Pulang (1)

596 40 12
                                    

   Ejen Dayang,Bakar,Karya dan Alicia berjalan perlahan menuju ke tingkat atau tepatnya kedudukan Ali ketika ini.Keadaan disitu gelap dan sunyi.

   "Ingat,kita jangan cederakan dia melainkan terpaksa"Ejen dayang membentuk perisai disekeliling mereka untuk mengelak serangan mengejut dari pihak Ali.

DUP!DAP!DUP!DAP!

  Mereka melihat pergerakan seseorang dari cahaya yang samar-samar itu.Alicia mengangkat tangannya sebelum menggenggamnya perlahan.Serentak,mereka berhenti.

  Kini,mereka statik melihat perlakuan Ali.Dia sedang berjalan mundar-mandir disudut bilik tersebut sebelum berlari ke arah tingkap untuk terjun.

  "ALIII!!"Alicia spontan menjerit.Langkah kaki Ali terhenti,kemudian perlahan dia menoleh ke arah mereka berempat.

  "Terima kasih untuk segalanya."suaranya mendatar namun cukup untuk didengar mereka dibilik sunyi tersebut.

  "ALII JANGAN!"Ejen Bakar pula menjerit namun Ali berlari laju menuju ke pinggir bilik bangunan itu sebelum terjun ke bawah.

  Ejen Dayang menghalakan Gravity Balls miliknya tepat ke arah yang dijangka Ali akan jatuh,setelah beberapa saat.

BUMM!

Bunyi sesuatu menghentam permukaan lantai.

  Mereka bergegas berlari kebawah untuk melihat keadaan Ali,namun...

  "A..Alii..hiks.."Airmata Alicia mengalir deras menuruni kedua pipi mulusnya itu.Ejen Dayang membawa Alicia ke dalam pelukan secara perlahan.

  "Mari,kita bawa dia sekali"Usai berkata begitu,mereka pun bergerak pulang semula ke M.A.T.A sambil membawa tubuh Ali yang tidak sedarkan diri.

  Kesemua mata tidak lepas memandang Ali dengan rasa simpati.Alicia sudahpun melabuhkan punggungnya di bench sebaik sahaja dia melangkah masuk ke bangunan M.A.T.A.

  Moon,Khai,Iman dan ejen-ejen lain cuba menenangkan Alicia yang menangis ter-esak.Semakin banyak kata-kata nasihat yang diberi,semakin deras pula tangisan Alicia.

  "What if he die?"What if-"Iman meletakkan perlahan jarinya dibibirnya Alicia sambil tersenyum.

  "Shh..Don't worry,he'll be fine.Lagipun,dia kan super ejen!"Iman mencuba menyuntikkan kata-kata semangat pada Alicia.

  Airmata Alicia berhenti  mengalir.Kemudian,dia melihat satu per satu wajah yang berada bersamanya sekarang,semuanya ceria dan positif.

  "Kita akan sama-sama pantau Ali ye?Alicia?"Iman melembutkan lagi suaranya.Melihat Alicia mengangguk dan tersenyum membuatkan mereka juga ikut tersenyum.

   'Alicia,We got 3 weeks to spend before the fight.Either we want to wait for Ali to cure himself or we just straight to training ?'DeLicia.

   "Iman,tolong jagakan Ali ye."Alicia memegang bahu iman sebelum berjalan menjauhi mereka.

Imam tersenyum.

   "Khai,awak tolong saya jaga Ali ye nanti?"Iman bertanya.Khai hanya mengangguk sambil menunjukkan simbol peace.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

   Perlahan,Alicia melangkah masuk ke dalam bilik latihan itu.

   "Kamu sudah bersedia atau belum Alicia?"General Rama bertanya.

   "Sudah"Alicia menjawab separuh kuat.

   Drone M.A.T.A,Buster Droid M.A.T.A dan Robot Guard milik M.A.T.A semuanya menuju ke arah Alicia.Alicia menunduk sedikit.

   Salah satu Buster Droid melepaskan flying punch ke arah Alicia namun Alicia pantas mengelak menggunakan skill aerobik miliknya.

   Separuh Robot M.A.T.A sudah tumpas di lastik Alicia.

'I'll save Ali even if i need to sacrifice my life for him!'De/Alicia

.
.
.
.
.
.
.So how is it goes so far?😂Good story or bad?Vote,comment and i'm really appreciate it.🌼

 

{COMPLETED}Darkside vs DarksideWhere stories live. Discover now