Bölüm şarkısı mustafa ceceli saçma sapanIYI OKUMALAR
________€_
Ders zilin çalmasıyla gizemden ayrılıp. Sınıfa doğru gittim. Olacakken habersiz gidiyordum. Yine bbb-bana nn-ne yapacaklardı. Gizemede söyleyemem eğer ona söylersem.annem onu çok fena yy-yapar.
Içeriye girdiğimde. Selin ve arkadaşları, bana bakıyordu. Ben korkak adımlarla , sirama doğru yürüyordum. Sirama oturup. Ellimle çantamı sıkmaya başladım gerçekten çok korkuyorum.
" sana çelme taktıgim için hiç üzgün değilim. "
" nnnn-Ne ?" Dedim kekeleyerek. Selin yanıma oturup.
" Canım, seninle uğraşmak hoşuma gidiyor, o kadar korkoksın ki... Ben ne yaparsam karşılık vermiyorsun. Hem ayrıca sakın yaptığım. Eziyetleri ailene anlatma yoksa sonun çok fena olur."
"Ttttttt-Tamam söylemem. "
"Aferin,şimdi arka sıraya geç. "
"P-peki "
Çantamı alıp, en arka sıraya geçtim... çantamdan edebiyat kitabımı çıkarıp. Sıraya koydum. Acaba bana nasıl işkenceler edecekler... o kadar korkuyorum mi. Evden dışarı bilene çıkmak istemiyorum....
Ders bitince, bahçeye çıkmak için , ayaklanmıştım ki! Selin beni yerime oturtup.
Elindeki iple yere yuvarlak birşey çekiyordu. . Ben ne yapacaklar diye düşünürken.Çantasından bir şişe çıkarıp. Ipin üzerine döktü. Bu benzindi, çç-çünkü benzin gibi kokuyordu. Allahım nolur düşündüğüm şeyi yapmasınlar. Selin elinden kibrit çıkartıp. Kutusuna surtunce. Ateş çıkmıştı.
"Nnn-ne olur.? Yapma " Selin hiçbirşey demeyip. Kibriti. Ipin üzerine attı. Ben okadar korkuyorum ki! Sınıftaki herkes korktuğu için çıkmıştı. Selin ve yy-yandaşları. Gülerek bana bakıyorlardı. Bende tüm gücümü toplayıp.
"İmmm-dat ,yy-yardım edin." Koridordan kimse geçmiyordu. Ben ölmek istemiyorum. Allahım ne olur bir mucize yarat. Sana yalvarıyorum.
" haydi ,kızlar giderim. Burdan ... zaten yangın yüzünden dışarı. Çıkmıştır. " dedi.Selin ben hemen
"Nnn-nolur beni de çıkartın. .."
"Kızım kk-kendin çık. " benim gibi kekeleyerek. Onlar çıktığında. Ben kurtarmaya çalışıyordum. Gözlerim yavaş yavaş kapanıyordu. Kapıya doğru gidecekken. Yere dusmem.bir oldu... artık emindim olecektim. Burdan allahım ne olur birisi buraya gelsin.
Gizemden
Öğretmenden izin isteyip.. lavaboya gittim. Işimi hallettikten sonra kabinden. Çıkıp elimi yıkamaya başladım. Içimden korku vardı. Sanki cansunun bana ihtiyacı. Var...
Beni kurtar diye sesleniyor sanki... inşallah iyidir. Lavabodan çıktığımda herkesin koşturmasini gördüm. .. neden koşturuyorlar ki. Bir tane kızı durdurup.
"Neden koşuyorsunuz."
" bir sınıfta yangın çıkmış. " Gozlerim. Şaşkınlık içindeydi. Kız tam gidecekken onu durdurup.
"Hangi sınıf ta yangın çıkmış. "
(Şarkiyi burada çalın )
"11/D " Kiz yanımdan öylece koşarken ben dona kalmıştım. Bu cansunun sinifiydi.ya can suya birşey olduysa , allahım ne olur ona birşey olmasın. . Hemen cansunun sınıfına doğru kostum. Içimden tüm duaları ediyordum. Cansunun sınıfına geldiğimde. Kapının kulunun sıcak olduğunu fark ettim. Cansu ordami diye.
