Dah sebulan aku dok dekat sini. So aku nak balik dunia alpha.
Di dunia alpha.
Namjoon: tembak lagi!! Macam mana nak lawan balik pada pihak rouge?! Dia hampir musnah kan alpha kingdom?! Kalau mint tau macam mana?!
Alex: aku rasa kau tak payah risau. Dia ada dekat belakang kau.
Gulp!
Mint: kenapa? Kenapa waktu aku pergi kingdom ni hampir musnah?! Namjoon, jin, hoseok, yoongi, jimin, taehyung dan jungkook cakap!!!!
Ciel: baiklah. Kitorang mengaku. Pihak beta dan omega tercuai. Jadi pertahanan tak ada siapa jaga.
Mint: siapa yang cuai?! Alpha yang akan jaga mereka. Kenapa mereka perlu jaga kita. Sekarang aku nak korang berlatih sampai lewat malam! Aku nak setiap sorang boleh kawal sorang rouge.
Alex: b.....baik.
Mata mint dah jadi dark grey. Bermaksud dia ngamuk betul.
Di dalam bilik bacaan.
Mint tengah sibuk buat kerja dia iaitu cari maklumat tentang rouge. Tapi dia teringat tentang ayahanda dia.
Flashback......
Raja alpha: mint kalau ada seseorang cuba masuk ke sini dan cederakan puak beta dan omega. Arahkan empat penjuru dan sayap bersedia.
Mint: baik. Tapi kalau mereka cuai?
Raja alpha: tegur atau marah. Lagi dahsyat suruh mereka berlatih sampai tengah malam.
Mint: tak kesian ke pada mereka?
Raja alpha: bukan salah kita. Cuma kita nak mereka ingat. Supaya jangan cuai.
Mint: baik.
End flashback..
Mint: alex! Panggil semua yang ada sekarang!
Alex: semua sila berkumpul!!!!
Felix: kenapa mint?
Mint: aku nak korang fokus. Sekarang rouge takkan menyerang. Cuma aku nak korang fokus boleh?
Ciel: buat apa nak fokus? Bukan kita nak sangat menang.
Mint: kau nak perang 10 tahun dulu berulang ke?! Semua benda hilang! Harapan aku semua hilang. Jadi aku nak rules dulu. Senior akan ajar junior. Iaitu korang. Yang baru masuk. Jin dan namjoon ajar pedang. Hoseok dan yoongi ajar panah. Dan jungkook, jimin dan taehyung ajar menembak jarak jauh serta dekat faham?!
All: fa.....faham!
Aku akan jadi marah.
( tolong komen untuk bagi aku idea sikit. Sayang korang wahai lovely)
Reverse: kau kenapa marah sangat ni?
Mint: kau punya rakyat cam ne? Elok dari rouge.
Reverse: bagus. Cuma omega teruk sikit. Banyak yang mati. Kross dah bunuh sebahagian rouge dengan panah dan pedang kristal dia. Dia cedera sikit.
Mint: aku nak korang ketat kan lagi korang punya sistem. Dan maklumkan bahawa ajar mereka pedang, panah dan tembak. Senior ajar junior. Faham?
Kross: tak yah. Aku dah ajar dulu. Kau elok tak ni?
Mint: tak aku rindu ayah aku. Aku nak sangat pelukan dia.
Kross dan reverse peluk dia.
Kross: tak pe. Kitorang berdua nak mint yang dulu. Ceria.
Yup. Dulu dia ceria.
Terima kasih kepada me_wifesuga sebab vote dan comment cerita aku ni. Walaupun tak syok mana.
Lovely yang lain. Jangan lupa vote dan comment! Love you!
❤❤❤❤❤
YOU ARE READING
werewolf or normal
Werewolfmint- seorang alpha dan merupakan werewolf yang boleh mengawal semua benda. mempunyai 4 warna. 1 ocean untuk normal. 2 blood untuk psiko. 3 dark grey untuk tegas. 4 full black untuk werewolf. menjaga midnight snow. reverse- seorang beta. kawan kepa...