(5)

215 10 1
                                    

Sedangkan di kamar

Apakah yang kamu bicarakan pompam,,  bilang semuanya ini bohong.

Maafkan saya, tha

Saya baru juga tahu tiga hari yang lalu dan saya harus berbicara dengan mu.

Dari mana kamu tahu semua ini dan apakah memang terbukti kalau dia bukan anak kamu.

Ia tha,,itu terasa sakit,, ternyata isteri ku dan anakku meninggal saat itu juga, saya bertemu dengan doctor menangani isteri saya dulu.

Pompam,,ini pompam kan. Ucap doctor

Ia doctor ini saya.pompam

Maafkan saya pompam, Saya turut berduka cita atas kepergian isteri dan anakmu..

Maksud kamu apa doctor.anak saya tidak selamat saat isteri ku malahirkan.? tanya nya

Ia,pompam.. maafkan saya saat itu saya terus keluar kota jadi Saya tidak dapat menemui mu saat itu..maafkan saya..

Jadi siapa yang selama ini yang saya besarkan..

Apa,,kamu membesarkan anak.setahu aku anak kamu itu lastnya di namtan doang.. maafkan saya pompam sepertinya ada yang salah dengan Semua ini.. maafkan pekerja2 hospital saya.

Jadi ada kesalahan,,anak itu bukan anak kamu.. jadi saya menikahkan Anak saya dengan anak siapa Pompam kalau bukan dia anakmu.

Jadi Pompam bukan besan saya. Jadi anak itu anak siapa.

Papa, Bi Jenny udah masak ayuk makan panggil New

Saya tidak lapar. Pergi lah.

Tetapi kata Bi jenny papa belum makan

Saya bilang keluar dari kamar saya, bentak papa tha

Pa, apakah New ada salah sama papa

New minta maaf pa kalau New ada salah sama papa..

Tay, sayang mana kamu. Papa sepertinya membenci dengan ku.batin new

Keluar anak haram. Anak tidak jelas asal usul nya

New tersentak dengan omongan papa mertuanya.

Apa maksud papa. New punya keluarga new punya P' New punya Nong ,New punya Ayah New

Itu semua bukan keluarga mu. Kamu adalah anak pungut Dari hospital kamu muncul di dalam keluarga pompam sahabat saya kerana  sebuah kesalahan dari nurse hospital.

Engga mungkin, papa bohong teriak new seperti anak kecil. Selama ini New tidak menunjukkan sisi dia seperti anak kecil tetapi kali ini keluar semuanya..

Nah ini ni seperti anak kecil sedangkan tubuh badanmu udah dewasa. Ke anak2kan  kerana itu kamu berbeza dengan anak2 pompam..

Papa bohong tolak New dengan isak tangis..

Apa Yang kamu lakukan Nee

New menoleh memandang sesorang yang baru sahaja sampai.

Tay ,, Sayang bilang ke papa semua ini engga bener.. saya anaknya ayah pompam... ucap nya dengan tangisan

Kamu lihat sendiri Tay dia seperti anak kecil Aaaaahhhh sakit Tay

Tuan,,Tuan,panggil bi Jenny

Papa,, papa,panggil Tay

Papa,,papa..panggil New

*****

Doctor bagaimana keadaan papa saya.

TayTawaNeeWhere stories live. Discover now