Het feestje

0 0 0
                                    

Ik kom thuis, gooi mijn stick en tas op de grond en ren naar boven. Het is al half zes en ik moet om zeven uur bij Roos zijn. We gaan ons samen klaarmaken voor het feestje, dat doen we altijd. Eenmaal bij Roos aangekomen, blijkt dat Emma en Nadine er ook zijn. Ze zijn aardig, maar niet mijn beste vriendinnen. Als iedereen helemaal klaar is gaan we erheen.

Als we naar binnen lopen, is het al een uur of negen. Het huis ruikt al naar bier, dus dit begint goed. Ik begroet de meiden van m'n hockeyteam. Daarna loop ik naar Rick en Tim, Rick krijgt een uitslovende begroeting en Tim geef ik een box. Hij kijkt teleurgesteld. Ik loop weg met het gevoel dat ik de hele wereld aan kan. Tim komt achter me aan. Hij neemt mijn arm en loopt met me mee naar de drankjes. Hij doet alsof de tafel een bar is en maakt een "cocktail" voor me. Ik bedank hem lachend en wil weglopen, maar hij kijkt me heel lief aan. Dan vraagt hij of ik wil dansen. Ik heb helemaal geen zin om met hem te dansen, dus wijs ik hem vriendelijk af. Dan loop ik terug naar mijn vriendinnen.

Als ik vertel aan Roos wat er gebeurde begint ze te lachen, maar ik lach niet mee. Het is geen grap, het is eng. Ik loop naar buiten. Weer is Tim daar. Hij lacht uitnodigend en ik besluit naar hem toe te lopen. "Het is best koud hier," zeg ik. Hij vraagt lachend of ik zijn trui wil. Ik wil het niet, maar het is best koud buiten, dus ik neem de trui aan. Als ik inadem ruik ik zijn parfum, het is dezelfde als die mijn vader gebruikte. "Niet doen meisje, dat is duur!" roept hij, terwijl ik zijn parfum opspuit. Ik ren lachend weg en hij rent achter me aan. Shit, wat mis ik hem eigenlijk. Tim slaat een arm om me heen. Ik voel mijn hartslag sneller gaan. Dit is foute boel. Ik wil niet met hem, Tim deed altijd zó onaardig. Ik was zo ongelukkig door hem. Ik besluit weg te lopen. Snel naar binnen, afscheid nemen van mijn vriendinnen en dan naar huis.

De vertrouwde geurWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu