Inget kan skillja oss åt

97 6 5
                                    

Nästa dag så var det hopptävlingen.
Tom kom och väckte mig kl 6 på morgonen. Jag gick upp och satte på mig min ridkavaj och sprillans nya vita ridbyxor. Sen sprang jag ut och började göra i ordning flipp. vi skulle vara med i hoppklassen 1.20 och dressyr klassen Medelsvår A
Jag hade aldrig lastat flipp förut. Så vi lastade redan kl 7 och tävlingen började halv nio men det tar bara en halv timme att köra dit. Men till min förvåning så gick flipp rätt in i transporten utan minsta krångel.
Så vi började köra till tävlingen.
När vi Kom dit så var klockan bara 07,30 så vi tog ut Flipp och jag borstade honom tills hans vita päls skimrade.
Nu var klockan 08,30 så jag sadlade och tränsade Flipp. Sen satt jag upp och började värma upp. Tom skulle vara domare så han satt redan i domar båset. Nu började alla komma till tävlingen. Jag var den sista att starta eftersom jag skulle hoppa högst.
Men jag värmde upp flipp nu så att han skulle vara riktigt uppmjukad. Nu var det flera ekipage på framridnings banan. Dom viskade och pekade på oss. Dom fattade inte att jag red en blod häst. Tom ropade upp mitt namn och jag red in.
Jag var den 7 som skulle hoppa 1,20.
Startsignalen gick jag satte fart mot första hindret. Vi flög över och andra hindret gick lika bra.jag klappade flipp på halsen och fortsatte. vi klarade oss runt hela banan felfritt och hamnade på första plats.

MonstretTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang