PART 2💙

7 1 0
                                    

Bila dah sampai sekolah , aku pergi lah thumbprint kat depan dewan , ramai gak datang awal harini yela konon kononnya ada vip nak datang. Aku pun masuk lah kelas macam biasa and nampak soyeon. Aku buat taktau je , ttba.

"Woi,asal kau rapat sangat dengan mingyu ha?"
"Lah kalau aku rapat dengan dia ada masalah dengan awak ke cik soyeon?"
"Memang ada masalah dengan aku. kau jangan sentuh mingyu ea. he is mine"
"Eh cik ni tak belajar moral ke ? dah kelas sivik ponteng pfft. kita hidup kalau tak bergaul dengan orang tak guna tau hehe"
"Aku malas nak dengar kau membebel lah perempuan. jangan sampai aku..."

Yah! chingu aku finally sampai pun !

"Sampai apa?"
"Eh park mina kau jangan masuk campur lah"
"Soyeon , kau lupa ke kau ada kes tak settle dengan aku lagi?"

Soyeon tergamam but control muka dia dari perasaan takut end up dia blah. pfft dasar penakut

"Aaaa chingu saya sudah mari hehe gomawo. ikutkan hati aku , aku bagi dah tangan kaki ni"
"Jangan layan sangat minah tu. Acah lebih pfft. Ha test minggu depan , kau dah ready ke?"
"Urm.. mian aku tak study lagi bab yang korang agih agih tu hehe"

Mina buat muka , lepastu dia terus letak beg kat kerusi dia and keluarkan nota yang dia buat

"Amiklah. Bab kau tu aku dah tolong cover and buat nota. nanti senang kau nak present kat grup kita"
"Aaaaa minaaaa kau ni buat aku terharu lah hm"
"Yura-ssi. Jangan macam ni lagi tau. aku nak kawan aku berjaya sama sama dengan aku. apa yang aku boleh tolong , aku akan tolong. arra?"
"Gomawo bby wahhhhh u're my bestie forever"

Ttba lonceng bunyi dan kami semua dikehendaki masuk ke dewan dengan segera. Aku dengan mina jalan berdua berborak tapi aku terlanggar bahu seseorang yang sedang berlari dari arah bertentangan.

"Woi , jalan elok elok lah!"

Aku terdiam rupanya yang aku langgar tadi KIM MINGYU aaaaa yuraa kau pabo lah marah dia hm.

"Mian yuraa , saya terlewat ni sorry sangat sangat!"
"Ha takpeee"
"Yura , kau pergi lah teman mingyu kot dia perlukan apa apa. Aku pergi dewan dulu"
"aaa nae..."

Mingyu tarik tangan aku lari dengan dia sampai lah kat kelas and dia termengah mengah.

"Yura , mianhaee saya takut kena marah sorang sorang nanti hm. teruk lah saya ni"
"Mingyu , gwenchana. takpe kalau kena marah kita kena sama sama okay?"
"Kamsahamida , urrh kenapalah saya main game semalamm sampai lewat malam"
"Jinjja??! wahhh kim mingyu bijak pandai main game jugak eaa"
"Ahhahaah bukan selalu urm btw..."
"Wae?"
"Takde apa awak nampak cantik sangat pagi ni"

Aku blushing dohhhh (〃゚3゚〃)

"Hey mengarut lah awak ni hehe , dahlah jom kita pergi"
"Kajaa!"

Sejak dari hari tu , aku dengan kim mingyu semakin rapat. pergi mana mana bersama. mina dia kata dia tak kisah sebab dia ada mark boleh teman dia. and wait ! kami hanya bestie bukan couple okay hehe.

*~3 BULAN BERLALU~*

"Dannn pertandingan ini dimenangi oleh kim mingyuu!!"

Aku sebagai kawan mingyu sangat bangga melihat dia mengambil piala dan sijil diatas pentas. dia tersenyum melihat aku. dan apabila semua orang bersurai aku menunggu mingyu di parking kereta.

"Sayang,tunggu lama dah ke?"
"Yah mingyu! apa panggil saya sayang pulakk."
"Alaaa biarlah saya nak panggil awak sayangg hehe"
"Werk bestfriend tak boleh panggil sayang sayang ni"

Mingyu buat muka dan merajuk haih alahai comellnyaaa!

"Ha dia start dah tu nak merajuk. okaylah saya nak jalan dulu"
"Yuraaa"
"Apa , tak dengar lah siapa panggil pulak ni?"
"Yura saya suka awakk"

Langkah aku terhenti. aku menoleh dan mingyu senyum kearah aku. mingyu berjalan ke arah aku.

"Saya suka , sayang , cintakan awak lee yura"
"Mingyu-ssi..."
"Esok kita jumpa. saya nak masak sedap sedap untuk awak and saya nak bagitau semua orang awak milik saya"

Mingyu berlari meninggalkan aku sambil melambai kearah aku. Aku terdiam dan merasakan apa yang aku lalui ini semua mimpi.

*~SKIP~*

Notification dari mingyu buat aku tertunggu tunggu. aku dengan segera membuka mesej dari mingyu

Crush❤️
Ello! Sayang buat apa?

HAHAHA awal ea nak panggil sayang
amboii

Crush❤️
alo bior arh 😔

Hehe , saya tengah tengok mv seventeen lah
hensem bethol kim mingyu uwu~

Crush❤️
Biasalah muka hensem macam ni untuk
lee yura seorang je

HAHAHA memandai!

Crush❤️
Nak ramen dengan chicken tak?
saya nak belikan untuk awak.

Malam dah ni bahayalah

Crush❤️
Ala saya okay jela. hehe dalam 30 minit sampai okee!  tataa sayang.

Aku mematikan telefon dan memandang siling. Aku rasa tak sedap hati tapi aku bersangka baik. 1 jam setengah sudah berlalu. aku mendapat panggilan dari hoshi.

"Wae hoshi-ssi yah"
"Yura.. ssk..ssk.."
"Kenapa nangis ni?"
"Mingyu... ssk.. ssk.."

Jantung aku berdegup laju..

TO BE CONTINUE...

𝑰𝒍𝒚 𝒂𝒍𝒘𝒂𝒚𝒔Where stories live. Discover now