PART 3💙

4 0 0
                                    

"Mingyu.. ssk.. ssk.."
"YAH KWON SOONYOUNG BAGITAU LAH!"
"Mingyu dekat ssk.. hospital sekarang.."

Aku terkedu dan air mata aku mengalir. dengar segera aku tukar baju and pergi hospital. bila aku sampai , aku tengok wonwoo paling sedih. aku mendekati vernon.

"Vernon.. mana mingyu?"
"Ssk.. noona... hyung kat dalam lagi"
"Vernon jangan nangiss , noona nak nangis jugak"
"Vernon tak kuat. condition hyung teruk sangat ssk.. ssk.."

Aku duduk disebelah S.coups. Dia senyum hambar dan melihat kesemua membernya dalam kesedihan. ttba doktor keluar dari icu. semua ahli seventeen serta aku berdiri.

"Saya mintak maaf. kecedaraan pada kepala mingyu sangat serius dan dia koma. kami tak dapat jangka bila dia akan sedar. tapi bersyukur keadaannya masih stabil"
"Gomawo doktor"
"S.Coups hyung. dino taknak pergi sekolah esok. dino nak jaga mingyu hyung."
"Coups , aku pun nak cuti esok. takpe biar aku dengan dino jaga mingyu"
"Kau serius ke boleh jaga mingyu dengan dino , joshua?"
"Demi , mingyu aku boleh berhenti sekolah jugak wey untuk jaga dia"

Perasaan aku time tu rasa kosong. aku hanya memandang mereka dan jun perasan yang aku hanya diam. dia mendekati aku.

"Yura , awak okay?"
"ya.."
"nak balik tak? saya dengan minghao boleh hantar"
"Gwenchana. saya boleh balik sendiri"

Aku berjalan meninggalkan mereka tetapi baru saja melangkah badan aku terasa lemah dan penglihatan aku gelap dan kelam..

Aku baru tersedar dan rasa sakit mata bila terpancar cahaya lampu yang terang. aku melihat kiri dan kanan ada woozi dan seungkwan. mereka menemani aku. aku merasakan sakit badan aku dan teringat apa yang jadi pada malam semalam. ttba seungkwan bangun.

"Noona , dah bangun? nak makan tak kwan boleh panggil nurse"
"Takpe , kenapa dengan noona semalam?"
"Noona pengsan depan icu , harini kwan , woozi hyung , joshua hyung dengan dino cuti lah jaga noona dengan mingyu hyung"
"Ouh..."
"Noona jangan sedih lagi tau. kita doa yang terbaik buat mingyu hyung"
"Macam mana dia accident semalam?"
"Dia keluar naik skuter. dia kata nak beli makanan sikit astu nak balik lambat taktau lah dia nak kemana. then ada kereta langgar dia. orang tu tak bertanggungjawab terus lari dari tmpt tu."
"Noona rasa bersalah sangat.."
"Wae?"
"Mingyu yang offer nak belikan makanan untuk noona. tak sangka jadi macam ni"
"Noona jangan nangis lagi. ni bukan salah noona tau."
"Patutnya noona halang dia keluar semalam tapi noona biarkan. ni semua salah noona"

Ttba woozi bangun dari tidurnya. aku melihat matanya bengkak.

"Woozi,kenapa mata kau?"
"Mata aku? heh aku nangis lah dengan mingyu , kau lagi."
"Mian.."
"Takpela kau nak makan tak?"
"Nak"
"Kwan , panggil nurse bawakkan makanan untuk yura"
"Nae"

Selama 3 hari aku dihospital. Aku ditemani oleh semua ahli seventeen kerana mereka bergilir gilir menjaga aku dan mingyu. akhirnya pada harini aku boleh discaj. aku pergi melawat mingyu seorang diri. aku masuk dan aku memegang erat tangan dia.

