Hyung Pt2

7.2K 137 26
                                    

Top : All
Bottom : Jungkook

_______________________

Setelah tamat waktu persekolahan, Jungkook hanya mengikut langkah Namjoon tanpa mengetahui arah tujuan mereka. Sepanjang perjalanan itu, mereka berdua hanya mendiamkan diri. Langsung tiada sepatah perkataan yang keluar dari mulut masing-masing.

Langkah Namjoon terhenti di hadapan sebuah rumah lama. Jungkook memandang rumah tersebut dengan penuh hairan. Pelbagai persoalan bermain di mindanya saat ini. Ingin bertanya kepada Namjoon, dia rasa takut pula.

Tiba-tiba, ada seorang remaja lelaki keluar dari rumah itu lalu berjalan menuju ke pagar. Dia terus membuka pagar tersebut sambil tersenggih melihat Jungkook dan Namjoon.

"Baru sampai?" Tanya remaja lelaki itu. Dia membuka pintu pagar seluasnya, memberi ruang kepada Namjoon dan Jungkook melangkah masuk ke dalam.

"Haah," jawab Namjoon sepatah. Dia melangkah masuk ke dalam sambil matanya tajam memandang Jungkook yang berada di belakangnya. Kelihatan Jungkook masih lagi berdiri di situ.

"Masuklah," Namjoon terus menarik tangan Jungkook yang masih terkebil-kebil itu agar mengikut langkahnya.

Saat mereka bertiga masuk ke dalam rumah tersebut, kelihatan empat orang lelaki sedang duduk melepak di atas sofa.

"Taehyung, kunci pintu." Arah Namjoon.

Remaja yang menemani Namjoon dan Jungkook masuk ke dalam rumah lama ini rupanya bernama Taehyung. 

Tanpa membuang masa, Taehyung terus menutup pintu dan menguncinya.

"Ini ke Jungkook?" Tanya seorang lelaki berwajah pucat itu sambil menunding jarinya ke arah Jungkook.

"Hai, nama saya Hoseok!" Lelaki yang berwajah ceria itu mengenalkan dirinya kepada Jungkook.

"Nama aku Jin," kata seorang lelaki yang bertubuh tinggi itu pula diikuti yang lain.

"Aku Jimin," seorang lelaki bertubuh pendek berjalan ke arah Jungkook lalu memeluk bahu Jungkook. Jungkook yang tersenyum kekok dengan tindakan Jimin yang tiba-tiba itu.

"Yoongi," lelaki berwajah pucat itu rupanya bernama Yoongi. Jungkook mengangguk tanda faham.

"So, kau dah tahu dah nama diaorang?" Soal Namjoon sambil memeluk pinggang Jungkook secara tiba-tiba.

Jungkook mula rasa tidak sedap hati, namun dia hanya mengangguk menjawab pertanyaan Namjoon itu.

"Aku harap kau ingat sebab aku nak kau moans nama kami nanti," kata Jimin bersama senyuman nakal. Kata-kata Jimin tadi telah berjaya membuatkan yang lain ketawa.

"A... apa ma... maksud kau?" Jungkook mula tidak sedap hati. Dia berundur ke belakang kerana terlampau takut.

"Bukalah beg ni, sayang." Taehyung mengambil beg yang digalas oleh Jungkook lalu mencampak beg itu ke tepi. Kemudian, tangan Taehyung yang nakal itu memicit punggung bulat Jungkook membuatkan Jungkook tersentak.

"Apa ni?!" Jungkook ingin menumbuk wajah Taehyung, namun dihalang laju oleh Jimin. Jimin terus memulas tangannya ke belakang membuatkan Jungkook menjerit kesakitan.

"Argh!"

"Layan je kitaorang. Bukan susah sangat," kata Jimin bersama senyuman sinis.

"Lepas!"

Punggung Jungkook disepak kuat oleh Jimin membuatkan Jungkook terjatuh ke atas lantai. Belum sempat dia ingin bangun, Hoseok duduk di atas badannya lalu mengikat kedua-dua tangan Jungkook.

BTS (B×B) 18++Where stories live. Discover now