CINTA

8 2 4
                                    

Mint seorang yang anti- love. Jadi dia tak suka perempuan sangat.

Namjoon: mint. Ada orang nak jumpa kau!

Mint: ok.

Dia pun pergi ke ruang tamu tingkat 4.

Frost: mimpi apa sampai tak leh keluar dari penjara mimpi tu?

Mint: tak lah. Aku mimpi ngeri. Aku mimpi kau lindungi aku daripada pihak rouge. Dan aku menyesal.

Frost: dah, dah, dah. Aku panggil kau ni sebab aku dah nak pergi. Ayahanda aku gering. Demam.

Mint: pergilah. Nanti datang lah. Sini pun ada berapa ketul je. Nanti kirim salam dekat uncle drag.

Frost: ok. Jangan sedih dah. Aku tau mesti esok hari tersedih kau.

Esok adalah hari ke 10 ayah kitorang meninggal kan kitorang.

Mint: ok.

Selepas frost pulang.

Aku termenung dekat tingkap ruang tamu. Cahaya matahari menyinari mata aku. Lama- lama ada setitis air mata jatuh.

Mint: cinta tu palsu! Semuanya palsu!Harapan palsu! Kata kata yang palsu semuanya.

Pranggg!!!
Pranggg!!!
Pranggg!!!
Pranggg!!!

Semua barang kaca yang ada dekat situ. Mint baling.

Namjoon: mint!!! Kenapa ni?!

Mint: pergi! Aku nak bersendirian.

Namjoon: b....baik.

Selepas itu.... Banyak ais kristal terapung.  Menandakan bahawa mint sedang dalam mood tak stabil. Marah dan sedih semuanya bercampur.

Mint: kata-kata yang palsu! Hikss...hikss....hiksss. siapa yang akan kisah pasal aku kan?

Aku rebah.

Jin terjah bilik aku dan menjerit macam pontianak.

Namjoon: mint! Mint! Mint! Mint!

Di bilik rawatan...

Doktor eunsang: baiklah. Dia dalam keadaan stabil. Boleh aku tau kenapa dia jadi cam ni?

Namjoon: dia tak stabil. Dia kata 'cinta tu palsu! Semuanya palsu!Harapan palsu! Kata kata yang palsu semuanya palsu!' dan dia rebah.

Doktor eunsang: baiklah. Aku dah buat analisis bahawa. Dia ni terlalu sedih. Sebab esok adalah tahun ke- 10 ayah dia tinggalkan dia.

Jin: ouh! Patutlah!

Mint ni nampak je macam tak pernah bercinta. Tapi dia pernah dikecewakan oleh seorang perempuan bernama lisa. Tapi lisa dah mati sebab bunuh diri. Sebab teman lelaki dia curang.

Mata mint perlahan- lahan terbuka.

Mint: ak....aku....kat mana?

Namjoon: kau kat bilik rawatan. Kau rebah tadi.

Mint: kau ada beli bunga lavendar?

Namjoon: dah. Aku dah letak atas meja bilik kau. Kau kena rehat dulu. Nanti apa apa panggil aku ke jin ataupun doktor priki ni.

Eunsang: siapa kau panggil priki?! Kau apa pemusnah barang. Jin! Nak tau tak dia ni kan dah rosakkan kau punya patung RJ! Yang limited edition tu.

Jin: apa?! Namjoon?!!!?!?

Mereka berdua berlari di taman bunga.

werewolf or normalWhere stories live. Discover now