3. Tehtävä

17 0 1
                                    

-Hahaa George sä oot mulle velkaa viisi sirppii! Huutaa Fred huoneen ovelta. Kello näyttää kymmentä.
-Mitä te huudatte? Kysyy Ginny ja katsoo ovesta.
-Ron tosissas, Irenén eka yö ja sä oot jo heti kimpussa, hän jatkaa.
-Ei ei se vaan tuli vaihtamaan paitaa ja sitte se tuli lohduttamaan mua, sanon.
-Sen sixpackilläkö? Kysyy George, jolloin Ron katsoo tätä murhaavasti.
-Me ei tehty mitään, sanon. Jolloin Fred ojentaa viisi sirppiä takaisin Georgelle.
-Te oikeesti löitte vetoa jos mä.., sanoo Ron pettyneenä.
-Oikeestaan kysy oli vaan ajankohasta mut..., aloittaa Fred.
-Äiti! Huutaa Ron ja juoksee alakertaan. Nauramme yhdessä ja lähdemme sitten aamupalalle.

-Kai sä pelaat huispausta? Kysyy Ginny.
-No siis mun vanhemmat ei oo ikinä antanut, sanon. Kaikki katsovat minua silmät apposen auki.
-Tänään me pelataan, toteaa Ron. Hymyilen tälle.
-Molly mä mietin, että mä jäisin tänne niin pystyisitsä kysymään Dumbeldoorelta onko tylypahkassa tilaa yhdelle vitosluokkalaiselle? Kysyn Mollyltä.
-Tietenkin voi lähetän pöllön heti menemään, hän sanoo ja lähtee kirjoittamaan.

Aamupalan jälkeen menemme porukalla yläkertaan etsimään minulle talvivaatteita.
-Näitten pitäis olla suunnilleen oikeeta kokoo, ojentaa Ginny.
-Mennään hakemaan luudat! Huikkaa George. Juoksemme ulos ja haemme vajasta luudat.
-Se on mun vanha, sanoo Ron.
-Puhtolakaisu 5, totean. Kaksoset katsovat toisiaan hämmästyneinä.
-En mä oo mikään hienohelma mitä muut beauxbatonksissa, sanon heille. Kävelemme lyhyen matkan aukealla, jossa on kotitekoiset maalisalot.
-Kelpaako sulle etsijän paikka? Kysyy Fred.
-Miks ei, vastaan myötävästi.

Aloitamme pelaamaan pysyttelen pois ryhmyjen tiellä, kunnes näen sirpin kimmalluksen hangen lähellä. Syöksyn alas niin nopeasti kun voin ja muutan kurssin suoraksi niin, että kengäni hipaisivat lunta. Huomaan vasta sitten ryhmyn tulevan sivultani suoraan kylkeäni päin, jolloin heitän itseni kiintopyörähdyksellä luudan ympäri niin, että ryhmy lentää suoraan ohi ja törmää kinokseen. Sitten nostan korkeutta siepin mukaan, niin että sormeni hipoo sieppiä. Nousen luudalle seisomaan varovaisesti ja nojaan eteenpäin. Nappaan siepin sormiini, mutta menetän tasapainoni ja tipahdan luudalta lumikasaan.

-Mä sain sen kiinni, hihkaisen.
-Huomasitsä mitään mitä pelissä tapahtu? Kysyy Ginny.
-Sä oot luonnonlahjakkuus! Huudahtaa George. Yritän kömpiä ylös lumikinoksesta epäonnistuen, jolloin Fred tulee vetämään minut ylös.
-Sun on pakko päässä pelaamaan tylypahkassa, sanoo Ron minulle.
-Joo ihmeessä, vastaan ja lähdemme sisälle päin.

-Hei muuten nyt kun äiti ja isä lähtee ministeriöön illalla ja tulee takaisin vasta huomenna meille tulee tänne vähän porukkaa, sanoo Fred.
-Eli te pidätte bileet? Kysyn.
-No siis joo, sanoo George.
-Paljonko porukkaa tänne on tulossa? Kysyn.
-No siis Harry, Hermione, Neville, Luna, Lee, ehkä Seamus ja Dean, Cedric.., ja lista jatkuu ja jatkuu.
-Varmaan myös luihuisia kuokkimassa, täydentää Ron.
-Ainiin missä tuvassa te ootte? Kysyn.
-Rohkelikossa, he vastaa yhteen ääneen. Nyökkään heille.

-Heippa äiti, moikka iskä! Huutaa Ginny eteisessä ja me muut vilkutamme ikkunoista. Auto lähtee pihasta ja kaikki juoksevat ylös minä mukaan lukien.
-Irené tuu tänne! Huutaa Ginny huoneensa ovelta. Juoksen huoneeseen ja Ginny lukitsee oven.
-No niin vaatteet, mikä sua kutsuu? Kysyy Ginny. Otan kaapista mustat tiukat farkut, mustat bracelette rintaliivit ja mustan läpinäkyvän raitapaidan.

 Otan kaapista mustat tiukat farkut, mustat bracelette rintaliivit ja mustan läpinäkyvän raitapaidan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 30, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

the lost childWhere stories live. Discover now