"Mingyu-ssi.. Bogoshipeo..."
"Mingyu , ingat tak masa awak tercedera terkena bola semata mata nak selamatkan saya?"
"Saya rasa bersalah sangat tapi awak selalu cakap awak ada untuk saya."
"Saya mintak maaf kalau semua ni salah saya mingyu"
"Saya rindu awak.."
"Walaupun awak tak sedar tapi saya harap awak dengar semua luahan saya , saya harap awak ingat semua kenangan manis kita"
"Saya fikir yang kita boleh berkawan sahaja tapi tak sangka. saya yang awak pilih untuk jadi yeojachingu awak"

*~FLASHBACK 3 BULAN LEPAS~*

"Yura!"
"Wae?"
"Jom ponteng hehe"
"Werk saya taknak ikut awak dengan seventeen ponteng. tak elok lah"
"Alaa jom lah kiteorg nak main basketball"
"Aniya"
"Yela saya ikut awak belajarr tapi awak kena duduk sebelah saya"
"Deal hehe"

Time ni kiteorg otw nak pergi kelas sejarah kat perpustakaan. Memang ramai ponteng kelas sejarah tapi aku suka sejarah and mingyu terpaksa ikut aku. cikgu tekun mengajar , mingyu tido sebelah aku. aku pandang dia alahai hensemnya namja ni

"Mingyu , baca perenggan no 3"
"Cikgu , mingyu tido dia tak sihat"
"Macam macam alasan budak ni. dah berapa abad dia ponteng kelas sj , harini masuk tido pulak"

Cikgu sambung mengajar balik dan bila aku pandang mingyu dia sedang memandang aku dengan senyuman. dalam diam dia memegang tangan aku dibawah meja. ye kami kawan baik yang ada perasaan antara satu sama lain.

KIM MINGYU,nama yang selalu berada di top 3 setiap kali peperiksaan dan aku macam biasa dalam top 20 sahaja. Dia sentiasa memberi semangat. Melindungi aku daripada soyeon tak guna tu bhahahah. Jadi tempat aku menangis luah rasa duka. Hanya kim mingyu yang boleh buat aku tenang , rasa selamat dan bahagia.

"Hello! aku ada buatkan tteokboki extra spicy , sapa nak amik lah aku buat banyak ni"
"Wah jinjja?! terer ah mingyu memasak uwu"
"Bau sedap weyy"

Mina orang pertama mengambil bungkusan makanan yang dibawa oleh mingyu (sekali mingyu bawak berpuluh puluh bungkus)

"Wahhhh gila keren si mingyu ni sedapnya weyy"
"Srs arh?"
"Srs talk kau kena rasa yura tak tipu"

Mingyu mendekati aku dan memberi bungkusan tersebut.

"Ni kalau awak tak amik menyesal 1 dekad tau"
"Melampau!"
"HAHAHAHA!"
"Gomawo mingyu"

Mingyu tersenyum dan sambung mengagihkan makanan tersebut kepada murid murid lain.

*~End FLASHBACK~*

Aku menangis mengingatkan betapa bahagianya kami. Ttba. Hoshi , wonwoo , jeonghan dan dk masuk. Aku mengelap air mata membasahi pipi.

"Yura jangan lah nangis lagi. kiteorg tak suka tengok kau sedih"
"Yela , aku harap kau kuatlah hadap semua ni"
"Bukan senang hoshi..."
"Ye kami tau bukan senang kami pun sedang menerima keadaan ini. kita doakan yang terbaik"
"Yura , biar wonwoo hantar kau balik okay?"
"Nae"

Aku berjalan dengan wonwoo. kami menyepi. akhirnya wonwoo memecah kesunyian.

"Mingyu sayang kau yura. dia cerita kat aku semua pasal kau. dia suka senyuman kau , telatah kau. semuanya"
"Kau tau pasal kami?"
"Mingyu adik aku. aku tau lah. kau hadir telah ceriakan hidup dia. sebelum ni dia muram sebab seseorang yang hancurkan diri dia."
"Maksudnya?"
"Dulu...."

TO BE CONTINUE...

𝑰𝒍𝒚 𝒂𝒍𝒘𝒂𝒚𝒔Where stories live. Discover now