No one Pov
Icy but I'm on fire~~
Alarm phone Jaelin berbunyi tepat jam 6.30 pagi.
Jaelin bgn Dari tido lenanya Dan terus masuk ke dlm toilet.
Selepas selesai mandi, Jaelin keluar Dari toilet dgn hanya menyarung bathrobe purple kegemarannya.
Dia ke almari Dan memilih sepasang baju yg cantik.
Sejak dia pulang dari Mexico. Dia punya style sudah berubah Dari selalu pakai shirt dgn jeans ke dress ii dan baju berskrit mengikut kesesuain.
Jaelin:"Morning hwannie oppaa~ *kiss pipi Jaehwan*"
Jaehwan: "Morning too jaejae~ *smile* meh breakfast and then Oppa hantar Jaelin pergi cafe~ *hidangkan sandwich*"
Jaelin: "nae oppa~ *duduk+mkn*"
Jaehwan: "*Mkn jugak*"
Skip~
Jaelin: "papai hwannie oppa~ keje elok ii~ *lambai Dari luar kereta+tersenyum*"
Jaehwan:"nae~ baiii~ *drive pergi studio dia*"
Jaelin melangkah masuk ke dlm cafe nya yg sudah dibuka oleyh pekerja dia.
Jisung: "Anyeong noona! *Smile* awal noona dtg harini...."
Jisung, pekerja paling muda kat cafe Jaelin. Dia Masih sekolah. Dia dtg pagi kejap, pastu pergi sekul and sambung semula kerja lepas habis sekolah
Jaelin;"*smile* noona saja dtg awal.. nk tgk sape yg xbuat keje ni haa... *Lil laugh* ahaha.. xdelah.. harini Jaehwan oppa gerak awal.. sbb Tu dtg awal.."
Jeno:"Ouu.. Jaehwan hyung nk buat lagu baru ke?"
Jeno, sebaya dgn Jaelin. Kawan Jaemin (adik Yasmin.. kalau sesiapa yg xingat,,,, and here have a plot twist) Dia ni rajin sikit Dari yg lain.
Jaelin: "maybe? Jaelin pon xpasti... Ehehe"
Jaelin melihat sekilas ke arah jam dinding yang tergantung di belakang kaunter pembayaran.
Jaelin: "Icung... dah lewat lah kamu nak pergi sekul. *tunjuk jam sambil pandang jisung yg tgh sapu sampah*"
Jisung: "Haahlah... *kasi poenyapu kat jeno+ambik beg sekolah dia* Bai noona!! *lari keluar dari cafe+terus ke sekolah*"
Jeno:"Eh budak ni... tahlah kasi penyapu kat kita.... pastu xckp bai kat kita jugak *pout*"
Jaelin:"*lil laugh* Jgnlah majuk... dah sambung keje tuhh... *blah masuk dapur*"
Kat dapur
Jaelin: "Morning Lia~ Morning Renjun~ *smile*"
Lia: "Morning Jaelin~ happy nampak~ *Lil laugh+smile*"
Lia, satu ii nya pekerja perempuan yg Jaelin ada. Mereka berdua sebaya dan agak rapat.
Renjun:"Haah~ betul ckp Lia... Asal mcm happy semacam?"
Renjun, pekerja ketiga Jaelin. Kawan rapat Jeno. Dan jugak sebaya dgn mereka berdua.
Jaelin:"Hahaha... kan masih pagi... kita kenalah mulakan hari dgn senyuman... xkn itu pun salah???"
Lia:"Ehehehe.... BEtul jugak tu... *lil laugh+gosok belakang leher*"
Renjun:"Tp harini, Jaelin nampak happy lain mcm sikitlahh... ada apa ii ke???"
Jaelin:"ahh... xde papelah... harini xde pape yg berlaku pun.... dah sambung kerja tuh.... *keluar dari dapur+tlg jeno kemas ii kat depan*"
Skip(cafe dah bukak)
Beberapa org mengunjungi cafe Jaelin untuk sarapan. Ada yang membungkus terus untuk mkn tgh hari ataupun bungkus kerana mereka sudah lewat ke pejabat/sekolah.
