....... Di tempat yg sunyi bertemankan kegelapan yg dipernuhi asap-asap tebal. Kedengaran suara tangisan di segenap pelusuk seperti menikam sanubari batinnya senduri.
Dia merasakan sebak yg perit di hati namun dia tidak tahu apakah puncanya. Rasanya seperti kehilangan sesuatu yg beharga tapi dia masih x tahu apakah yang dia hilang? Kenapa benda tersebut seakan-akan memanggilnya datang.
Rayyan melangkah ke hadapan. Dia semakin runsing. Di manakah dia sekarang? Seingat rayyan dia sekarang tengah lelap di katil yang empuk selepas seharian melakukan kerja. Mungkin ini hanyalah mimpi yang hanya mainan tidur. Atau ini hanya lah sepihan dari memorinya? Tapi mana mungkin! Seingatnya dia tidak pernah hilang ingatan. Atau dia pernah?.......
"tak perlulah kau runsing bergini"
"Siapa kau. Di manakah gerangan kau"
".................."
"Kenapa kau x nk munculkan diri kau?"soal rayyan
"................... "
"keluarlah dan tunjukkan la diri kau jika kau anak jantan" rayyan semakin meluat dengan gerangan pemilik suara yang menegurnya.
Kemudian muncullah seorang lelaki berjasad di segenap kabus-kabus yang berterbangan.
Lelaki itu memakai busans khas seakan-akan seorang raja teragung. Kulitnya putih melepak dan rambutnya bewarna coklat. Anak matanya bewarna biru muda seperti mata mat salleh. Bentuk badan yang tinggi dan kurus serta tegap orangnya.
Ni mesti selalu pergi gym ni. detik hati rayyan
"Si.... Siapakah kau? Seingat aq kita tak pernah bertemu"soal rayyan keliru.
Lelaki itu merenung dia dengan pandangan yg penuh tajam seakan-akan berdendam kapadanya.
"betulkah kau tidak ingat pada aq?"
"siapa kau. Apa kaitan aq dengan kau"
".................. "
"...................."
Keadaan kembali senyap. Mereka sedang merenung antara satu-sama lain. Lelaki itu kemudian bersuara dengan sinis
" Sungguh menyedihkan. Kau masih tidak ingat apa2. Sungguh cepatnye kau melupai segala yang beharga bagi kau"
"kau.... Kau merepek ape ni?" tanya Rayyan keliru
"patutkah kau melupai segala-galanya yang kau cintai! Tentang segala-galanya yang bermakna bagi kau!!! Tentang perang, kehancuran empayar, tangisan seorang bayi, kesengsaraan dua pasangan suamiisteri!!! TENTANG 7 PEMBUNUH YG MEROSAKKAN HIDUP KAU!!!!
"INGAT LA RAYYAN!!! KAU PASTI AKAN MENYESAL!!!"
Seketika kemudian pandangan rayyan semakin kabur. Kedua-dua uratnya semakin tergang seakan-akan ingin menghancurkan kepalanya. Dia melihat pelbagai benda yg berlaku melalui pandangannya dalam pelbagai situasi. Dia melihat kemusnahan yg yg dasyat, melihat 7 orang yg memakai pakaian hoodie sedang menikamnya dengan rakus dan melihat tangisan kesengsaraan seorang perempuan seoleh-oleh meminta pertolongannya.
"Bangkitlah rayyan, kenal siapa diri kau"
"Siapa aq? kenapa kau nk kacau aq. Aq x pernah buat salah. Tolong la aq" rayu rayyan
"SALAH KAU SEBAB KAU MELUPAI ASAL-USUL KAU!!!! "
"Tolong jangan kacau aq!!!"
"AKU AKAN KACAU KAU SEHINGGA KAU INGAT ASAL USUL KAU"Tengking permuda itu
" ahhhhhhhhhh....... "
Tiba2 pandangannya gelap. Kepalanya dirasakan berpusing-pusing. Rayyan merasakan bahawa dirinya seperti diawang-awang. Seolah-olah disedut sesuatu. Dalam beberapa saat, pandangannya pulih. Rayyan merasakan badanya sudah berhenti terawang-awang. Rayyan membuka matanya perlahan-lahan.
Dia dapat merasakan seluruh badanya basah lencur seolah-olah dirinya baru disiram. Rayyan dapat mendengar sesuatu yg sayup-sayup kedengaran. Suara makin lama makin nyaring dan menyakitkan telinga serta sanubarinya. Suara tu tak lain dan tak bukan adalah..........
"Abang Rayyan!!! Bangun!!!"
YOU ARE READING
The Lost KING Of Strongerst Guardian
FantasiRayyan Arcadia ialah seorang remaja yang mempunyai hati budi yang baik dan rupa paras yang tampan tetapi dalam gaya yang selekeh dan mempunyai dua urat di dahi yang terbentuk dengan tergang menjadi bentuk V seakan-akan dua buah tanduk. Rayyan selal...