Hoofdstuk 2: "Dood?"

60 0 1
                                    

"Lisa's POV"

Ik sta op en kijk om mij heen, ik zie een auto geparkeerd langs de weg, een ambulance, een huilende Soraya, een huilende Sanne en een lichaam op de grond. Ik herken dat lichaam, dat ben ik. Ik hoor de ambulance verpleegkundige "Sorry meiden ze wordt niet meer wakker, ze is dood." "NEEEEEE!!!" ik laat me op de grond vallen. "BOEM" ik word wakker en lig op de grond. "Lisa, ben je nu alweer uit bed gevallen?!" hoor ik mijn moeder roepen. Gellukkig het was maar een droom. "Ja mam" roep ik gauw terug. Hmm dat ik droomde betekend dus ook dat ik de date met Edward droomde..... Aaahw. Gauw kleed ik me aan, pak mijn schooltas in en ga naar beneden. Gauw prop ik mijn ontbijd naar binnen, poets mijn tanden en stap op de fiets. "Heeeey, panno" roep ik naar Sanne. "Heeey, Lies" roept ze terug en zo fietsen we naar school. Even voordat jullie denken dat Edward niet bestaat, dan heb je het mis, hij bestaat wel en het enige waar ik aan kan denken op de fiets is Edward. Het is ook heel grappig want Edward heeft een beste vriend genaamd James en ik denk dat Soraya een crush op hem heeft. "PAS OP!!!" roept Sanne opeens. Vlak daarna raast er een zwarte mercedes langs. "Jeetje, klootzak" roep ik gauw. Sanne schiet in de lach, hmm misschien was ik wel iets te veel bij Edward. "Hé Sanne, wat denk je ervan om in het weekend een dagje Walibi te doen?" vraag ik, "Leukk, antwoord Sanne. En zo fietsen we naar school. Bij school aangekomen staat hij daar, Edward.

"Edward's POV"

"Heeey, gast!!" roep ik naar James. James is mijn beste vriend ik loop naar hem toe. "hee, bro" zegt hij. Ik zie dat hij niet alleen is. "Hé, dit is Matt"  zegt James. "hoi, ik ben Edward" zeg ik. "Hoi, ik ben James" zegt hij verveeld. "Joh, dat wist ik nog niet" zeg ik terug en ik loop weg. James komt achter me aan. "Wat doe je nou gast? Hij is nieuw hier" zegt hij. "Dat boeit me niet, als hij zo verveeld is waarom zou ik dan blijven staan?!" zeg ik een beetje boos terug. "Ja,  je hebt wel gelijk" zegt hij instemmend. Dan loopt malou langs. "Heeeey, Malou" roep ik naar haar. Maar ze loopt gewoon door, wat ik best vreemd vind aangezien we echt al heel lang bevriend zijn..... "Malou, wat is er?!" roep ik en ik ren achter haar aan, ik pak haar schouder vast waarna ze zich geïriteerd omdraaid. "Wat denk je zelf?!" zegt ze heel kalm maar ik kan de woede in haar stem horen."Weet ik veel, ik heb toch niks gedaan?!" roep ik verontwaardigd. "Nee hoor, je hebt niks gedaan. Het is ook altijd hetzelfde met jou, ik kan je gewoon niet meer vertrouwen!!!!" roept ze boos. "WTF Malou waar heb je het over!!!" schreeuw ik terug, nu word ik toch ook boos. "Laat ook maar je weet het best!!" terwijl ze dat zegt loopt ze boos weg. Ik ren weer achter haar aan en pak alweer haar schouder vast, alleen deze keer wat harder. Ze draait zich boos om een geeft me een klap tegen mijn slaap. Dan wordt alles zwart.

"Malou's POV"

"Oh nee, wat heb ik gedaan" denk ik bij mezelf. Er komen allemaal leerlingen naar buiten gestormd, "MALOU, je moet je melden bij de directeur" hoor ik een vertrouwde stem achter mij, het is Lisa. "Ok" zeg ik droog en ik loop naar de directeur. "Ik loop wel even met je mee" zegt Lisa. "Hoeft niet" zeg ik snel. Daar heb ik nu ff geen zin in. Terwijl ik naar de directeur loop gaat er van alles door mijn hoofd. Waarom deed ik dit. Ik weet dat hij achter mijn rug om loopt te roddelen over mij, maar dan hoef ik hem toch nog niet te slaan. Zou hij trouwens nog wel leven, van zo'n klap tegen je slaap kan je overlijden. En dan barst ik in huilen uit, het idee dat hij er niet meer zou zijn frustreed me. Wat ben ik toch een stom mens, ik snap nog steeds niet dat Lisa zo aardig tegen me doet, net als Deli en Soraya, daar snap ik het ook niet van. Gauw veeg ik mijn tranen weer af want ik kom er net achter dat ik al bij de kamer van de directeur ben. Ik klop op de deur. "Kom binnen" is het enige wat ik hoor.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heeeei, hier weer een nieuw hoofdstukje ik hoop dat jullie het leuk vinden :). Ik zie trouwens ook net dat het tegenwoordig een rage is om je leeftijd, verjaardag en het liedje wat je hebt geluisterd op te noemen. Dus daarom hier heb je het ;) 

Ik ben 12 jaar uit en word op 8 mei 13 jaar. Dit hoofdstuk heb ik geschreven terwijl ik luisterde naar het album FOUR van one direction.

Heel erg bedankt voor het lezen en heel veel x-jes van mij xx ;)

Friends?! (ON HOLD!)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu