Aku menunggu keputusan doktor. Semua ahli keluarga aku dah berkumpul. Aku duduk di bangku sorang ii. Aku nak bersendirian. Tak lama kemudian doktor keluar.
“ ni semua ahli keluarga Tengku Aiman ke” kata doktor tu. Bila aku dengar aku terus berjalan ke arah doktor tu.
“ haah. Macam mana keadaan anak saya” kata ayah
“ keadaan dia dah stabil. Pisau yang tu menusuk ke dalam. Hampir menyentuh jantung. Dia mengalami pendarahan yang banyak. Jadi dia sedang koma” kata doktor tu(ayat apa ni😂). Air mata aku terus jatuh.
“ bila dia boleh sedar” kata Amir
“ tu saya tak pasti. Tapi jangkaan saya 20% dia akan sedar. Selebihnya” kata doktor tu terhenti. Ibu dan mama segera memeluk aku.( Ayat apa ni😂)
“ hmm boleh kitaorang masuk” kata Najwa
“boleh. Saya harap semua bertabah” kata doktor tu
“ terima kasih doktor” kata ayah. Doktor tu menganguk lalu dia beredar. Aku segera masuk ke dalam wad. Aku duduk di sebelah katil Aiman. Hati aku sebak.
“ Man bangun lah. Ni Teha ni. Teha datang dengan semua keluarga kita” kata aku sambil memegang tangan dia. Amir memandang aku dengan wajah redup.
“ akakk. Doakan untuk abang supaya dia sedar” kata Najwa. Aku menganguk perlahan.
“ akak nak jaga Man” kata aku
“ tapi akak kan mengandung. Nanti jadi apa ii kan susah” kata Amir
“ bagilah akak jaga. Akak isteri dia” kata aku
“ baiklah akak. Tapi akak kena jaga kesihatan akak” kata mama. Aku menganguk.
“ Man Teha jaga Man tau. Teha akan selalu disisi Man. Man kena kuat tau” kata aku. Amir terus beredar dari situ serta Najwa.
Di luar
“ awak buat apa tu” kata Najwa
“ saya tengah call abang Fahmi” kata Amir
“ buat apa” kata Najwa
“ saya nak dia siasat sape yang buat abang saya macamtu” kata Amir. Najwa menganguk faham. Tak lama kemudian
“ hello abang. Siasat sape yang berani tikam abang aku. Aku nak segera” kata Amir
“ kejadian kat mana” kata abang Fahmi
“ manalah aku tahu. Yang aku tahu last dia kat pejabat” kata Amir
“ baiklah. Aku akan cuba siasat” kata abang Fahmi
“ buat cuba tapi kena. Aku nak segera” kata Amir tegas
“ baik Tengku” balas abang Fahmi sebelum Amir memutuskan panggilan. Amir berjalan duduk di kerusi.
“ argh macam ii yang jadilah” kata Amir sambil menyerabutkan rambut dia.
“ awak kena bersabar. Maybe nanti ada hikmah disebalik dia” kata Najwa
“ haah apa hikmah dia” kata Amir sinis. Amir start gila. Najwa menelan air liur.
“ tu hanya Allah je tahu” kata Najwa
YOU ARE READING
[C] Hey You! Don't Say Goodbye Again
RomanceCerita ini mengisahkan tentang seorang gadis yang bertemu kembali ex crush dia . Tapi sebenarnya dia tidak ingat pun ex crush dia sangat kerana dia pernah hilang ingatan akibat kemalangan yang berlaku pada dia. Kemalangan apa? Bukan kemalangan jalan...