Bab 2

3 2 0
                                    

Selesai sahaja makan, Nur Sofea Irwana bergegas untuk pulang ke hostelnya kerana mahu membersihkan dirinya yang sudah berbau. Sebelum itu, sempat Nur Sofea Irwana mengucapkan terima kasih kepada Syed Izzad Ezairy.

"Thanks sebab sudi belanja saya hari ini.....I'm really2 appreciate that, Izzad Ezairy" ujar Nur Sofea Irwana sambil menggalas begnya dari belakang tanda dia mahu cepat beredar daripada situ. Selepas itu, dia ingin ke kerja pula....Biasa...lah buat kerja part time kann....

"Aikk.....awal lagi kalau nak balik....Jomlah jalan2 dulu ke....lepak-lepak ke....tak pun bawa saya roud2 semua blok kat sini" cadang Syed Izzad Ezairy. Bukan dia ada kawan lain pun di universiti ini...hanya Nur Sofea Irwana aje yang dia kenal buat masa sekarang. And one more thing, dia tidak tinggal di hostel..Dia cuma berulang alik dari rumah familynya....

" Minta maaf sangat-sangatlah awak...saya memang ada hal lepas ni...Next timelah..kalau ada masa,saya bawa awak pusing-pusing seluruh blok universiti...ok?"ucap Nur Sofea Irwana yang seakan-akan memujuk anak kecil yang inginkan aiskrim. Dia lebih suka guna cara lembut daripada berkasar-kasar bagai apabila bercakap dengan orang lain...Sebab kekasaran tidak akan dapat selesaikan apa-apa masalah.

"Ok lah,kalau macam tu,next time....tapi kali ni janji tau dengan saya ehh" balas Syed Izzad Ezairy.Mana boleh nak paksa-paksa orang kalau orang tu dah ada kerja lain yang hendak dilakukan.

"Ya, saya janji...saya minta diri dahulu...lah...Assalamualaikum."Nur Sofea Irwana mula mengatur gerak meninggalkan kawasan kafe tersebut. Syed Izzad Ezairy hanya menghantar Nur Sofea Irwana yang semakin hilang daripada pandangannya melalui ekor matanya sahaja...Dia merasakan ada something special dekat Nur Sofea Irwana nii...yang tiada langsung pada wanita-wanita lain.Masih banyak masa yang dia ada untuk mengenali hati budi Nur Sofea Irwana. Sungguh seribu kali sayang, nombor telefon pulak tak diambilnya daripada Nur Sofea Irwana...Ish-ish...ishh...tak patut....tak patut



Pertemuan Kali KeduaWhere stories live. Discover now