Chapter 2: Surat cinta melayang

8 0 0
                                    

Christ P.O.V

Selepas saja pembentangan sama kena kasi malu saya tida ambil peduli suda semua tu yang saya tau saya buat keja ruma belajar tu saja, tiada tujuan yang lain!! Saya malas suda mau pigi fikir fikir suda yang lepas. 

Sejak saya tida layan si Ayden balik balik juga ba dia toleh kepala dia pegi tu jam tempat kami benci saya!! Macam saya mau ambik tu jam dinding kasi melakat di meja dia saja ah kalau bole. Tapi tu jam memang si Afat simpan disana sebab supaya dia senang tengok sama tu jam tu memang si Afat yang jaga tu, tida pernah tiada battery tu jam. Kalo jam disana depan memang kadang sampai jame laa, tiada pun saturang mau pegi ambil peduli tu jam. Hmmmm.

Masa class science saya tengah mendengar cikgu becakap di depan, balik balik saya perasan si Ayden ni tengok tengok!!! Saya tahan saja gaya dia ni, sampai dalam hati saya cakap "Last kau ni ah Ayden!! Last kau ah...!!" Saya mau kasi kena dia ni!! Saya tunggu si Ayden tengok tu jam terus saya mau attack dia ni!!!

Satu kali ngah, lonceng bebunyi tida sempat saya buat tu plan saya!! Dalam hati saya mau panas suda mau beberapa hari suda dia balik balik pusing tengok jam kami. Maka sebelum ni kan dia tida pena pun tengok jam kami tu!! Dia langsung tida pena balik balik mau pangil si afat tu!! Paling pun si afat saja yang panggil dia mau tanya pasal hal PBSM diorang tu ah!!

 Sekarang pula, Tiada tiada hal mau panggil si afat benci saya!! Lepas dia panggil terus dia cakap "Tiada saja" Muka macam shial saya nampak dia masa tu kitai!!!

 Sejak dia kasi malu saya, saya terus tida pandai mau becakap sama dia, sebab sebelum ni memang saya pandai menyampuk kalau si afat pegi becakap sama dia diorang kan ahli ahli PBSM. 

Sejak yang kena kasi malu tu, terus saya malas suda mau layan malas saya mau becakap sama dia memang saya tiada mood la kalau saya nampak dia!!!!

*Sambung Class*

**************************************************

Jam suda menuju jam 1.30pm saya pun sedia sedia suda untuk mau balik kunun. Lonceng bebunyi saja ada segelintir orang suda angkat bag balik. Saya masih lagi susun barang saya sebab saya takut ada yang lupa bawa balik.

Siap saja saya susun barang saya, tetiber si Rocky datang pegi tempat saya bagi saya tisu yang siap ada lukisan bunga bunga colorful betul tu tisu memang cantik laaa, siap dia kasi wangi wangi tu tisu sama lipatan tisu tu tida sama macam yang asal. 

Dengan hati yang gembira saya ambil la kunun tu tisu, saya buka didepan si Rocky dengan muka saya yang excited lagi tu!! Sekali saya buka tu tisu banyak bunga bunga dia lukis ada yang sampai tekoyak dia lukis ni. Tapi saya tetap buka jugaaa!!! 

Masa saya buka tu tisu si Ayden datang tanya sama si Rocky "Apa juga kau bagi dia tu? Napa kau belum balik ni Rocky? Huh?" Muka si Ayden becakap masa tu yang curious mau tau apa yg si rocky bagi saya.

"Oh, tiada la Ayden! Saja mau pigi jumpa si Christ bagi dia barang." Muka yang malu terus mau menipu.

"Hmm, ka kau bagi dia tisu yang special sebab tadi saya nampak kau melukis lukis masa class. Itu ka Rocky?" Muka yang mau mengijik sambil tunjuk tu tisu yang saya pegang.

"Hish, ko ni Ayden!!" Malu untuk menjawab si Rocky.

Masa tu saya tengah buka buka tu tisu yang si Rocky buat tu, muka dia tengok saja saya buka buka tu tisu sambil senyum senyum dia tengok. Saya terima saja barang tapi tiada aapa espectation! 

Ayden saya nampak buka buka tisu yang excited! Pertanyaan si ayden pun tida pandai berhenti non-stop menanya saja. sibuk betul dia ni menanya!! masa tu tinggal kami tiga orang lagi di class yang lain suda pigi pondok tunggu kena ambil pulang. 

ChristineWhere stories live. Discover now