Extanded

30 4 0
                                    

Kau sakit sebab aku... kalau aku tak salah faham dia takkan ada memory disorder.

menurut Taeyong, dia stress sampai tak boleh lupakan aku, hampir setiap orang dia jumpa dia kata Jaehyun

ya semua salah aku. Salah kau Jaehyun. kalau kau dengar penjelasan dia semua ni takkan jadi.

Jaehyun bodoh.

Sekarang ini? kau menyesal Jaehyun.. menyesal. masa tak mungkin dapat diputar semula.

" tiada. tiada jodoh dengan orang lain. hanya dia. kalau dia dah mati.. awak dah tak ada partner. " penilik berkata setelah menilik nasib aku.

Meski ramai peminat, tiada yang sama seperti dia..

Kang Jihan.

umur aku hampir mencecah 30 tahun dan masih bujang sedangkan yang lain? dah berzuriat ramai

mendiang.

" Hey Jihan.. kau sihat? 10 tahun kau tiada "

" aku kuat mcm yang kau sangkakan, cuma hidup aku terasa kosong. Aku dah jadi model. mcm yg kau cakap "

" aku dah tak jadi pelupa, berus gigi pakaian dalam semua aku ingat kalau nak pergi mana mana.. "

" Yujin almost graduate, dia in senior year.. "

" aku minta maaf, sebab aku jadi makin sombong dengan orang baru.. aku tanak pun tapi.. "

" aku trauma "

tanpa menangis, aku menatap wajah mendiang yang kelihatan gembira. tertawa kecil bila teringat gelagat dia dulu.

pompuan paling tak rilek abad ke 21.

" hidup aku diisi penyesalan."

" oh ya, Taeyong pun dah jadi producer, dia frame gambar kau kat rumah dia. anak anak dia suka dengar cerita pasal kau.. "

" at least Taeyong tak benci aku dah "

" aku tahu kau dapat rasa aku kat sini.. cakap sorang sorang. mendiang ni.. dah jadi diary aku dah "

" setiap hari aku ulang benda sama, kalau la kau ada sekarang ni, mesti kau tampar aku sebab aku ulang benda sama "

" aku nak balik, esok aku datang lagi.. " bunga kekwa putih di letak.

Kehidupan seterusnya agak lama kalau aku masih hidup dan ingin mati.

tapi takkan la aku nak mati hanya kerana menyesal atas perbuatan sendiri?

Jika aku mati sekalipun, mungkin aku masih dijodohkan dengan Kang Jihan?

tidak.

ya, aku andaikan tidak kerana mungkin hidup aku kalini.

hidup terakhir, peluang terakhir

dan aku sia siakan hanya kerana salah faham dan iri hati.

tenanglah disana, Kang Jihan.

- Jung Jaehyun, 27

[C] Why? • 정재헌Where stories live. Discover now