Prolog

8 2 0
                                    

15 minit lagi..jarum jam panjang akan menginjak ke angka lapan.Dengan pantas Nur Sofea Irwana menyiapkan diri untuk ke kelas yang bakal bermula beberapa minit lagi. Nasib baik awal-awal sudah sial barang yang perlu dibawa ke kelas nanti. Taklah ribut nak siapkannya pagi ini.Ingatkan selepas solat Subuh,dia tidak mahu sambung tidur,tetapi boleh pula dia terlelap,tak sedarkan diri. Kawan sebiliknya pun sudah lama keluar dengan teman lelakinya.Biasalah orang ada boyfriend ni..asyik nak berkepit saja buat date...kalau sehari sekali belum jumpa,pasti bergayut dengan telefon..tanya khabarlah,tengah buat apalah...I love you..You love me..lah...Hmphh!!! Bukan boleh kekal hingga jinjang pelamin pun..Habis kurang lepas ambil segulung ijazah and then lenyap terus sampai dah tak bertemu langsung..tup. tup...dengar cerita sudah berkahwin dengan pasangannya.Sungguh ada kalanya cinta itu menyeronokkan dan sekelip mata juga akan memusnahkan serta membinasakan diri terutamanya pada wanita-wanita di luar sana.Kebanyakannya,wanitalah yang banyak makan hati berbanding lelaki yang semudah itu tukar pengganti lain..lebih elok berseorangan dari berteman-teman ni..menyusahkan saja...Prinsip Nur Sofea Irwana senang sangat-sangat...'No love time study..just fokus pada cita-cita dahulu'.Hingga sekarang dia memang tiada teman siapa-siapa malah dia masih berpegang kuat pada prinsipnya yang satu itu.Sepanjang hidup dia,dia tidak pernah rasa apa itu cinta...dia hanya pandai membuat spekulasi sendiri mengikut keadaan atau situasi yang dilihat di depan mata..

Pertemuan Kali KeduaWhere stories live. Discover now