Dayeon? Jungkook? couple?

32 14 0
                                    

dayeon's POV

"yeon..." jungkook tarik tangan aku sebelum kutorang pulang lepas sambut birthday taewon. Aku pandang jungkook. Manakala taewon dan yg lain dah pulang. Tinggallah aku jungkook, jimin, suho, sana ngan jisoo yg tengah kemas tempat yg bersepah tu.

"Kook... wae?" Kata ku perlahan. Jungkook peluk aku.

"Saranghae.." kata jungkook sambil memeluk ku. Yg lain memandang.

"Ehem" jimin berdehem. Jungkook melepaskan pelukan, dia pandang semua ygberada kat situ.

"Jungkook? What did u mean? Korang dua in relationship? Eotteokhae? Jungkook? Dayeon?" Soal Sana sambil memandang kami berdua. Aku menunduk. Aku tau besar padahnya kalau couple dengan 'Artis'. Kalau taewon tak apa. Semua org dah tau. Aku? Jungkook sendiri yg taknak akui dekat netizen.

"Ok, aku akan explain, mianhae tak bagitau kitorang, mianhae sorok benda ni, aku tau benda ni penting. Mianhae. Tapi kook memang sayang and cintakan yeon lebih dari itu. Kook takut kalau kook bagitau dekat semua org, yeon kena caci. Fans tak terima, nanti dorang benci yeon. Kook taknak yeon sakit. Please hyung, noona~ kook sayang yeon" kata jungkook panjang lebar sampai lah melutut di depan mereka. Ya ampun, jungkook, sampai macam tu sekali kau serious dengan aku. Please wei,aku sebak. Suho membangunkan jungkook.

"Gwaenchana, Kalau itu yg kamu nak,kitorang tak larang. Tapi hyung galakkan yg kamu patut bagitau semua orang pasal benda ni, supaya nanti org tak salah faham. Hyung sure seratus peratus mereka akan terima hubungan korang, tetap fighting!" Kata suho untuk menyemangati jungkook. Jungkook mengangguk. Aku tersenyum melihat jungkook yg bersemangat seperti semula.

"Fighting" kata yg lain terhadap jungkook.

"Gomawo, btw...." jungkook senyum dan mengenggam tangan ku. Semua memandang nya menunggu apa yg akan di cakap oleh jungkook, aku juga turut memandang jungkook.

"Malam ni kook nak bawak yeon spend time ngan kook,boleh? Jimin hyung? Boleh?" Jungkook pandang jimin, yg lain turut pandang jimin termasuk aku.

"Tpi aku nk balik nga--" belum habis jimin menghabiskan percakapannya suho jisoo memotong.

"Jimin... biarkan jungkook dengan dayeon berdua" kata jisoo. Jimin sigh.

"Yelah yelah~" kata jimin. Jungkook memaparkan senyuman yg lebar. Aku turut tersenyum.

"Gomawo hyung! Gomawo Noona! Bye, Bye sana, jom yeon" jungkook tarik aku pergi dari situ. Aku sempat melambai mereka.

Author's POV

"haih terpaksa lah balik sorang sorang" jimin mengeluh. Suho menepuk bahu jimin dan menyambung kemas barang barang yg bersepah.

-

Meanwhile, dalam kereta jungkook.

"Kim dayeon" dayeon yg memandang tingkap kereta tadi menghalakan pandangannya ke arah jungkook.

"Nae?" Soal dayeon lembut. Jungkook senyum.

"Saranghae" pipi dayeon membahang merah, setiap kali jungkook mnyebutkan perkataan tersebut , dia melting. Jungkook tergelak kecil. Jungkook mencubit pipi dayeon menggunakan sebelah tangannya, sebelah lagi memegang stereng kereta.

"Omo cute nye yeojachangu oppa ni~" kata jungkook.

"Oppa~ Lepaslah, sakit tau pipi yeon, huh!" Dayeon mempoutkan mulutnya. Jungkook melepaskan pipi dayeon dan tergelak kecil.

"Haha mian mian" kata jungkook. Dayeon pandang jungkook lalu tersengih. Jungkook meneruskan memandu kereta. Dalam perjalanan dayeon tertidur, jungkook tak sedar yg dia tidur kerana memandu.

Suho Is My Hot Boyfriend || Suho EXO [BL]Where stories live. Discover now