jimin confess his feeling to someone? who's she?

33 14 0
                                    

Jungkook's POV

Aku bangun dari tidur setelah cahaya matahari terpapar ke wajah ku. Aku meletakkan tangan ku disebelah ku, eh aku bangun. Mana dayeon? Aku bangun memakai baju t-shirt warna hitam dan seluar paras lutut warna putih. Aku keluar dari bilik dan turun cari dayeon. Aku nak keluar rumah mana tau dia ada kat luar kan, tapi bau masakan membuatkan ku untuk beralih ke dapur. Maid ke yg masak? Yelah kan rumah ni ada maid. Takkan takde, jadi siapa yg jaga rumah ni selama omma appa gi honeymon, takan hantu kan. Aku pun masuk dapur. Terdapat dayeon dan makcik kiah sedang memasak. Makcik kiah is another maid dekat rumah aku. Maid aku ada 3.

"Yeon?" Aku panggil dayeon, dia memusingkan badannya dan pandng aku sambil tersenyum. Makcik kiah turut tersenyum.

Krinng kringg~

Telefon rumah berbunyi.

"Takpe, biar makcik kiah yg tolong angkat" kata makcik kiah lalu keluar dari dapur. Aku menyandarkan badan ku dinding sambil pandang dayeon yg sibuk memasak. Aku berjalan ke arah nya dan memeluk tubuh nya dari belakang, dia sedikit terkejut. Aku menghidu bau rambutnya. Wangii~

"Kook, lepas. Nanti makcik kiah nampak" katanya, haha. Comel, aku melepaskan pelukan tersebut dan berdiri di sebelahnya. Tak lama kemudian, makcik kiah masuk dapur semula.

"Siapa yg call makcik kiah??" Tanya ku. Makcik kiah memandang ku.

"Takde, cuma asistant tuan jeon yg call, dia tanya pasal tuan jeon, sihat ke idok, makcik cakap lah, dia sihat alhamdulillah" kata makcik kiah, aku mengangguk. Btw, tuan jeon tu appa aku. Dan keluar dari dapur. Tiba tiba satu notification masuk dari dalam phone ku. Aku duduk di sofa dan menekan aplikasi kakaotalk, lalu menengok message dari jimin hyung, bapak ah dia spam aku.

Jimin hyung
-kook
-kook
-kook, tolong hyung
-pleaseee tolong hyung
-kook balas lahh
-manaa kau pergi wahai maknaee
-jeon jungkoookkkkk
-tolonglah hyung jappp

Jimin hyung

Me
tolong apa tu hyung?

Jimin hyung
-tolong hyung confess feeling hyung dekat crush hyung bolehh?

Me
nugu???

Jimin hyung
-nanti hyung bagitau, nanti tengahari jumpa hyung dekat cafe, nanti hyung hantae location, ok bye
-hantar*

Me
yelahh

"Jimin oppa nk confess dekat siapa? Siapa crush dia?" Phone terlepas di tangan ku, aku terkejut mendengar suara tu tiba tiba dari belakang. Aku pusing badan ku ke belakang sofa. Lah dayeon rupanya. Aku mengurut dada ku lega.

"Oppa~ siapa crush dia??" Soal dayeon. Aku mengangkat bahu.

"Oppa pon tak tau, dia tibe chat oppa suruh oppa tolong dia" kata ku. Dia mengohkan ku, dan duduk di sebelah ku. Sebelum dia melabuhkan punggungnya ke sofa aku terlebih dahulu menariknya dan dia terduduk di atas peha ku.

"Yah, oppa!" Dia ingin bangun tapi aku pegang pinggang dia supaya tak lepas. Dia sigh. Aku tersenyum puas.

"Jom baby" kata ku di telinga. Dia memusingkan kepalanya dan memandangku.

"Pergi mana??" Soal nya blur. Hahaha i like it.

"Make baby....?" Aku menatap nya dengan smirk. Dia bangun dari pangkuan ku.

Suho Is My Hot Boyfriend || Suho EXO [BL]Where stories live. Discover now