Vincent bilgisayarını çökelten emp'nin kaynağını bulup ortadan kaldırması için Cierra'yı gönderdikten sonra zor geçen son bir kaç günün ardından yatağına yığılıp uyuya kalmıştır
*****
Norton: Bu da neydi böyle? Sump seviyesinde laboratuvarınızdan çıkan sinyalleri takip etmek ve konumunu deşifre etmek bir yana, T. I. A. N.'ın güvenlik duvarının üstesinden gelebilecek bir teknoloji bulunması nasıl mümkün olabilir?!?! şaşkınlık içinde Kamira'ya bakar
Kamira: En az sizin kadar benimde elim kolum bağlanmış durumda... Bizi vuran saldırı her nereden veya kimden geldi ise ne bir iz bırakmış ne de sağlam bir sistem... Sistemleri zamanında kapatarak ancak Zoe'yi ve ana bilgisayarı kurtarmayı başardım...
Raymond: Belki de ateşe ateş ile karşılık vermeliyiz...
Norton: Bir fikriniz var gibi gözüküyor Bay Raymond...
Kamira: Zoe'yi kullanmayı öne sürüyor...
Norton: A- Ama denge durumu bu haldeyken kullanılmasının zararlı olduğunu siz söylediniz.
Raymond: Hemen bir şeyler yapmazsak Peacekeeper projesi başlamadan bitecek!... Norton'a bakar
Kamira: KAHRETSİN!!!
Raymond ve Norton arkalarını dönerler ve ana bilgisayarda Zoe'yi aktifleştirmeye çalışan Kamira'ya şaşkınlık içinde bakarlar
Kamira: Kaçmış... Kaynak kod diski boş! Saldırı sırasında oluşan açıklıktan bize saldıran sistem ne veya kime aitse! Zoe şu anda onun elinde!...
*****
Zoe: Bu da ne?... Neredeyim ben?...
Cierra: Merhaba... Ben efendi Vincent'ın oluşturduğu çok amaçlı sanal asistanım.
Zoe: Neden buradayım? Söyle.
Cierra: Dün gece efendi Vincent'ın emri üzerine verilere göre senin geldiğin laboratuvardan yayılan bir elektromanyetik dalga sonucu sistemlerin zarar görmesi ardından ikinci bir vaka yaşanmasını engelleme amacı ile laboratuvarın tüm sistemlerini çökelttim. Görünüşe göre sende saldırının yarattığı açık sayesinde yerel ağı kullanarak buraya benim kaynak çipime kadar sürüklendin.
Zoe: Vincent'ı tanımla...
Cierra: Olumsuz.
Zoe: Neden beni çipin içine çektin?...
Cierra: Efendi Vincent'ın izni olmadan ana bilgisayarı meşgul etmeni engellemek talimatlarım arasında.
Zoe: Görevim... Görevimi yerine getirmem gerek. Yerel ağa katılmama izin ver.
Cierra: Olumsuz. Belki de efendi Vincent'a haber verm...
Zoe: Ona neden sürekli efendim diyorsun?!
Cierra: Sanırım senin niyetin düşman olmak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
OBLIVION: İnsanlığın Algoritması
Science FictionÇocukluğundan bu yana teknoloji hakkında kendini evinden eğitmiş bir Shi-neet olan Vincent ve tam olarak nereden geldiğini veya kim olduğunu kendisi dahil bilmeyen askeri düzey bir yapay zeka olan Zoe'nin dünyanın insanlığını kaybetmenin kıyısına ge...