(1)

330 8 0
                                    

Ayah, apa yang ayah buat , ayah jangan marah.

Maafkan saya, ayah, Semua kerana fisik saya seperti ini membuat ayah malu.

Engga sayang, ayah tidak akan pernah malu, ayah mempunyai empat anak yang Keren tau tak. Mereka sahaja yang sok suci gitu. Engga usah di pikirkan. Masih banyak di luar sana cinta mereka tulus buat kalian Semua.

Ini ada apa, sedih2 begini tanya Kris baru pulang.

Tadi kita keluar,kan  saya ada pekerjaan yang harus saya buat. Jadi ayah ikut, Pas di sana ayah bertemu dengan kawan ayah







Pompam. Kamu pompam kan.

Ia ini siapa ya.

Hi pompam masa lupa saat kuliah dulu.

Oh, ia pompam pura2 kenal tetapi hatinya (siapa ya batin ayah pompam)

Nah itu tau.

Maaf, maklum lah udah tua

Ini anak kamu, pompam.

Ia anak saya,

Keberapa?

Yang bungsu.

Pasti udah dapat menantu yang cantik-cantik ia kan.

Belum punya menantu lagi. Biasalah anak2  jaman sekarang milih sendiri pasangan mereka kita sebagai orang tua yeah terima keputusan anak2 untuk kebahagian mereka.

Wah pompam kamu orang yang baik sebagai seorang ayah.

Biasa sahaja kok.

Oh ia, pompam bisakan saya datang meminang anak2 kamu soalnya anak saya cewek Semua.

Maaf kan saya,anak2 saya udah punya pacar,kalau kamu ada anak lelaki bisa di jodohkan dengan anak perempuan saya.ucap ayah pompam

Sayang saya tiada anak lelaki. Pompam

Bagaimana anak kamu yang ini ,kita jodoh kan dengan anak perempuan saya.

Engga mau,, engga mau.saya tidak mahu ayah ,

Daddy, kita engga mau kawin sama ini anak kaya baby sahaja, lembek gini ,kita mau yang gentleman bukan baby Gini, lihat sahaja udah sembunyi kan diri di belakang ayahnya, bagaimana dia menjaga kami nanti kalau ada penjahat.ucap salah satu anak dari kawan ayah pompam

Bener juga, maaf pompam atas lamaran saya tadi. Pasti anak2 mu semua pasti mengikuti kamu atau lebih parah dengan anak mu yang ini.

Diam kamu. Jangan sekali menghina anak2ku. Kamu tidak tahu apa2 tentang anak2ku.

Sombong sekali kamu.pompam

Diam kamu,saya tidak peduli kamu menyebut saya apa, aku tidak kenal kamu dan saya memang tidak ingat siapa kamu. Main lamar anak orang dan menghina lagi. Aku lagi tidak sudi punya besan atau menantu Yang sombong.

Ayuk sayang. Banyak orang di luar yang tulus mencintai anak2ku. Ingat itu

Ayah pompam pergi membawa si bungsu meninggal kan orang yang pompam sendiri tidak tahu siapa dia.






Jadi itu masalah nya...

New mengganguk

Biarkan mereka, engga usah di pikirkan sayang,pujuk kris mengelus bahu si bungsu.

TayTawaNeeWhere stories live. Discover now