Chapter 3: Hati Bebunga

5 0 0
                                    

Ayden P.O.V

Sampai saja saya di library besar, saya pegi counter penyimpanan bag saya kasi keluar semua buku buku pencil pen saya segala. Saya terus mencari si christ!! Pusing pusing saya mencari dia langsung saya tida nampak dia, saya naik di tingkat satu tiada juga dia. Saya turun balik pegi bawah cari....cariii, last last saya jumpa juga dia hembusan nafas saya pun rasa lega tejumpa dia ni. Dia duduk di paling hujung meja dilindungi rak buku.

Semasa saya menuju pegi tempat dia saya punya fikiran memang sangat banyak. Saya fikir "adaka si chirst tekejut kalau saya datang ah?" "si christ ok ka tu ah saya tolong dia ni?" "macam mana saya mau mula becakap sama dia kalau saya sampai suda disana tempat duduk dia?" "Hi, Christ" eeee macam lain pula kalo Hi Hi kan. Sepanjang perjalanan saya mau menuju pegi tempat dia semakin saya rasa risau takut. 

Sekali sampai saja pegi tempat dia tu saya bilang "Hi, Christ" adadada suara saya yang trip macoh sambil nervous ba, maka masa tu memang saya tida tau apa macam saya mau buka mulut mau panggil, tapi saya berani kan diri saya sajalaaa.

Si christ tengok saja saya ni sudala mata dia besar bulat lagi memang dia tekejut ni saya tiba tiba ada disini library sebab sebelum ni dia tanya tiada pun saturang yang pegi library untuk ni project. Lama betul dia jawab hai saya tu dia tengok saja muka saya ni. 

"Hm, Hi" mulut dia yang mejawab tida ikhlas. Saya tetap juga bawa dia becakap ni.

"Kau sendiri ka christ?"saya tanya kunu, saya tida dapat fikir suda soalan apa mau tanya, nervouse kan apa lagi apa yang saya fikir tula yang keluar dari mulut saya.

Dia tengok kiri kanan terus jawab "Kau nampak ada orang ka duduk sama saya? Huh?" Terus dia sambung balik tulis manila card tu.

"Jadi kau bersendirian laini kan?" Saya tanya lagi kebinggungan melanda

"Jadi!! Ada hantu ka duduk sebelah saya? Sampai kau tanya sendirian bagai!!" Dia bilang sebab macam dia rasa annoying sekali ni.

"Oh, tidalaa. Bole saya duduk disini?" Soalan yang paling sabar suda ni. Bila saya tanya dia bagi response yang macam mau bawa begadu baaa.

"Hmm!! Duduk laa!!" Sambung lagi dia buat keja dia nii..

"Christ, Sorry ah hari tu kau bawa kami pegi library kami tida pegi. Sorry ah christ." Paling ikhlas suda keluar dari mulut saya ni, sebelum ni tida pena pena saya begini, tapi kenapa saya rasa si christ lain ahh.

"Hmm!! Jadi?" Memang dia punya expresi muka yang tida mau layan saya ba, saya tetap juga mau bawa dia becakap supaya dia bagi saya tugasan.

"Janganla mara christ." Suara yang manja manja mulut saya jadi munung terus

"Hish! Kau kenapa!!" direct terus dia tanya ni dengan muka yang hairan sakali baaa.

"teda sajala, cute pula kau ni kan christ." saya mau pujuk dia supaya dia bagi saya tugasan.

"Hmm, nah buat ninahhh kau baca la apa yang maklumat saya cari, semua ada disini dalam ni. Kalau ada yang tida ngam kau ubah saja guna pencil, nanti saya tulis balik." c christ bilang

Dia cakap saja begitu punya saya happy sebab saya ada suda tugasan. Saya baca baca si christ punya nota.

Kringgg... Kring... Handphone si christ bebunyi

"Hello mummy. Kenapa?" Si christ jawab dengan suara yang pelahan.

"Ba ba, saya tunggu sajala disini."

"Nanti call saja ok mummy?"

Terus dia end call sama mummy dia. Dia sambung lagi buat keja dia tanpa becakap sama saya. Macam saya duduk bersendirian!! Hmmmm. Saya mau tau juga kenapa dia kena call sama mummy dia tadi. 

ChristineWhere stories live. Discover now