Numbers

364 39 1
                                    

••••••••••••••

' Nah . Hyung makan ni . Say Aaaaa ~ ' , Hyuk mengarahkan Leo membuka mulutnya ..

' Aku boleh makan sendiri .. Aku bukannya sakit pun smpai nk suruh org suapkan .. ' , kata Leo lantas merampas mangkuk yang berisi jajjangmyeon yg di pesan olehnya tadi .

Suasana menjadi sepi . Masing² memikirkan yang baru sahaja terjadi pada Leo tadi .

' Aku rasa kita patut pindah dari sini .. ' , ucap Ken memecahkan kesunyian ..

' Tak kita takkan pindah dari sini .. Takkan se-- ' , kata N sambil menggigit jari ..

' Kau nak ke benda yang jadi kat Leo jadi kat kita semua ?! ' , Hongbin memotong percakapan N . Rambutnya dikusutkan ..

' Kita tetap akan pindah . Aku rela bangun awal sbb prjalnn ke hospital yg jauh tu daripada bnda ni berlaku lagi .. ' , kata Ravi .

' Aku cakap kita xkan pindah . Xfaham lgi ke ? ' , soal N kepada kwn² nya .

' N , tolong jangan selfish .. Fikir pasal keselamatan kita .. ' , jawab Ken ..

' No . Kputusan aku muktamad . Ni semua demi keselamatan kita .. ' , kata N .

' Nak jaga keselamatan kitorang atau sebab kau masih xprcaya ' benda ' tu wujud ? ' , soal Hongbin sinis kepada N ..

' Jangan cari pasal HongBin . Hormat aku sbgai abg kau . ' , kata N sambil menenung tajam mata HongBin .

' Abang konon . Abg apa kalau cuma pentingkan diri ? ' , soal Hongbin .

' Kalau aku pentingkan diri , aku xkan risau macam ni lah !! Aku buat macam ni ada sebab !! Kau tau apa ?! Tolong lah faham ! ' , tengking N kepada Hongbin . Jari telunjuknya menekan² bahu kanan HongBin kerana geram .

' Risau ? Kau cakap risau ?  Aku ingatkan , org selfish macam kau ni xda perasaan .. Apa lagi yg aku xfhm ?! Dorg kena macam² selama kita tinggal kat sini , ada kau amek tahu ?! Ada kau peduli ?! Hyuk demam panas sbb nmpak ' benda ' tu , kau buat bodoh je !! Kau nampak cakaran kat belakang badan Ravi , Ada kau kesah ?!! Tangan kanan Ken di toreh dengan pisau secara tiba² , ada kau risau ?!!! Kepala aku berparut ni akibat pasu kat atas almari tu jatuh , ada kau tolong ?!! Xda N ~ Xda ! Kau xda time kitorg perlukan seorang ' abang ' ! Kau paling tua dalam kalangan kitorg , tapi kau paling bodoh kat sini !! Dan tolong jangan gelarkan diri kau tu ' abang ' sebab aku jijik dengar benda tu ! Aku dah lama sabar ngan prangai kau .. Dan keputusan aku muktamad N , aku akan keluar dari sini .. Dan lepas aku keluar , aku dah xnak berhubung dengan kau . ' , marah Hongbin .. Dia melepaskan segala yang terbuku di dalam hatinya selama ini .. Pantas dy pergi ke biliknya dan mengemas barang² nya ..

N terdiam .. Dia duduk lantas menekup mukanya menggunakan tapak tangan . Rambutnya yang kemas pada awalnya dikusutkan ..

' Maaf N .. Aku ikut Hongbin .. ' , kata Ken lantas pergi kebiliknya ..

' Aku pun sama .. ' , kata Ravi pula dan terus prgi ke biliknya ..

N , Leo , dan Hyuk hanya mendiamkan diri mereka .. Mangkuk jajjangmyeon yang dipegang oleh Leo di letakkan di atas meja .. Semuanya kembali sunyi seperti tadi .

×××××××××××××

HongBin , Ken dan Ravi masing² keluar dengan beg bagasi mereka ..

' Guys , Please stay .. ' , kata N lantas memegang tangan HongBin dan memandang Ken dan Ravi ..

' No . ' , jawab HongBin ringkas .. Dia terus menuju je pintu utama Villa tersebut dan diikuti dengan Ken dan Ravi ..

' Ini ke hyung² aku kenal ? ' , kata Hyuk kasar tiba² membuatkan langkah HongBin , Ken dan Ravi terhenti .

[C] Everything Goes Wrong | VIXXWhere stories live. Discover now