Fate

521 50 7
                                    

•••••••••

' Diary ? Makin merepek je aku tengok -.- ' , kata Ravi ..

Yang lain hanya mendiamkan diri memikirkan sesuatu ..

' Hyung .. Bukan ke dalam bilik kita ada diary .. Yg kulit diary tu warna merah .. ' , kata Hyuk kepada Ravi ..

' Yang mana ? ' , soal Ravi kepada Hyuk ..

' Yang hyung kata Hyung nak baca .. Masa tu malam .. ' , jawap Hyuk . Semua menantikan jawapan Ravi .

Ravi hanya mendiamkan diri .. Telefon bimbit yang ada pada tangannya di pusing² kan beberapa kali .. ' Ouhh diary tu .. A...aku... aku dah bakar .. ' , jawap Ravi tersekat² ..

" APA ?!!! "

' Kau memang nak mati ke apa ?! ' , kata HongBin lantas menggenggam leher baju Ravi dan membuatkan Ravi terbangun ..

' HongBin ! Sudahlah ! ' , arah Leo tegas lantas bangun dan cuba untuk meleraikan pergaduhan itu ..

' Biasanya diary tu..hukh.. Tulis tentang luahan perasaan .. Tapi apa yang aku baca , diary tu tulis tentang takdir kematian penghuni villa ni ! ' , kata Ravi membuatkan semua tersentak . Cengkaman di leher baju Ravi dilepaskan lantas Ravi menggosok² lehernya ..

' Kau tak silap ? ' , soal N kepada Ravi .

' Tak .. Dan paling aku pelik ... Nama kita semua ada kat dalam diary tu .. Kecuali Cha Hack Yeon . Dan pada muka surat terakhir ..... '

BAMMMMM !!!! ( sound effect fail -.- )

Bunyi petir yg kuat membuatkan kata² Ravi terhenti . Hari menjadi semakin gelap , angin meniup kencang bagaikan taufan melanda Kawasan Villa tersebut ..

' Leo ! Tolong aku cari suis lampu ! Yang lain tolong tutupkan Pintu ! ' , Arah Ken kepada kawan² nya ..

BAMMMNM !!!!!

Bunyi Panahan Petir semakin kuat begitu juga dengan kekencangan angin yang bertiupan .. Semua pintu , tingkap sudah berjaya di tutup tetapi suis lampu yang ditekan tidak memberikan apa² respon .

' Blackout ' , kata Leo perlahan .

' Apa kita nak buat ni hyung ? ' , kata Hyuk kepada kawan² nya ..

~" Tunggu waktu kematian "~

Satu suara halus dibisikkan ditelinga Hyuk .. ' Neo nugu ?!!!! Neo nugu ?!!! Jangan kacau aku !! Jangan kacau aku !!! ' , jerit Hyuk seperti orang histeria .. Leo , N , Ravi , HongBin dan Ken terkejut dengan kelakuan Hyuk ..

' Hyuk ! Kenapa ni ?!! ' , jata mereka semua serentak lantas cuba mendapatkan Hyuk yang makin lama makin mengundur kebelakang ..

~" Bukan Ke Kematian Itu Sesuatu yang Indah ? "~

' Arggghg !!!!!!! Jangan Kacau aku !!! Jangan !!!! Arghhggg !!!! Kau jangan dekat dengan aku !!! ' , jerit Hyuk sambil menutup kedua² belah telinganya .. Dia ternampak kelibat seorang wanita yang hodoh dan kelihatan sangat jijik makin dekat dengannya .. Tanpa disedari , dirinya kini berada didalam dapur ..

' Jangan dekati aku !!!!!! ' , jerit Hyuk lantas mengambil pisau yg berdekatan dengan tempat dimana dirinya berada dan diacukan di lehernya ..

' Hyuk jangan !!! Lepaskan pisau tu !! ' , kata mereka lagi .. N cuba menghampiri Hyuk untuk mendapatkan pisau dan ....

" ZRAPPPPP "

Hyuk mengelar lehernya sendiri lantas Tubuhnya hyuk rebah menyembah bumi .. Darah menyembur mulai membasahi lantai dapur .. Semuanya terkaku .. N tidak sempat mendapatkan pisau tersebut dari Hyuk .. Melihat seorang sahabat karib mereka mati dalam keadaan sebegitu .. Airmata mengalir dan tiada apa yang patut di tahan ..

' Hyuk ... ' , perlahan suara HongBin memanggil Hyuk .. Tangan kanannya mengepal penumbuk .. ' NI SEMUA SALAH KAU RAVI !! KALAU KAU TAK BAKAR DIARY TU NI SEMUA TAKKAN BERLAKU ! HYUK TAKKAN MATI !! NI SEMUA SALAH KAU RAVI !! ' , jerit HongBin lantas menumbuk muka Ravi dengan Kuat .. Ravi hanya akur .. Dirinya lemah dan dia akui itu semua salahnya .. Ravi hanya membiarkan HongBin membelasah dirinya ..

