YAZIM ÖNERİLERİ 1

12.7K 179 45
                                    

Herkese merhaba şimdi kitabımızı daha güzel hale getirmemiz için bir kaç tüyo vereceğim size.

1. Kapak tasarımı. Çok önemli. Sürekli gördüğümüz ve artık sıkıldığımız kapaklardan olmamalı. Daha ilgi çekici olmalı.

2. Karakterler. Şimdi karakterler sürekli aynı hep barbara palvin ve francisco lachowski kullanılıyor. Ben bundan bıktım hep aynı yüzler baydı artık. Bu yüzden çok tanınmayan kullanılmayan yüzler tercih edin. Bunun için benim kitabıma bakın. İsimler ve karakterler gerçekten duyulmamış ve çok tanınmamışlar.
Bir de karakterlerin huylarını tanıtmayın. Örneğin Zeynep çok asi ve hırçın bir kız demek yerine onun asi ve hırçın olduğu tavırları söyleyin, biz onun asi ve hırçın olduğunu anlayalım. Bu arada en önemlisi karakter tanıtımı yapmayın. Karakterlerin sadece oyuncularını verin daha sonrasını hikayede anlatın. Öyle olunca sanki hikayenin gizemi bozuluyor gibi geliyor bana.

3. Konu. Konu farklı olmalı. Mafya oğlan fakir masum kız baydı artık. Ne bileyim hayal gücünüzü kullanın çok farklı şeyler yazın. İntikam falan çok klişe artık.

4. Betimleme kullanın. Bazı kitaplar hiç yapmıyor betimleme. Karakterin dış görünüşünü, gittikleri yerleri, giydiklerini, yediklerini bol bol betimleyin. Çok daha güzel oluyor.

5. Yazı dili çok önemli. Bazıları karakterin okuyucuyla konuşur gibi olmasını çok çok abartıyor. Evet bazı yerlerde yapılmalı ama hep değil. O zaman kitap değil de sanki sohbet havası veriyor ve hoş değil. Bir de yazım yanlışı çok yapmayın. Bazı kitaplar çok anlaşılmıyor mesela. Özen gösterin ona.

Şimdilik bu kadar. Tabi ki ben usta yazar değilim. Sadece kendimin dikkat ettiği bazı yerleri söylüyorum size.
Teşekkür ederim ve yorumlarınızı beklerimmm.

Değişik Konu Önerileri ve Yazım ÖnerileriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin