2༄

107 14 6
                                    

"Ugh, terang gila lam-"

"JIHANNNNN"

"YAISH BABUN, SEJAK BILA KORANG KAT SINI??"

Jihan terkejut, member member dari kecik sampai besar dia semua kat sini

Saera, Eunji, Darim dan Haena member member anet dia sekepala seotak, cuma tak sekelas je.

"Kau dah berpakwe ek skang?" Darim mengusik, tapi Jihan bedu.

"Ape bende siak.. aku tak paham" kata Jihan. Haena mengeluh dan mula bercerita

"Tadi an.."

Flashback

"Lambat siot Jihan" Darim hilang sabar, lambat sangat sampai nyah

"Saera skang pukul bape?"

"7:30 pagi, lagi 15 minit loceng bunyi" beritahu Saera pada Haena.

Tetibe kat luar bising mcm sekolah nak runtuh,

Mereka pun pegila usha,

"Apak untung siaa pompuan tu" kata Darim

Apa yg mereka lihat, seorang lelaki mendukung seorang perempuan yg tidak sedarkan diri dibelakangnya.

"Siapa tu weh" tnya Eunji.

Eunji mmg budak budak yg steady tapi bijak.

"Haah an.. eh jap.. macam kenal" Haena dan Darim menajamkan pandangan.

"Tu... Jihan kan?" Saera bersuara.

"J-JIHAN??" Mereka tersentak

Ya, tu Jihan bang.

End flashback

"Hensem babeng, pandai siak kau cari" kata Haena menyenggol siku Jihan yg masih bedu.

"Sweet la juga, siap hantar ni kat aku suh bagi kat kau" Eunji menghulur susu pisang kpd Jihan.

Wah, ade nota.

'Lain kali, makan sarapan baru pergi sekolah, pabo'

"Siapa bagi kat aku ni, weh?"

"Classmate aku yg angkat kau tadi la"

"S-siapa?"

--

"Jaehyun, kau kapel ngn budak kelas sebelah tu ke?" Tanya Jaemin.

"Aku jumpa dia kat tepi jalan, dia jatuh pastu pengsan, tu yg aku angkat dia tu." Terang Jaehyun yg sedang menyiapkan kerja sekolah math yg tak siap lagi tu.

"Maigod, suwit babihhhhh, kan younghoon, kan kan??" Yoshi mengoncang goncang lengan kepunyaan younghoon.

"Ye ye, dah benti benti, sakit tangan aku" younghoon masak ngn perangai yoshi.

"Kau tanak ckp pape ke kat dia?" Tnya Niki

"Tak kot, aku nk lepak kelas je" kata Jaehyun, siap gak kerja math dia.

"Younghoon, .. boleh tk kau.... umm malula" yoshi pukul lengan younghoon dgn gediknya, author juga geli.

"Tanak"

"Alooo, younghoon, pweaseeee" muka comel yang di buat buat membuatkan Younghoon bertambah cringe.

"Hah yelah, dah takpayah nk muka camtu, geli" sambil menolak tangan yoshi.

"Really? Aww younghoon you're soooo suwit" yoshi masih menggedik

Maka younghoon pun bertaebah macam authornya.

[C] Why? • 정재헌Where stories live. Discover now