Jeno: "Iced chocolate satu dan sebiji red velvet cupcake for meja 14 *tampal order kat 'order board*"
Lia:"Naee~ *sediakan cupcake&iced chocolate*"
Renjun:"*layan org yg nk bayar kat kaunter*"
Lia: "Jaelin! cupcake and iced chocolate for a table no 14! *hulur order*"
Jaelin:"gomawoyo~ *ambik+pergi kat meja no 14*"
Lia:"Naae~ *sambung buat order yg lain*"
Jaelin:"Sir... Here your order~ *smile+letak atas meja*"
??: "Thanks~"
Jaelin:"Kalau nk pape just panggil saya~ *bow sikit+blah dari situ+sambung buat kerja*"
Even ini cafe Jaelin, dia tetap buat kerja jugak sbb dia xnk just duduk dlm office and buat benda lain.
Jeno:"Jaelin, ur friend coming~ *tunjuk ke arah meja yg tgh hana duduki*"
Jaelin: "Nae~ Gomawo~ *pergi kat hana*"
Hana:"Hai Jaelin~ *smile*"
Jaelin: "Hai too Hana... Lambat dtg harini... Why? *Ambik tempat depan Hana*"
Pelanggan dah Makin kurang sbb skang dah pukul 8.30. Kebanyakannya dah masuk pejabat or sekolah.
Hana:"ehehehe.... aku terbgn lambat... *sengih*"
Jaelin:"Tu ah kau..... Org mlm ii tido... kau siapkan novel kau.... apalahh..."
Hana:"Tahlah... mlm ii selalu je ada idea nk tulis novel... *sips mocha*"
Jaelin:"Daniel oppa xmarah kau ke??? Hmmm???"
Hana:"*geleng* tak..... dia kata, dia xkesah pon aku nk kerja apa, asal jaga diri and kesihatan... auchh.. sweet kan dia tuh?? haahahah... *lil laugh*"
Jaelin:"Untunglah dah ada boyfriend~ Aku ni menyingle lagi~ ahahahaha...."
Hana:"Hahahaha... pergilah cari sorg.. tuh Jaemin adik Yasmin unnie tuh... gi ah try ngorat~"
Jaelin:"Hahaha... xnk aku... aku rasa dia dah ada gf~"
Hana:"Ahahahaha... apa ii lah kau~ jgn jadi anak dara tua sudah~ *evil laugh sampai semua org tgk dia*"
Jaelin:"Oii hanat! Senyaplah~ *tutup mulut hana+minta maaf kat pelanggan lain*"
Hana: "Ahahahahaha.. mianhae~"
Jaelin:"Haih... kau ni...."
Hana:"Mianhae mianhae~~~~ *sengih+gi nyanyi lagu eyes,nose,lips by taeyang*"
Jaelin:"I- haihh kau ni..... *pergi sambung buat kerja+tinggalkan hana kat situ sorg ii*"
Tanpa Jaelin sedar, someone telah memerhatikan dia dari jauh. I mean, seorg pelanggan tgh memerhatikan setiap pergerakan Jaelin.
???: "I think I'm already falling in love with her~ *ckp sorg ii+tersenyum*"
TBC
Hai guys, author kembali lagi dgn sambungan citer oppa. Ehehe, tajuk lain sbb jalan cerita dia agak lain dari citer oppa tuh. Thanks kepada yg support uthor sampai sekarang. Saya tahu, saya hanya seketul author yg noob. Perlu belajar byk lagi... ehehehehe.. oklah.. stay tuned~ Baiiii~~
YOU ARE READING
ɪᴄᴇᴅ ᴄʜᴏᴄᴏʟᴀᴛᴇ ^ʲᵉᵒⁿᵍ ʸᵘⁿʰᵒ^ «O.G»
FanfictionJaelin: "yes sir, nk order apa?" ???: "Iced chocolate satu, and red velvet cupcake satu *smile*" Jaelin: "pliss wait a minute~ *smile+bow+pergi siapkan order*" Sejak haritu, ??? selalu dtg ke cafe Jaelin untuk meminum iced chocolate. Sampai mereka m...