"Cansu orada misin? "
" gizem... nnnn-nolur kurtar beni."
"Tamam kurtaracagim. " kapıyı kirmam lazım. Hemen duvarda duran yangın tupunu alıp. Kapıya vurmaya başladım. 3 denemeden sonra ... kapı kırılmıştı. Tüp. Elimden düşmüştü. Cansu yerde yatıyordu. Hemen onun yanına gidip. Onu koridora doğru surukledim. Allahım kardeşimi bana bagisla. Koridora geldiğimde.
Hemen cansunun elini tutup.
"Cansu kalk lütfen.. " ama hiçbir şey olmuyordu.kardeşim. uyanmıyordu. Cansu kalkar gibi olmuştu. Ama gözleri kapanacak durumdaydı.
" Cansu lütfen uyuma."
" gizem.. sana bb-birşey diyeceğim."
"Cansu sonra nkonusursun.. "
Ceketimin kol kısmını yırtıp. Cansunun kanayan , bacağına bağlayıp. Yangın turunu alıp. Yangının olduğu tarafa sıkmaya başladım. Cansunun tekrar yanına gidip.kollarını ona sardigimda. . Ve sonra
kardeşimin kollarında bayilmasiyla hemen , dışarıya doğru kostum.
Dışarıya geldiğimde. Herkes bana bakıyordu. Ambulans görevlileri yanıma gelmişlerdi. Onlar beni tam muane edecekken . Hemen" içerde kardeşim. Var .. o ölmek üzere. "
" tamam sakin ol.. kardeşini kurtaracağız. "
Ben sadece kardesimin yaşamasını istiyorum. Hemşire koluma bakıp.
" kolun yanmış. Pansuman yapmam .. lazım biraz acıya bilir."
Ben hemsireye.hiçbirşey demiyordum. Çünkü cansuyu düşünüyordum. Pansuman bitince. Hemen ayağa kalkıp. Sedyede yatan cansunun yanına doğru koştum. Gözleri kapalıydı. Ambulansa bindiritiyorlardi. Bende hiç düşünmeden ambulansın içine bindim. Cansunun elini tutup.
" Cansu nolur.. beni bırakma.. lütfen " göz yaslarim. Yanaklarimi islatiyordu. Hemşire kolunu omzuma koyup...
" merak etme ... kardeşin kurtulacak.."
"Kurturcak demi. " göz yaslarimi silerek.
" senin gibi cesur kardeşe sahip... o seni bırakıp gitmez merak etme. "
Hastaneye geldiğimizde. Can suyu ameliyathaneye almışlardı. Annem ve babam yanıma gelip. Bana sarilmislardi. Annem
"Gizem.. Can suya ne oldu?"
"Anne cansu yangında mahsur kaldı. "
"Olay nasıl oldu?" Diye sordu babam.
" yangın olduğu zaman... bir kızı durdurup. Yangının hangi sınıfta oldu nu sordum.oda 11/D bu cansunun sinifiydi. Cansunun sınıfına doğru kostum. .
Kapıyı kırınca.. yerde yatan Can suyu gördüm. . Hemen onun yanına gidip. Kolundan tutup. Koridora dogru surukledim. Hiç uyanmıyordu. Onun ölmesine izin veremezdim. .. dışarıya doğru koşup. Yardım istedim.." sonra buraya geldik..
Annem bana sarılıp.
" Gizem.. sen iyisin değil mi?" Ben annemin göz yaşlarını silip.
"Iyim annecim."
Amaliyathaneden hemşire çıkmıştı. Hemen onu durdurup.
"Kardeşim. Nasıl? "
"Hasta kendini kaybediyor. " ne hasta kendini kaybediyor... kaybediyor annem hemşirenin söylediklerine daha fazla dayanamayarak . Babamın kollarında yığıldı. .
Bölüm Sonu
Sizce cansu ölecek mi?
YOU ARE READING
ikiz kardeşim.
ChickLitiki kardeşin konu edildiği hikâye, bu kitap başka kitaplara benzemiyor. bu kitapta kardeşlik. ve aileyi simge ediyor. cansu ;güzel, akıllı, eğlenceli ... bir tip. ama bir sorunu var. kekeliyor. ama bu kekeledigi için hayata kusmuyor.aksine...