Bab 1 ●_●

8 1 3
                                    

"HAHHAHAHAHAHA. Jom.. Jom.. Kesini pulak weeyhhh!"

"Yeeeeee.. Sekejap - sekejap." kata seorang perempuan kepada rakannya dengan nada yang keras.

"Tunggulah aku korangggggg!!" jerit seorang lagi perempuan kepada dua orang rakannya.

Syamimi, Syazwani dan Syaryanna. 3 sahabat yang sentiasa bersama seperti kembar, malah nama hadapan mereka sama - sama bermula dari 'Sya'.

Syamimi, terkenal dengan sikapnya yang nakal dan childish namun baik hati dan penyayang terhadap semua benda tidak kira bernyawa ataupun tidak bernyawa. Dan juga dengan kepercayaannya yang kuat..

Syazwani pula sikapnya dua kali lima dengan Syamimi tetapi sedikit matang dan juga baik hati namun sedikit waras dari Syamimi yang sayangkan semua benda.

Syaryanna. Seorang gadis yang berhati batu dan terkenal dengan muka yang tiada perasaannya. Heart broken? Tidak pernah langsung dihadapinya. Baginya bodoken hanya untuk orang yang lemah menghadapi dugaan dunia. Namun hatinya lemah jika dikaitkan dengan sahabatnya.

Mereka ada seorang lagi sahabat yang bernama Nattasya. Tetapi..


‹•.•›















Bermulanya kisah 4 sahabat.













‹•.•›


"DAYYUMMM!"

"Errr. O-ok..? Um.."

"..."

"Aaaaa"

Kelu. Ya keempat - empat sahabat itu kelu.

Syamimi terjerit kecil.

Syazwani hanya mengiakan dengan kekok.

Syaryanna tediam.

Nattasya tidak terkata.

Sungguh! Mereka tidak percaya akan berita ini!

"B-but.. WHY?!" Tanya Syamimi dengan nada yang terkejut.

Syazwani, Syaryanna dan Nattasya hanya mendiamkan diri mereka dan mendengar apa yang diborakkan oleh Syamimi dengan Puan Nayrine iaitu ibu kepada Nattasya.

"Sorry ye darl. Tapi kami kena pindah juga." kata Puan Nayrine kepada Syamimi.

"HUUUWAAAAAAAAA.. JANGANLAH PINDAHHHH BUUUU. IBU TAK SAYANGKAN MIMI KEEEEEE??"

Puan Nayrine hanya tersenyum nipis melihat gelagat sahabat anaknya itu.

"Sorry yee darl. Tapi Ibu memang tiada pilihan. Ibu, ayah dan Nattasya kena pindah juga." pujuk Puan Nayrine.

Syamimi mencemberutkan mukanya.

"Halah kau ni Mi. Macamlah tak boleh jumpa lagi. Bila - bila kita rancanglah nak jumpa.. Kan korang?" kata Nattasya tenang.

Dia sendiri terkejut apa yang dikatakan oleh ibunya sebentar tadi, namun dia hanya menyembunyikan perasaan sedihnya kerana tidak mahu tanggisan Syamimi semakin kuat.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 14, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

#Owl  ||Tiada Galang GantiWhere stories live. Discover now