Di sebuah kerajaan yang di panggil midnight snow. Raja dan permaisuri mempunyai seorang putera bernama mint. Separuh werewolf blood rare. Maksud nye dia ada 4 level.
Setiap hari putera itu akan berlatih pedang, menembak dan memanah. Untuk mengalah kan puak alpha yang cuba membunuh omega dan beta. Namun sejak permaisuri dan raja mangkat. Dia sering murung. Tapi dia sedar dia kena kuat.
Selepas 4 tahun
Namjoon: putera? Putera kenapa ni? Tak gi latihan?
Mint: tak. Panggil alpha lain. Aku nak bincang sesuatu. Pasal puak head alpha
Namjoon: baik.
Selepas 3 minit.
Mint: semua dah ada dekat sini?
Semua: dah!
Mint: baiklah seperti biasa kita akan bincang tentang empat penjuru dan sayap.
Leon: apa tujuan sayap?
Mint: tujuan sayap ialah untuk backup di bahagian utara, timur, barat atau selatan. Jadi leon dan albert jadi sayap kiri dan kanan. Alex, charles, felix dan gion jaga empat penjuru. Untuk penjuru yang ni aku nak felix yang jaga sebab dia lincah.
Felix: baiklah.
Mint: sila bersurai. Pukul 4 petang berkumpul di padang latihan menembak.
Semua: baik!!
Namjoon: putera dah elok?
Mint: aku dah elok. Cuma aku geram dengan alpha lain.
Namjoon: ini ada surat dari puak kawan putera.
Mint: baik joon. Panggil jin masuk sini.
Knock...knock..knock.
Mint: buka pintu tu namjoon.
Jin: tuan putera? Kenapa panggil saya?
Mint: kau dah dapat maklumat pasal alpha yang belot kita tu?
Jin: dah. Cuma sekarang ada orang nak jumpa putera.
Mint: dari puak mana.
Aku duduk sambil minum kopi.
Reverse: kawan sendiri kau tak kenal?
Mint pusingkan kerusi dia. Mata dia jadi warna dark grey.
Reverse: kau kenapa?
Mint: aku dah dapat maklumat pasal snow forest. Semua ahli beta, omega dan alpha yang belot ada dekat situ.
Reverse: kau nak transform ke?
Mint: kingdom aku akan lindungi beta dan omega.
Reverse: aku balik dulu.
Selepas itu.
Mint: aku nak pergi tapak berlawan.
Namjoon: tapi kan diri putera tak elok lagi?
Mint: tak kira. Aku kena lindungi kingdom lain. Ini amanah appa dan omma. Bagi pedang dan panah tu jin.
Jin: n....nah
Aku lawan empat belas orang. Semua nya tumpas.
Mint: cisss! Darah betul.
Aku benci tengok orang yang aku sayang tersakiti. Dasar alpha pembelot
Jin: joon? Kenapa dengan putera tu?
Namjoom: dia masih dalam mood tak stabil.
Mint: baiklah. Cari semua pembelot tu dan bawak ke sini. Pastu letak dekat bilik bawah tanah.
Namjoon dan jin: b...baik putera!
Aku anak putera werewolf of alpha. Memang jadi hobi aku bunuh bunuh ni.
Dalam 2 jam.
Namjoon: putera kami dah dapat semua mangsa. Hanya 4 alpha dan 3 omega serta 2 beta.
Mint: terima kasih. Korang berdua dah boleh pergi. Terima kasih sebab jaga aku dari kecil sampai sekarang.
Namjoon dan jin terkesima.
Jin: sama sama tuan putera.
Mint: jangan panggil aku putera. Panggil mint je.
Namjoon: baik mint. Jumpa esok.
Di bilik bawah tanah.
Minhyun: ceh. Dasar lemah punya alpha
Mint: kau omega. Omega yang lemah. Bukan alpha.
Malam tu adalah malam yang indah bagi aku.
Chap ni adalah pasal kingdom mint je dulu. Nanti aku buat chap untuk kawan dia.
YOU ARE READING
werewolf or normal
Werewolfmint- seorang alpha dan merupakan werewolf yang boleh mengawal semua benda. mempunyai 4 warna. 1 ocean untuk normal. 2 blood untuk psiko. 3 dark grey untuk tegas. 4 full black untuk werewolf. menjaga midnight snow. reverse- seorang beta. kawan kepa...