengan tragedi yang menimpa isteri dan anaknya yang baru dilahirkan
"Woooooi!!! Jangan main-mainlah" kata bidan pertama apabila ternampak bidan pertama dan bidan kedua bermain dengan mesin hayat.
"Hehehehhehehehe. Jangan lah marah" kata bidan kedua
"mak2 bidan ooooooooooi. Cepatlah sikit. Sempat lagi bersembang" kata ratu permaisuri Ara Arandell dalam keadaan sayu. Pening kepalanya apbila terpaksa melayani kerenah mak2 bidan ini. Lagi parah lagi masa dirinya masih tengah sakit bersalin
"Maaf kan kami tuan permaisuri"kata kedua-dua mak bidan itu serentak.
"Alah,bukannya selalu kitaorang buat macam ini. Lagi pun kitaorang cuma terikut-ikut perangai happy-go-lucky permaisuri jugak"kata mereka dalam hati masing2
Di luar bilik.........
"Apa yang terjadi di dalam sana...... tadi beta terdengar bunyi Biibiip tu. Adakah....... OH NOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!"
raja yondaime tidak dapat untuk menghabiskan kata-katanya lalu dia terjatuh melutut dengan tangannya menutup mukanya. Kendengaran tangisan yang bergitu pilu. Hatinya tetasa sungguh sebak. Tidak sangka isteri yang dicintainya pergi bersama anaknya yang baru dilahirkan buat selama-lamanya....
"Sabarlah tuanku. Ini semua dugaan. Diminta untuk tuanku bawa bertendang...... Ehhhh salah2 bawa bertenang wahai tuanku" kata salah seorang daripada menterinya......
(sambung bahagian part 3 la...... Boleh x readers semua?;-)..... )
YOU ARE READING
The Lost KING Of Strongerst Guardian
FantasiaRayyan Arcadia ialah seorang remaja yang mempunyai hati budi yang baik dan rupa paras yang tampan tetapi dalam gaya yang selekeh dan mempunyai dua urat di dahi yang terbentuk dengan tergang menjadi bentuk V seakan-akan dua buah tanduk. Rayyan selal...