Jisoo menghampiri seorang lelaki dan senyum kearahnya. Entah apa yang membuatnya begitu menyukai lelaki di hadapannya itu. Mungkin kerana wajah Park Jinyoung yang tampan?
"Anyeong oppa!! "
Jisoo terlebih dahulu menyapa jinyoung.Jinyoung hanya sedikit tersenyum.
"waeyo? ""Aniyo. Cuma nak ajak oppa keluar."
"mianhe.harini sibuk sikit! Lain kali sahaja ya?? "
Jisoo memandang serius.
"Sebenarnya oppa taknak keluar dengan jisoo kan? "
Jinyoung berkerut dahi.
"Aniyo. Oppa cuma... "
"ahh.. Gwenchana. Lain kali je. "
Jisoo benar benar kecewa. Sudah beberapa kali pelawaannya ditolak."Jisoo aahh?? " panggil Baekhyun.
Jisoo menoleh dan tersenyum.Dia segera berlari kearah kawan baiknya dan menatap wajah baekhyun."Awak kena reject lagi kan? "
Jisoo menggelengkan kepalanya dan tersenyum.
"Aniyo. Tak mungkinlah. Mana ada orang yang akan reject jisoo!! Tapi jinyoung oppa sibuk lah. "
"haishh.. Jinjja?? Kalau macam tu, jom lah kita keluar. "
Jisoo tersenyum dan memandang kearah baekhyun.
"Daebak. Awak tak nak belajar ke harini?? "
"waeyo?? Salahkah kalau saya mahu teman kawan saya ni?? "Jisoo memaut lengan Baekhyun.
"kajja!!!! "
Mereka pun pergi menonton wayang bersama sama.Selepas beratur membeli tiket, jisoo tidak sengaja terlanggar seorang lelaki.
"Aigoo. Mianhe... Mianhe... "
Jisoo memandang lelaki itu dan tergamam.
"Kyeopta. " kata byungchan.Lelaki itu terlihat tinggi dan segak. Jisoo menatap wajah itu dan terdiam untuk seketika.
Baekhyun menepuk dahinya.
"Perempuan ni memang tak boleh pandang lelaki ehh"
Baekhyun bermonolog sendiri.Baekhyun menghampiri jisoo dan segera mengalihkan perhatiannya.
"Jisoo ahh.Kat sini rupanya. "
Baekhyun menarik tangan jisoo tetapi jisoo masih mahu tercegat disitu.
Byungchan tergelak kecil."Chakkamann.. "
Jisoo memberi arahan.
Baekhyun mengeluh perlahan. Mahu tak mahu dia tetap perlu bertolak ansur dengan jisoo. Tahu benar dia dengan perangai kawannya itu.Jisoo masih tergamam. Tidak tahu apa yang patut diucap mulutnya.
"Jisoo nak minta nombor awak, boleh tak?? " kata baekhyun.
Jisoo tersentak.
"Aniyo. Baekhyun ahh. "
Byungchan memegang tangan jisoo dan menulis nombornya disitu.Jisoo terharu.
"saya minta diri dulu ya??? "
Choi byungchan senyum dan melangkah pergi.
Jisoo memandang Baekhyun.
"Yaahh Baekhyun ahh??!!! "
Baekhyun letih.
"Gomawo cingu yaa. "
Jisoo memegang tangan kawannya dan melompat lompat kegembiraan.BAEKHYUN POV
Aku gembira melihat jisoo yang teruja dengan 'crush' barunya untuk kali yang ke tiga.
Tapi kenapa aku rasa susah hati sekarang?? Padahal aku yang bantu dia tadi???
Betulkah aku telah jatuh hati kat kawan baik aku sendiri?? Aku bingung.END POV.
Baekhyun segera mengajak jisoo untuk makan.
Baekhyun hanya memandang makanan tersebut manakala jisoo pula menikmati makanan tersebut dengan sepenuh hatinya.
"waeyo? Makanlah betul betul. Jangan lah tengok je. "
Baekhyun mengangguk perlahan.
"Saya bukannya taknak makan. Tapi saya takut nanti saya jadi gemuk macam awak. "
Baekhyum tersenyum.
Jisoo mengerling kearah baekhyun.
"Adakah awak buta?? Badan saya kurus macam ni,awak cakap saya gemukk.. Yaaaa!!!! "Baekhyun mengecilkan matanya.
"jinjja?? Saya nampak awak dah gemuk sekarang macam beruang?? Nanti jangan pula awak pindah rumah ehh?? "
Jisoo hairan.
"pindah rumah??ke mana?? "
"ke hutan lah. Betul tak beruang?? "
Jisoo kecewa dan kesal.
Baekhyun tergelak.
"Yaahh baekhyun ahh. Miscasseoo?? "
Baekhyun masih tergelak.
"Jagalah awak nanti.Monyet?? "Baekhyun memandang jisoo serius.
"Bo?? Monyet?? Muka handsome macam saya ni, awak cakap saya monyet?? "
Jisoo tergelak kecil.
"nae. Muka awak macam monyet. Jangan lupa balik tu naik atas pokok tau. "
Baekhyun tersentak.
"yaaahhh.. Jisoo ahh. Nak lawan ke ha? "
"mari lah. Siapa yang takut?? "Mereka berdua bermain permainan video di rumah baekhyun.
Baekhyun tersenyum lega dan berlagak setelah jisoo kalah.
"Awak cuma bernasib baik.Lain kali saya mesti menang!! "
Jisoo berpeluk tubuh.
"Dah kalah taknak mengaku pulak beruang nii..?? "
Jisoo marah.
"Bo?? Monyet sedang mengata saya ya?? "
Jisoo senyum kembali.
"Jangan panggil saya monyet lah!! "
"jangan panggil saya beruang?? "
Jisoo pula memberi arahan.Tiba tiba jisoo mendapat notis mesej.
"Dia dah reply lahh mesej tadii.. Omo?? Ottoke?? "
Jisoo gembira sebaik sahaja memandang mesej tersebut.Baekhyun berhenti senyum.
Dia hanya boleh melihat jisoo yang bahagia dan dirinya yang terluka disebabkan hal itu.
YOU ARE READING
Sweet Dreams
Fanfiction"KEEP OUR DREAM TOGETHER " Mungkin ini silapnya dahulu. Apabila muncul orang ketiga dalam persahabatan mereka,hanya satu perkataan sahaja yang mampu diungkapkan iaitu " tidak adil". Tidak adil bagi baekhyun jika jisoo hanya mementingkan sahabat baru...