' HONGBIN SUDAH LAHHH !!! ' , kata Ken lantas menolak tubuh HongBin dan di bantu oleh N dan Leo ..

' Biarkan dia .. Ni semua salah aku .. ' , kata Ravi lemah .. Darah dari hidungnya mengalir deras ..

' Ni semua bukan salah sesiapa !!! HongBin !! Sedar Bukan Hyuk je kawan jita tapi Ravu jugak !! Jangan terus menerus salahkan dia !!! ' , Tegas N sambil menenung tajam mata HongBin yang berwarna kemerahan .

' Kau fikir , aku peduli dia siapa ? Dia dah bunuh kawan aku N . Dia penyebab kematian Hyuk .. ' , kata HongBin lantas kembali membelasah Ravi ... ' Kau akan mati !!! HAHAHAHA !!! ' , HongBin mengilai lantas menikam Ravi berkali² .. Dada Ravi ditoreh² dan di tikam² sepuas mungkin ...

' HONGBIN !!! ' , jerit Leo lantas terajang HongBin dari terus menerus menikam Ravi yang kini telah menjadi mayat ..

Jauh HongBin diterajang oleh Leo dan membuatkan dia tersedar .. Dirinya sebenarnya telah dirasuk dan dikawal oleh ' benda ' itu ..

' R...ravi... K..kenapa dengan rav..ravi ?! ' , kata HongBin yang baru tersedar dengan kelakuannya ...

' Kau bunuh dia HongBin .. ' , kata Ken kaku lantas airmatanya mengalir deras .. ' Puas sekarang ? Hmm ? ' , soal Ken kepada Hongbin ..

' Aku b..bunuh d..ia ?! T..tak mungkin !!! A...ku... mesti terima balasannya .. ' , kata HongBin lantas mengambil pisau yg berdekatan dengan mayat Ravi dan ....

SSSUPP !!

' HONGBIN !!!! '

HongBin menikam tepat kearah jantungnya .. ' Selamat tinggal :') Semoga berjumpa lagi :') ' , kata Hongbin lantas tubuhnya rebah .. Matanya di tutup perlahan² ..

' K...kenapa diorg mesti mati ?? ' , soal Ken menggeletar lantas terduduk di lantai .. Airmata mengalir semakin deras .. Ken terpana dengan semua yg terjadi didepan matanya .. ' Kenapa mesti harini ?!! Kenapa ?!! ' , kata Ken lalu menekup mukanya ..

' Takdir . ' , kata Leo perlahan lantas mengusap lembut kepala Ken .. Dia cuba menahan airmatanya dari mengalir tetapi dia gagal ..

N terkaku .. Mulutnya tidak dapat dibuka .. Hanya airmata sahaja yg sudi menemani .. Suasana menjadi sunyi hanya bunyi guruh dan tiupan angin lencang kedengaran .. ' Aku xdapat jadi hyung yang baik untuk korang .. ' , N bermonolog .. Otaknya asyik memikirkan apa yang bakal berlaku selepas ini ..

' Aku nak naik atas sekejap .. ' , kata Ken lantas bengun menuju ke atas ..

' Hmm ~ Aku nak pergi tandas .. ' , kata Leo pula ..

' Okay ~ ' , jawab N ..

••••••••••••••

DAKKKKK !!!!!!

Bunyi sesuatu jatuh dari tingkat atas mengejutkan N yang sedang termenung .. N lantas bangun pergi ke arah bunyi tersebut dan betapa terkejutnya dia sekujur badan terbaring dengan kepalanya yang pecah dan hampir terburai ..

' Ken ! :'( !!! ' , jerit N .. Dia buntu .. Lantas terus menuju kebilik air untuk mendapatkan Leo ..

•••••••••

' Leo bukak pintu ni Leo :'( !! Ken !! Dia ... Dia bunuh diri !!! Leo !! Cepat Leooo !!! ' kata N sambil mengetuk² pintu bilik air itu berkali² tapi tiada jawapan . N membuat keputusan untuk menendang pintu bilik air itu ..

DANGGGGGG !!!

N terpana dengan apa yang baru sahaja dia lihat ... Leo terbaring dilantas bilik air .. Kepala Leo dipenuhi dengan darah .. Kesan hantukkan di dinding bilik air terlihat jelas ..

' Kenapa semua ni mesti jadi ?! :'( Arghgh >_< !! ' , Soal N lantas memegang dadanya .. Tubuhnya rebah dan perlahan² matanya terpejam rapat ..

••••••••••••••••••

Kata² yang berada di halaman terakhir diary itu ia tertulis ,

" JANGAN PERNAH BIARKAN ILUSI MENGUASAI DIRI "

- END -

[C] Everything Goes Wrong | VIXXWhere stories live. Discover now