jag har DID och det betyder
did är en idetitetstörning eller så kallad en personlighetstörning. man är inte född med den och man får oftstas did om man har blivit utsat för trauman. det är hjärnas försvar att skydda en från att på mer trauman och då bildar hjärnan altiegon. en person med did kan ha mineslukor under händelsen och vissa kommer ihåg allt.
forskarna vet inte viken del i hjärnan personerna skappas och vilken av bild som det ska förestäla man jag ha en eller flera person i sig, man kan blir botad under psykologi och trauma behandlingar. det är mycket ovanligt men förekoer mer och mer.
så ved är did om man skär ner det. det är en personlighet störning som åstakomer personer med namn ålder läng och allt. försvarsmeckanismen är att den utsata person blir gömnd och där med skydad. du tappar kontrollen över ditt betende. och många uplever att personen i fråga inte är sig själv många kan därför bli rädda.
hur känns det när en person kommer fram ändrar röstläge dina förmågor kan försvina under perioden som händelsen är under. stamningar talfet dregel kan förekomma. den vanligaste ålden som altiegon är 4 års ålden jag tror det beror för att en mindre person är mer blank och oftast är det trauman i barndomen som förkomer detta tillstånd. skrivstillar och räddsla är mycket vanligt och att vilja åka hem är något som är förekomande när det gäller mig.
men jag skäms inte för det är såm jag är den vanligade personen som komer ut är mia 4 år gammal. sen kommer anger 9 år gammal
Mia en snäll 4 åring som litar på alla hon är stark med ett bra självförtoende är inte bäst på att prata men pratar mycket ändå och det hon föredrar är att se på barbie.
agnes 9 år gammal och är blyg men när man känner henne är hon mycket framåt och bryr sig inte vad andra tycker hon gillar krammar och hon älskar att sjunga. hennes liv består av att stå i sentrum.
somsagt det är olika karaktärer med personlighet och egna åsikter.
VOCÊ ESTÁ LENDO
jag kommer aldrig bli hel
Não Ficçãodet är en historia om vad jag känner hur det är att ha autis och adhd hur min deppriton hindrar mig