Bahagian 4

1 0 0
                                    

"Apa benda yang bersepah sangat bilik ni? Mana Ketua Pengarang?" Satu suara melaung dari muka pintu bilik buletin tersebut.

"Kau apahal Nawfal nak jerit-jerit? Tak nampak ke anak-anak buah aku tengah bekerja keras mengemas bilik ni? Kau pakai specs takde power ke?" Maisarah membalas dengan laungan juga.

"Eh, aku tanya Ketua Pengarang! Kau jangan sibuk boleh tak?" Nawfal membalas.

"Maafkan saya, Saudara Nawfal Danish. Semua kelab dan persatuan dah dirombak lepas kau dengan Emil memerintah. Sekarang ni, aku dah jadi Ketua Pengarang. Ada apa-apa masalah?" Maisarah bersuara sambil memegang bulu ayam yang digunakan untuk mengemas habuk di rak sebentar tadi.

"Aku acah je, Sarah..." Terhenti seketika kata-kata Nawfal melihat mata Maisarah berbara. "Opss... Sorry, Sarah. Nah, ni Cikgu Zul suruh aku serahkan pada kau untuk buat last check. Jangan marah-marah, nanti cepat tua." Nawfal segera berlalu.

Maisarah hanya menggeleng sendiri. "Mai, kau ada apa-apa ke dengan si Nawfal tu? Kau jangan cari fasal. Awek dia senior kau tau?" Atiqah mengusik.

"Tak adanya aku nak ada apa-apa dengan mamat tu." Maisarah menjulingkan matanya ke atas. Rahsia hatinya disimpan kemas-kemas jauh di sudut hati.

"Kau, Arshiya Maisarah, kan? The one yang menang pertandingan menulis esei Bahasa Melayu Peringkat Kebangsaan tahun lepas." Perkenalan pertama mereka ketika melangkah masuk ke Bitara High School ini.

"Aku Nawfal. Nawfal Danish. Esei kau memang best." Nawfal mengangkat kedua-dua ibu jarinya ke udara sebelum menghilangkan diri dari dewan besar itu.

"Eh, kau budak Bitara Girls ke? Kita duduk sebelah menyebelah je selama ni? Kau kenal aku tak?" soal Nawfal.

"Tak, kenapa aku kena kenal kau pulak?" Maisarah menjawab selamba lepas. Sebenarnya, dia kenal dengan Nawfal Danish. Nawfal Danish yang selalu muncul di sekolah mereka kalau ada apa-apa event. Dia adalah pelajar paling popular sekali di Bitara Girls, Bitara Boys dan Bitara High School. Sebut je nama dia, semua orang kenal, pak cik guard, pak cik tukang kebun, mak cik jaga kantin, mak cik cleaner, kerani, abang-abang dengan kakak-kakak dewan makan, pembantu makmal dan lain-lain lagi. dan mengikut fakta, sembilan dari dua belas orang pelajar perempuan akan minat dengan dia sekali pandang je?

Iya ke? Maisarah, jangan cakap orang, awak pun sama tau! Cuma tak ada sesiapa pun tahu.

Kunci Hati DiaWhere stories live. Discover now