Teha POV
Pagi ii lagi aku dah bangun yelah excited nak pergi sekolah ... first day kot . Sesudah aku mandi .Aku terus menyarung baju pengawas yang berwarna kuning. Aku terus mencapai anak tudung dan tudung lalu aku pakai.
Sesudah itu aku terus keluar dari bilik lalu terus ke bawah.“ Aduh lupa aku tertinggal cermin mata”, bisik dalam hati. Aku terus kembali ke bilik dan turun ke bawah semula.
Aku ternampak mama . Aku berjalan perlahan - perlahan dan baaaa
“oooo katak terbang” ,latah mama ku . Aku pun gelak sehingga sakit perut tapi tanpa sedar."Aduh sakit lah ma”,aku mengadu kesakitan sambil mengosok atas kepala .
“Padan muka sape suruh buat mama terkejut ”, marah mama sambil pegang senduk.
“sorry mama ” itu je lah ayat yang terlintas kat otak aku.
“dah cepat duduk dan makan nanti lambat pergi ke sekolah ”kata mama. Aku ikut jelah arahan tu.
“ ma akak bawa kereta eh ” kata aku. “
Hmm tak payah lah biar papa hantar nanti balik dengan papa juga” jawab mama. Aku hanya menganguk saje nanti kalau jawab balik kang nanti ada kena senduk😂.
“kak mana adik ” tanya mama.
“entah ma takpe akak panggil” kata aku dan satu.. dua .. tiga ..“ADIKKKKKKK!!! CEPAT TURUN!!! LAMA LAGI KEEEE!!! ” jerit aku dari bawah di meja makan tanpa sedar satu ketukkan kat bahu aku.
“ Aduh ma sakit ” kata aku .
“ sape yang jerit ii tadi” kata papa sambil turun bersama adik .
“ Ni haa akak ni ” kata mama. Aku hanya tunduk lalu menyuapkan nasi goreng .
“ Apalah anak dara terjerit - jerit terperanjat jiran sebelah”kata papa yang duduk kat depan aku.
“hihihihi sorry papa” kata aku sambil tersengih kambing.
Sesudah aku makan aku terus salam mamaku dan terus duduk kat luar sambil tunggu papa Dan adik.
“ akak jom pergi” kata adik lalu aku terus bangun menuju ke kereta. Kereta papa terus melulu keluar lalu terus pergi ke sekolah
End teha POV
-----------------------------------------------------------
Aiman POVAku terus bangun setelah mendengar ibu ketuk pintu sambil memanggil aku. Aku melihat jam lalu terus aku mencapai tuala terus pergi mandi.“aduh macam mana boleh bangun lambat ni sekarang dah pukul 7 pagi kenapalah sekolah awal sangat nak masuk kelas ” omel aku dalam bilik air. Aku terus memakai baju pastu lihat rambut aku yang serabai lalu aku betulkan.
Setelah itu, aku turun dan melihat ibu dan ayah serta adik ku duduk kat meja dengan menahan gelak.
“abang cepat mandi”kata adik sambil menahan gelak.
“ yelah kan dah lambat ni” jawab ku.
“ man cuba tengok jam betul ii ”kata ibu. Aku terus memandang jam.
“ laaaah baru dekat kul 7 tadi aku tgk jam kul 6:50 lah ni” kata aku sambil menepuk dahi aku.
“ Apalah man ni tahu lah excited nak pergi ke sekolah baru” kata ayahku.
Aku hanya menahan malu. Aku terus duduk lalu ibu aku menyedokkan nasi ke dalam pinggan.
“ bu man nak bawa kereta lah harini man bawa adik sekali tak payah lah nak ayah hantar” kata aku sambil membuat muka comel.
“ okay juga tu tak yah ayah hantar boleh spend time dekat rumah sekejap lagi pun masuk kerja hari ni lewat sikit” kata ayah.
“ hmmm yelah pergi lah nanti balik jangan melencong tempat lain pulak terus balik rumah” kata ibu.
“ terima kasih ibu sayang ibu” kata aku sambil bangun memeluk ibu yang sedang berdiri menuangkan air ke cawan adik.
“ ibu pun sayang man juga dah cepat makan nanti lambat pergi sekolah ” kata ibu. Aku hanya menganguk.
“ sayang man je ibu tak sayang amir” kata adik aku , amir.
“ ibu sayang juga dah cepat makan nanti abang tinggalkan amir nanti” kata ibu.
Lantas amir makan dengan laju takutlah tu aku tinggalkan dia nanti.
Selepas aku siap makan aku terus bangun pergi ke dapur lalu aku terus basuh tangan dan pinggan aku. Begitu juga adik aku takut kene tinggal.
Selepas itu, aku terus menyalam ibu dan ayah lalu terus pergi keluar memakai kasut. Sama juga adik aku ikut aku dari belakang.
“ bawa kereta hati ii ” kata ibu. “ yelah assalamualaikum”kata aku lalu kereta aku melulu keluar dari perkarangan rumah.
Aku melihat jam. “alamak dari 10 minit ” kata aku terus menekan pedal dengan laju kereta aku bergerak. Sambil tu sempat aku melihat adik aku yang ketakutan sebab kereta laju sangat. Aku hanya tergelak kecil dalam hati.
End Aiman POV
Okay tak, kalau macam biasa ii je sorry sebab ni first novel yang saya buat. Kalau macam bosan ke apa ke boleh comments.😁
YOU ARE READING
[C] Hey You! Don't Say Goodbye Again
RomanceCerita ini mengisahkan tentang seorang gadis yang bertemu kembali ex crush dia . Tapi sebenarnya dia tidak ingat pun ex crush dia sangat kerana dia pernah hilang ingatan akibat kemalangan yang berlaku pada dia. Kemalangan apa? Bukan kemalangan jalan...