"Ambil la owl ni sebagai tanda persahabatan kita.."
"Eh.. Tapi-"
"Ambil jee" desak Syazwani
•••••••••••••••••••••••••••••••
"Mind to tell me?"
"It's okay.. I'm fine."
"No you're not."
Diam.. Sepi..
"Can i-"
••••••••••••••••••••••••••••••
"It's okay.. Aku bukan ada owl je.. Bat pun ada sekali dengan aku.. Kau jangan risau."
"I know. But-"
"Nu-uhh.. Don't worry about me ya know."
Syazwani hanya tersenyum setelah perkataan 'ya know' itu keluar dari mulutnya. Ya! Syamimi betul - betul maksudkan apa yang dia katakan.
••••••••••••••••••••••••••••••••
"I'm a mess
I'm a loser
I'm a hater
I'm a user
I'm a mess for your love it's ain't new"•••••••••••••••••••••••••••••••••
"Sejujurnya, aku tak pernah suka tengok kau senyum setiap hari. Kenapa eh kau tak menangis depan aku? Kenapa eh kau tak nak tunjuk kesengsaraan kau tu depan aku? Kenapa eh?
Eh perempuan! Sedarlah yang kau tu cuma manusia biasa. Please, if kau nak menangis, menangis jelah.. Kenapa kau nak tahan? Kenapa kau mesti tahan?! Apa salahnya sekali sekala aku tengok kau menangis depan aku. Apa salahnya?
Aku bukan apa, tapi aku tak rasa aku ni kawan yang baik tuk kau if aku tak pernah pujuk kau when kau menangis.."
Air mata Syamimi mengalir laju setelah mendengar kata - kata Syazwani.
"Wani, kau-"
"SHUT UP! Aku tak tau apa yang aku dah buat sampai tak pernah langsung nampak kau menangis depan aku. Apa yang aku dah buat?
Kau tak percayakan aku ke Syamimi Adryana? Aku, Syazwani Maryssa Aina tak akan menganggap diri aku ialah kawan baik kau hanya kerana tidak pernah melihat kau menangis didepan aku."
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••
"Syazwani tikam belakang kau Mimi! Kau tak sedar lagi ke?! Dia hanya berpura - pura baik didepan kau. Please jangan jadi lurus sangat Mimi.."
"A-aku tak percaya. K-kau t-tipu." kata Syamimi sambil berjuraian air mata(?)
"Heh. Then, kau nak nafikan yang bukan Syazwani masuk ke dalam bilik kau? Hey Mimi! Cctv tu apa gunanya klu kau letak depan bilik kau tapi kau tak percaya apa yang kau tengok kt cctv ni?! Nonsense!"
"Wani tak akan tikam belakang aku. Aku percayakan dia!"
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••
"May i ask you something..?"
"Yeah. Sure"
"Kenapa kau percaya sangat kat aku even aku dah tikam kau?"
"Aku tak akan pernah percaya-"
"Tak akan pernah percaya aku?!"
Pintas Syazwani sebelum sempat Syamimi menghabiskan kata - kata nya.
Syamimi hanya tersenyum. Tidak pernah dia melihat Syazwani sebegini. Sedikit gelojoh dan tidak menyabar. Apa yang membuatkan Syazwani berubah seperti ini?
Senyumannya pudar setelah soalan itu kembali di kepalanya.
"Mimi.. Are you okay?"
"Nahhh.. I'm fine"
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
"HAHAHAHAHAHAHAHA. SYAMIMI ADRYANA. Tak sangka selurus - lurus kau, kuat jugak kepercayaan kau terhadap dia ni dan.. " jeda seketika.
"Aku.. HAHAHAHAHAHAHA. Terbukti kepercayaan diperlukan didalam sesuatu hubungan tidak kira dalam apa jua bentuk dan tidak sangka, kepercayaan kau sekuat ini." kata perempuan berhoodie merah itu.
'Itukan hoodie yang ada didalam almari Syazwani? T-tak mungkin dia. Aku percayakan dia. Dia tak akan buat aku macam ni.' rintih hati Syamimi.
"Mimi, say goodbye to your world dear and hello to hell."
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
•Apakah yang terjadi jika anda mementingkan kepercayaan seseorang?
•Apakah yang terjadi jika kepercayaan anda hancur?
Anda pasti dengan mempercayai seseorang, akan menjamin kebahagiaan anda? *smirk*
Persahabatan..
Satu ikatan yang amat kuat dijalinkan antara manusia yang tiada apa - apa ikatan persaudaraan tetapi amat kukuh apabila mereka saling mempercayai antara satu sama lain. (act aku sendiri tapaham apa yg aku tulis.. Pfft--)
Tetapi, dapatkah mereka yang menjalinkan ikatan 'persahabatan' ini bertahan dengan hanya bergantung pada kepercayaan masing - masing?
I
Don't
Think
So
*smirk*
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
//Cau.. HAHAHAHHA.. Wait.. Sebelum Owl cau.. Ok x ngan prolog ni? HAHAHAHHAHAH.. sbb Owl igt nk unpub bab syatu tu.. Nk buat bru.. Ke biarkan? Hueh.. Biarkan jela.. Ke nk unpub gak? aaaaaa- tatau tatau.. HAHAHAHA.. //
//oh ye.. Owl nk tukar tjuk dia ni gak.. Huehue.. Tah ppae je tjuk yg skrg ni.. HAHAHAA..//