jimin & jisya finally in relationship!

33 13 0
                                    

Jimin's POV

Aku keluar dari cafe tersebut lalu masuk kereta. aku menghidupkan enjin dan memecut laju ke rumah dayeon dengan kawan kawan nya nk jumpa jisya. sesampai nya di rumah mereka, aku memarking keretaku di depan rumah mereka. jisya keluar. ok time.

"jisya jom ikut oppa jap" kata ku sambil menarik tangannya. dia berhenti.

"nak pergi mana???" soalnya.

"ikut je" kata ku. tiba tiba winnie dan yg lain keluar dri rumah. nampak aku tarik jisya.

"oppa pinjam jisya kejap ehh" kata ku sambil memasukkan jisya ke dalam kereta. manakala mereka pelik pandang aku.

"....ok. , tapi jangan lupa bawa balik. dh lah dayeon kitorang pun kena tibai. skrg jisya lak" kata haena sambil memuncungkan mulut. aku tersengih dan melambai ke arah mereka dan masuk ke kereta.

di dalam perjalann kami tidak membuka mulut. aku pandang jisya yg tengah pandang luar jendela. mian lah, oppa tiba tiba ajak jisya ni.

"jisya.. mianhae...." kata ku dengan rasa bersalah. jisya mengangguk.

"gwaenchana" katanya sepatah. hmm. aku menyambung memandu kereta sampai ke tempat yg ingin aku tuju iaitu taman bunga. aku memberhentikan kereta di sana. jisya pandang aku dengan pelik.

"kajja" kata ku dengan bersemangat dan keluar dari kereta. jisya pandang aku dari dalam kereta. aku ke sebelah kereta dan membukakan pintu untuk jisya. jisya still pandang aku pelik.

"dh jom" aku tarik tangan jisya supaya jisya keluar dari kereta. aku tutup pintu kereta setelah jisya keluar dari situ. aku bawa jisya ke pertengahan taman bunga tersebut. sebenarnya aku dah hias tempat ni awal awal. jisya pandang semua hiasan yg aku buat .

"jap ni bkn asli taman bunga kan? siap ada meja, bunga bungan keliling kita ni??" soal nya. aku senyum. aku mengangguk.

"wahh,ni oppa yg hias ke??" soal nya. aku mengangguk lagi sambil senyum. aku suruh dia duduk dekat meja bulat yg berada di depan kami. kami duduk berhadapan.

"tapi semua ni untuk apa??" soal jisya lagi. aku senyum lalu bangun dan menarik jisya sampai ke pelukan ku. jisya terkejut.

"oppa suka jisya, dah lama dah. baru sekarang oppa berani luahkan" kata ku. fuh tetiba lega lepas luahkan isi hati ni dekat dia. jisya senyum. jisya meleraikan pelukan dan pandang anak mata ku dengan tepat.

"oppa tau tak, jisya pun suka oppa. tapi jisya takut kalau oppa tak terima. sebab oppa kan idol. jadi jisya cuba pendam perasaan tersebut" kata jisya. yes!

"gwaenchana, skrg jisya tak perlu takut lagi. cause kita dh official" kata ku sambil senyum. jisya memeluk ku. aku membalas pelukan.

"chakkaman" kata ku lalu meleraikan pelukan . aku mengambil sesuatu dari dalam poket seluar ku. ianya sebuah kotak kecil berwarna merah. jisya pandang aku pelik. aku membuka kotak kecil tersebut. jisya menutup mulut nya kerana terkjut melihat cincin yg berada di dalam kotak itu. aku senyum. aku ambil tangan dia dan sarungkan cincin tersebut. lalu aku tunjukkan cincin yg berada di tangan ku.

"tadaa~ so sekarang bukti kita official adalah cincin ni" kata ku sambil menunjukkan cincin yg sama dengan cincin yg di tangan jisya. aku pandang jisya yg tersenyum sebab terharu. dia peluk aku. aku membalas pelukannya.

"woww! chukkahaee~" tiba tiba jungkook dengan dayeon datang sambil tepuk tangan. jisya melepaskan pelukan sebab malu.

"alah, peluk lah lagii jisya" kata dayeon sambil berdiri di sebelah jisya. jisya tolak bahu dayeon. dayeon tergelak kecil.

"congrats hyung" kata jungkook terhadap aku. aku senyum. thanks gak jungkook.

TBC

HOPE YOU GUYS ENJOY MY FF, THANKS U ALL ;)

Suho Is My Hot Boyfriend || Suho EXO [BL]Where stories live. Discover now