Bab 9😣

151 10 1
                                    

Pagi ii aku dah bangun nak pergi. Aku meregangkan badan aku. Tiba ii aku tertumbuk muka Aiman. Aku cepat bangun. Aku biasanya bangun pagi sorang ii ni tiba ii ada orang kat sebelah. Aiman hanya bergerak berpaling. Aku menarik nafas lega. Yelah mahu pagi ii buta kena marah. Lagi pun tak kuat pun, slow je.

Aku terus bergerak ke bilik air. Lepas je aku gerak ke bilik air, aku bergerak ke bilik persalinan. Nasib baik jumpa 😂. Bilik dia luaslah jugak. Lepas siap semua aku tengok jam. Jam dah pukul 6:10. Aku tengok Aiman yang nyenyak tidur. Aku lantas mengejut dia dengan perlahan.

Man bangun lah dah pagi ni, bangun solat subuh, bangun siap pergi sekolah” kata aku perlahan. Tapi takde reaksi. Aku mengambil keputusan menggocang badan dia.

Man bangun lahhhh” kata aku sambil menggocang perlahan. Tapi tak berhasil. Tiba ii idea jahat aku sampai. Aku berdiri atas tilam lalu aku lompat sepuas hati aku.

hmmm takyah lah lompat ii , nanti patah” kata Aiman. Aku berhenti melompat. Aku duduk sebelah dia.

bangunlah dah lambat ni” kata aku sambil menggocang badan ni dengan kasar. No berlembut lagi

“ ishh awal lagi lah” kata Aiman yang terus duduk sambil melihat jam kat fon

otak kau awal, ni dah lambat ni” kata aku. Aku terus mencari tuala dia lalu aku membaling tuala tu kene tepat pada muka dia

oi kau dah kenapa baling tuala orang kena tepat kat muka” kata Aiman yang sedikit meninggikan suara.

sorrylah kalau sakit. Dah lah cepat mandi aku tunggu kat bawah” kata aku lalu aku terus turun ke bawah.

Aku melihat ibu sedang masak kat dapur bersama mama . Maklumlah semalam diorang tidur kat rumah ni. Idea jahat aku muncul. Aku berjalan perlahan-lahan dan satu...  dua ......tiga.

baaaaaaa ” kata aku

oooo kuali terbang” latah mama

oooo ayam hidup” latah ibu. Aku tergelak besar. Tiba ii ada satu suara muncul. “ baaaa

oooo senduk tergolek” latah aku. Aku memandang sinis tepat ke Aiman.

ada hati nak terkejut kan orang tapi diri pun sama” kata Aiman sambil mengikat tali leher. Aku bagi jelingan maut kat dia.

ma , bu, meh akak tolong akak ni takde keje ni” kata aku

tolong angkat pinggan cawan ni letak atas meja” kata ibu. Aku tanpa melengahkan masa aku terus mengangkat lalu letak kat atas meja. Aku susun kemas. Tiba ii ada suara muncul.

Wei teha tolong aku kejap” kata Aiman

apa” kata aku

tolong aku ikatkan tali leher ni haa, buat hal pulak dia” kata Aiman

selama ni sape yang tolong ikatkan” kata aku

ibu tapi tak kan nak suruh ibu. Confirm dia suruh kau” kata Aiman

hmmm meh sini” kata aku lalu  naik atas  kerusi untuk aku samekan paras ketinggian aku. Tinggi dia 176 cm. Tinggi aku 164 cm. Kan jauh tu. Mahu berjengket jugak aku.

kau dah letak beg kat kereta dah” kata Aiman

kejap lagi” kata aku sambil mengikat tali leher

[C] Hey You! Don't Say Goodbye Again Where stories live. Discover now