5

148 13 1
                                    

Namjoon: jin?? Awak kenapa??

Jin: ah- saya.. Ok..

Namjoon: awak termenung je dari tadi.. Awak ok kan??

Jin: jangan risau.. Saya ok.. *fake smile*

Namjoon: hmm.. Awak makin gemuklah, jinie~

Jin: YAAAH!!! 😡

Namjoon: ∑( ̄□ ̄;) hek- sorry... Tapi memang betul saya cakap.. Perut awak makin besar.. Emosi pun selalu x terkawal.. Awak ok ke??

Jin: aah.. Tu- eh awak kene pergi keje kaaan??? Cepat!!

Namjoon: ah ye!! Saya pergi dulu- *buka pintu+lari*

Jin: jalan baik ii.. *tutup pintu* (*>.<*) maaf joonie.. *usap perut* nampaknya appa dah tau sayang.. Ntah lah eomma kene terus terang atau x.. Eomma keliru.. Eomma cuma takut kehilangan appa.. Maaf joonie, saya kene perlukan sedikit lagi masa..

                                  🐨

Namjoon: fiuh- nasib aku sampai tepat pada masanya..

Irene: oh namjoon oppa~ awalnya sampai.. Lain macam je..

Namjoon: aku kan kim namjoon~ hebat.. Dahlah aku nak buat kerja..

Irene: oh ye, nanti CEO nak jumpa oppa, mungkin nak kasi fail lagi kot..

Namjoon: NANI?? Aku baru hantar semua fail aku semalam- kenapa hari ni ada lagi!? Aku dah complete kan semuanya- haduuuuiii!!!

Irene: sabarlah oppa, biasalah tu basic kerja..

Namjoon: hmm.. Baik oppa pergi jumpa CEO cepat, nanti kalau buat kerja cepat siap pun cepat, dahlah oppa pergi dulu~

Irene: hwaiting oppa~

_________________skip___________________

Namjoon: ha- selalunya CEO nim kasi saya berlambak fail untuk dikemaskini semula.. Tapi.. Yang ni,.

CEO: appa kamu puas dengan kerja kamu.. Jadi pengurus nak ringan kan beban kamu, supaya kamu dapat luangkan masa dengan "DIA" bersama..

Namjoon: DIA??

CEO: hmm, saya hanya beritahu apa yang pengurus cakap...

Namjoon: hmm baiklah saya pergi dulu..

_________________________________________

Tok tok

"masuk"

Namjoon: appa-

Mr. Kim: kenapa namjoon??

Namjoon: apa yang appa cakap kat CEO nim?

Mr. Kim: maksud kamu?

Namjoon: selalunya appa akan kasi kerja yang berlambak melebihi pekerja lain pada namjoon dan sekarang appa suruh saya kemaskini hanya satu fail?? Dan siapa "DIA" yang appa maksudkan??

Mr. Kim: kenapa kamu ni?? Kamu langsung x ambik berat pasal dia walaupun kamu duduk sebumbung tapi kamu langsung x ambik berat pasal dia, sedarlah namjoon, dia perlukan masa untuk kamu supaya dia boleh berterus terang dengan kamu- appa harap kamu faham- *keluar*

Namjoon masih memproses apa yang ayahnya cakap- bagaimana dia tahu ada orang bersama dengan aku?? JIN? Awak bagitahu mereka ke?? X mungkin- tapi macam mana mereka tahu..

___________________🐹___________________

Jin: oh- awalnya awak balik-

Namjoon mengendahkan jin yang berada di hadapannya.. Dia mencapai tualanya dan pergi ke bilik air.. Jin yang melihat namjoon seperti itu membiarkan sahaja, mungkin namjoon penat; fikir jin..

CAN YOU JUST BE MY FRIEND..?Where stories live. Discover now