CHAPTER 3

9 0 0
                                    

Beberapa hari kemudian,
Jisoo tidak selesa dengan caci maki yang keluar dari mulut orang lain.

"perempuan tu tak sedar diri kan. "

"Dia tarik rambut queen. Perempuan paling cantik kat sekolah ni kot. "

"Ada hati nak bandingkan dia dengan queen school ni. Memang kalah teruk la. "

Jisoo hanya memekakkan telinga mendengar semua tu. Rasa kesal pula bertindak melulu macam tu.

Byungchan pun datang dan berjalan disisi jisoo.

"Kalau ada yang nak mengata dia. Datang jumpa aku depan depan dulu. Cari pasal dengan aku. "
Byungchan memberi arahan. Begnya digalas perlahan.

Jisoo senyum pada byungchan. Dia patut bersyukur sebab ada kawan macam byungchan ni. Daripada si baekhyun, tahu diam je.

Dia bukan taknak maafkan baekhyun tapi kalau baekhyun pun tak bersemuka dengan dia. Dia pun takkan terhegeh hegeh minta maaf.

....

Baekhyun berlari mengejar jisoo yang sedang pulang kerumah bersama byungchan.

"Jisoo ahh.. " panggil baekhyun.
Jisoo mencebik. Dia malas nak hadap muka baekhyun.

"Saya nak minta maaf. "
Baekhyun memandang jisoo dengan tulus. Dia benar benar ingin minta maaf. Masa tu dia berkecil hati dengan jisoo sebab rapat sangat dengan byungchan tu sampai lupakan dia.

"Kenapa awak minta maaf? "
Jisoo meninggikan suaranya. Tadi jisoo cakap dia nak maafkan baekhyun kalau baekhyun minta maaf dulu. Sekarang kenapa nampak macam bengis je?

Byungchan senyum sinis.
"Kawan macam dia ni baik tolak ketepi la. Jaga sowon baik baik eh? "

Baekhyun menarik kolar baju byungchan.
"Kau ni apa hal hah??? Takde kena mengena ngan kau pun kann? "

Byungchan hanya senyum sinis. Dia puas hati dengan caranya membangkitkan kemarahan baekhyun.

Jisoo segera menolak baekhyun.
"Betul lah apa yang dia cakap. Baekhyun, kau cuma kawan yang ada masa aku senang je. Masa aku susah, kau takde. Kau tak boleh diharaplah! "

Baekhyun memandang jisoo. Dia dapat rasakan yang jisoo tidak mahu berkawan dengannya lagi.

"Aku tahu kau marah dengan aku. Aku pun tahu teruk kau kena maki dengan student yang lain. Tapi kau tak boleh salahkan aku. "

Jisoo menggigit bibir. Beg yang digalas dilepaskan.
Segera dia menampar muka baekhyun.

"Sampai kau tampar aku demi kawan baru kau. Bila aku kat belakang, kau tinggalkan aku!! Bila aku kedepan, kau biarkan aku dan tunggu dia yang masih di belakang. "

Baekhyun tidak menyangkakan keadaan akan menjadi keruh secepat ni.

"whatt?? Kau mengungkit lah ni. "
Jisoo mara kehadapan. Tapi kononya byungchan cuba menghalang.
Tangan byungchan didepakan.

"baik kau bla lah. "
Byungchan menghalau baekhyun.

Baekhyun semakin kedepan.

"Aku cakap PERGI SEKARANG!!! "
byungchan meninggikan suaranya.

"Ye lah. Aku nak pergi dah ni. Rumah aku kat sini. Tepi lah kau. "
Baekhyun menolak byunchan yang menghalang pagar rumahnya.

Byungchan menoleh kearah jisoo.
"Awak tak cakap pun dia jiran awak. "

Jisoo sekadar senyum.
"Saya lupa nak bagitahu tadi. "

"Pulak dah. "

Sweet DreamsWhere stories live. Discover now