PART 5💙

1 0 0
                                    

Aku ke rumah seventeen untuk menyambut kemenangan mereka dengan lagu baru mereka "left and right". Kami memesan pizza dan memasak ramen bersama sama dan bercerita mengenai kenangan mereka bersama mingyu.

"Mingyu paling susah nak bangun dari tidur. Kalau dia boleh tidur rasanya 24 jam dia pakai untuk tidur saja HAHAHAHA"
"Wei ! betul HAHAHAHA aku satu bilik dengan dia aku tau lah"
"Eleh kau satu bilik dengan dia kejap je wonwoo"
"Diam ah seungkwan ish"
"Yura makan lah banyak ni kiteorg beli kan nak sambut kemenangan kiteorg"
"Its okay lah jeonghan. korang makan lah tengok korang happy pun aku cukup bahagia"
"Lepasni kita pergi hospital okay?"
"Nae"

Selesai makan kami semua ke hospital ingin melawat mingyu. ttba seseorang berjalan melanggar bahu aku. aku memandangnya dengan perasaan curiga kerana penampilannya sangat pelik tapi aku mengendahkan.

"Jakkaman.. kenapa pintu wad mingyu terbukak?"
"Wey masuk cepat !"

Kami dengan pantas masuk ke dalam wad mingyu dan melihat tong gas oksigen mingyu telah dirosakkan. joshua dan vernon bergegas memanggil doktor. dan setelah beberapa jam kami menunggu...

"Seventeen. selamat mingyu dapat diselamatkan kalau kita terlambat tadi mungkin dia sudah tiada kerana oksigen tidak sampai ke otak."
"Doktor macam mana tong gas oksigen tu boleh rosak?"
"Saya akan minta security guard memantau cctv berdekatan dengan wad mingyu supaya kita dapat kesan siapa pelakunya"
"Terima kasih doktor"

Doktor tersenyum dan meminta diri untuk pergi. aku bingung dan rasa sangat sedih. aku nyaris kehilangan mingyu.

"Seventeen , sini leader nak cakap"
"Teruskan hyung"
"Mulai dari malam ni , kita akan bercuti dan tidak akan terlibat dalam apa apa event sekalipun demi menjaga mingyu. dalam tempoh 24 jam kita kena sentiasa bersama mingyu dan ini untuk kebaikan dia jugak. jeonghan dengan dokyeom. korang boleh buat time table masa dan hari members akan bergilir gilir jaga mingyu. arra?"
"Sekolah macam mana hyung?"
"Jangan risau. aku akan mintak kebenaran encik byun supaya melonggarkan kedatangan kita."
"Yura , jangan risau. kami ada. kita takkan nyaris kehilangan mingyu selepas ni"
"Nae.."
"Aku nak seungkwan dengan hoshi teman yura balik. sekarang kita kena lindungi yura dan mingyu. aku rasa aku tau siapa dalang semua ni"
"s.coups. kau fikir tak siapa yang aku fikir sekarang?"
"Kang yu bin"
"Tapi hyung , bukan ke dia dah taknak kat mingyu?"
"Okay untuk bagi kesimpulan , kita takkan tuduh sesiapa tapi aku akan bertanggungjawab sebagai leader menuntut keadilan atas adik adik aku"
"Jom yura , kami hantar kau balik"

Dalam perjalanan pulang hoshi dan seungkwan berusaha menceriakan suasana tapi tidak berjaya. aku masih merisaukan mingyu dan fikir apakah yang akan berlaku selepas ini. seungkwan melihat aku dan menghela nafas.

"Noona~ jangan fikir okay?"
"Haah lah yura , saya kwon hoshi tak suka tengok kamu sedih dan fikir begini"
"Hahahah tiber lah korang ni"
"Betul apa yang kami cakap noona. kalau noona rasa tak selamat jangan risau kami boleh lindungi. rasa tak selamat lagi ha kami upah bodyguard."
"Yah seungkwan ! mengarut je kau ni"
"Eleh hoshi hyung , nak kena flying kick ke?"
"Sudah lah ish hahahaha"
"Yeay dah gelak hehe esok kita kena pergi sekolah dah banyak hari ponteng sibuk dengan comeback je"
"Okay dah sampai rumah yura. yah lee yura , jaga diri esok kami jemput kau kita pergi sekolah sama sama"
"Nae arraso tata"

Aku melangkah masuk ke dalam rumah dan mengunci pintu. aku membuka telefon pintar untuk memeriksa sama ada ada mesej masuk atau tidak. tiba tiba satu panggilan dengan no yang tidak dikenali masuk. aku mengangkat panggilan tersebut dan aku je merakam panggilan suara tersebut

"annyeong , siapa ni?"
"lee yura , lama tak dengar suara kau hehe bahagia skrg?"
"maaf ye macam mana encik boleh tau nama saya?"
"mesti kau sedih sebab kau hampir kehilangan mingyu kan hahaha"
"jakkaman siapa kau ni?!"
"kita kenal lama dahlah lee yura. aku nak pastikan je kau takkan bahagia dengan life kau. aku akan seksa hidup kau dengan cara paling halus tapi menyakitkan"
"aku tak kenal siapa kau , kau jangan cuba nak ganggu aku!"
"aku tak kisah. nak report polis ? silakan lain kali kita berborak ye, annyeong"

Panggilan tamat. Aku bingung memikirkan siapa yang menjadi dalang semua ini. Aku menghantar rakaman itu kepada S.coups dan dia mengambil keputusan untuk berjumpa aku dirumah

"Yura , kau rasa kau kenal tak suara yang call kau tu?"
"Aku tak pernah dengar. taktau maybe aku tak ingat atau memang aku tak kenal"
"Suara lelaki , aku pening ah macam ni!"
"Seungcheol. mesti kau penatkan nak kena jaga semua orang terutamanya mingyu."
"Tanggungjawab aku wey. aku rasa kita kena report polis ni. benda ni tak boleh setel sendiri sendiri"
"Wey , aku takut lah. kalau kita libatkan polis macam macam lagi orang tu boleh buat kat mingyu"
"Bukan setakat mingyu je. kau sekali"
"Aku?"
"Maaflah kami rahsiakan dari kau. actually kami banyak terima ugutan masa kau dengan mingyu berkawan rapat. even mingyu sendiri pun taktau benda ni. ugutan melibatkan kau dan dia"
"Sekarang apa kita nak buat?"
"Takpe nanti aku mintak tolong manager aku uruskan apa yang patut , kalau apa apa jadi kat kau call kiteorg. jangan lupa bukak gps phone tu"
"Aaa nae.."
"Aku gerak dulu nak belikan makanan untuk budak budak tu kebulur macam tak makan setahun. jaga diri. ingat pesan aku"
"Okay thankyou wey"

S.coups melambai ke arah aku dan dengan segera meninggalkan kawasan rumah aku. aku menatap gambar aku bersama mingyu. ye aku sangat rindukan dia.

TO BE CONTINUE...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 07, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝑰𝒍𝒚 𝒂𝒍𝒘𝒂𝒚𝒔Where stories live. Discover now