...

102 6 4
                                    

När jag väl var uppe i sadeln så kändes det som om jag skulle svimma. Jag spände mig och satte mig ordentligt i sadeln. Tom hoppade upp bakom mig och tog tag i tyglarna.
- då går vi då sa Tom.
Jag nickade nervöst.
Det vinglade jätte mycket och Jag var nära att ramla av flera gånger.
- slappna av Sa Tom.
- Jag försöker svarade jag.
Nu hade vi ridit i nästan en km och jag var väldigt trött.
- ska vi rida hem nu frågade Tom.
- jätte gärna svarade jag.
När vi väl bar hemma hos Tom så var jag så trött att jag nästan somnade.
- Du kan sova över om du vill för vi ska upp jätte tidigt.
- varför då frågade jag.
- för att du ska få se när jag fångar en blod häst svarade Tom.
- okej jag ringer farmor och sä..ä..ger det sa jag medan jag gäspade.
Tom gav mig en blick.
- du kanske borde gå och lägga dig svarade Tom jag kan ringa henne.
- okej sa jag men vill du Ha hennes nummer.
- eh jag har det redan svarade han.
- okej sa jag men kan du visa mig mitt rum.
- ja det ligger till vänster om toaletten som ligger till höger om väggen där.
- okej svarade jag och gick.
När jag var inne i rummet så tänkte jag att jag behövde duscha så jag gick till baka till Tom för att be om en handduk.
När jag kom dit så hörde jag att Tom pratade med farmor.
- jag vägrar hålla det hemligt längre! Fattar du inte att det är jobbigt för mig också. Jag orkar inte längre jag tänker berätta att jag är hennes bror i över morgon om inte du gör det.
Mer hörde jag inte jag sprang mot mitt rum medans tårarna rann ner för mina kinder. Jag hörde hur Tom svor till när han upptäckte att jag hade stått och lyssnat.
Jag sprang in i mitt rum och slängde mig gråtandes på sängen.
Snart hördes en knackning på dörren och jag hörde att Tom kom in i rummet.
- gå här ifrån skrek jag. Jag hatar dig!!
- Marja det var inte min mening att hålla det hemligt men farmor tvingade mig sa Tom
- Jag trodde att jag hade förlorat alla.
Fattar du inte hur det känns och sen helt plötsligt får jag veta att jag har en storebror och du håller det HÅLLER DET HEMLIGT!! Röt jag.
- jag fattar att jag inte skulle ha gjort så jag ångrar mig så mycket. Viskade Tom
Jag klev upp ur sängen och kastade mig om halsen på honom.
Vi la oss på sängen och pratade om allt som hade hänt. Det tog inte en long stund innan jag somnade.
Nästa morgon så vaknade jag av att jag frös. Jag gick upp ut Sängen och tog på mig mina kläder.
Sen gick jag till köket
- Hej sa Tom
- hej svarade jag tillbaka
- idag hade jag tänkt att du Skulle få se hur det går till att fånga en blod häst om du vill alltså.
- ja jätte gärna om du lovar att jag inte blir uppäten eller att du blir det.
- ja det livar jag sa Tom sen gick han fram till mig och kramade om mig.
- lilla syster viskade han.
Jag la armarna om honom och kramade till baka.
Efter ett tag släppte han mig och gick i väg mot hallen.
- är du klar att åka eller frågade han.
- japp så redo jag kan bli svarade jag glatt och skuttade ut mot bilen

MonstretWhere stories live. Discover now