[five ♡]

247 39 21
                                    

"A-Aku masuk dulu. Annyeong" Nieya menunduk 90° darjah lalu dia berlari masuk kedalam rumah.

"Apesalla asyik pakai mask. Teringin pulak nak tengok muka dia"

Dia berjalan masuk kebiliknya lalu menghempap katilnya. Dia meraba raba kesekeliling katilnya.

"Aik? Mana fon aku?" Nieya bangun lalu mencarinya.

"Aishh malasnya nak keluarr" dia baru teringat yang dia ada tinggal fon dia dekat dapur. Dia keluar dari bilik lalu mengambil fonnya didapur.

Tiba tiba dia terkejut bila nampak skrin fon dia ada gamba Sunghoon.

"Agak agak Ric prasan tak tadi eah? Aku harap dia tak pasan" Nieya melilau kesekeliling dapur dan juga ruang tamu. Takde orang. Dia menghembus nafas lega.

"Hopefully nope"

Dia masuk kebilik lalu mengspend time kan dirinya dengan fon. Tiba tiba dia teringat ada sesuatu yang lelaki jiran sebelah bagi kat dia.

Kotak kecik.

Dia membuka kotak tersebut.

"Wah penguinnnnn" Nieya mengambil keychain tersebut.

"Macam mana dia tau aku suka penguin?" dia tersenyum sendiri. Dia memasangkan keychain tersebut pada beg sekolah dia. Selepas siap, dia kembali tersenyum melihat penguin yang menghiasi begnya yang hanya berwarna hitam dan kosong.

Akhirnya dia tidur dengan lena.

~> Keesokannya <~

"Harini aku takde kelas. Aku nak keluar dengan Jureen" Nieya memakai snickers nya. Hoodie, jeans dan cap sentiasa.

"Hati hati" kata mereka bertiga. Nieya mengangguk lalu dia keluar dari rumah. Jureen dah tunggu dia dekat luar.

~> Meanwhile dalam rumah <~

Mereka bertiga memastikan yang Nieya dan Jureen jauh dari kawasan tu. Dan tak lama kemudian Nieya dan Jureen hilang dari radar.

"Jom" Sunwoo berkata. Eric dan Hwall keluar lalu diorang bertiga menekan nekan loceng rumah sebelah.

"HALLU HALLU HALLUWINNN"

correction: hanya Eric yang menekan nekan loceng dan buat bising

"Bising babun. Jangan la jadi macam orang darat sangat"

"Ya ada apa?" lelaki tersebut keluar dari rumahnya lalu memakai selipar jepun. Dia membuka pagar untuk membenarkan mereka bertiga masuk.

"Kau ke Hoon?"

"Aish jaga la adab sikit. Duduk duduk dulu. Baru bincang" Hwall menarik Sunwoo dan Eric duduk di meja yang berada dihalaman rumah lelaki tersebut.

"Okay, aku tanya balik. Betul ke kau Park Sunghoon?" Sunwoo menanya. Lelaki tersebut tidak berkata apa apa. Dia mengeluh dan membuang masknya.

"Ya. Joseonghabnida cuz aku tak bagi tau. Jangan la bagitau Nia. Aku takut dia taknak jumpa aku" Sunghoon menundukkan kepalanya.

"Memang patut pon dia taknak jumpa ka- AUCHIEEE" Eric menggosok lengannya yang dicubit.

"Okay, aku rahsiakan" Sunwoo berkata. Sunghoon mengangkat mukanya.

"Tunduk balik" dengan cepat Sunghoon menundukkan kepalanya semula apabila disuruh Sunwoo.

"Aku akan bagi kau peluang kedua by Nabila Razali- K guro. Aku akan bagi kau second chance tuk ngorat dia"

Sekali lagi Sunghoon ingin mengangkat kepalanya tapi-

my prince ii . 성훈 [√]Where stories live. Discover now