"kenapa dengan si jisoo tu. Marah sangat kat aku?? "
Lee taeyong,sepupu kepada baekhyun menggelengkan kepalanya.
"Kalau aku jadi kau..aku takkan bagi si byungchan tu rapat ngan jisoo. "
Ujar taeyong."kenapa pulak?? "
"Kau ni bodoh ke? Sebab byungchan ada lah persahabatan korang hancur. Tak perasan lagi ke? "
baekhyun menjeling pada taeyong.
"Serius aku tak tahu. "
Baekhyun menggaru kepalanya yang tidak gatal."Habistu? Kau nak diamkan je? "
soal taeyong."Ye kot. Lagipun aku rasa macam tak dihargai sekarang. Biarlah jisoo tu. "
Baehyun senyum seolah olah dia okey.--------------------------
"JINYOUNG OPPA!!! "
jeritan pelajar perempuan kedengaran dari jauh. Lelaki hensem kat sekolah ni kot.jisoo mencebik. Dah malas nak fangirling kan si jinyoung tu. Dia nak jadi matang. takkan mudah confess perasaan kat orang yang tak berapa nak penting.
"Jisoo?? " sapa yein dari belakang.
"Crush kau ehh maksud aku ex crush kau ada datang tak tadi?? "
ujar yein lagi sambil matanya liat memandang kiri kanan."Kau ni dah kenapa weyh?? Kau dah minat jinyoung sunbae tu ke?? Macam takde orang lain dah. "
"Apsal pulak? Kau dah tak minat dia kann?? Ke kau jealous ni... "
jisoo mencebik. Tangannya mengenggam penumbuk.
"Kau nampak ni? Sebut lagi pasal dia depan aku..jaga kau ehh. "
jisoo mengangkat penumbuknya dan dihalakan pada yein."Hishh garang lah kau sekarang. Dulu ngan baekhyun baik je. "
Yein memuncungkan bibir kononnya merajuk dengan jisoo."Jangan sebut nama lelaki tu depan lagi. Kalau tak kasut aku ni naik atas kepala kau..faham?? "
jisoo meninggikan suaranya. Pantang dengar nama baekhyun terus naik angin."janganlah garang sangat. Takut pulak aku. okey lah aku blah dulu. Taknak kawan ngan kau lagi. "
Yein pun pergi tanpa menghiraukan jisoo."Haa baguslah merajuk macam tu. Takde sape yang nak pujuk!!! "
jisoo menjeling kearah yein yang pergi meninggalkannya.byungchan pun datang kearahnya dengan senyuman.
"Janganlah stress stress. Risau pulak saya ni.. "
Jisoo pun senyum dan menggelengkan kepalanya."Entah la. Rasa macam badmood je harini. "
Jisoo menundukkan kepalanya.Byungchan berkerut dahi.
"Badmood?? Kenapa?? ""Tak tahu lah. Sebab si baekhyun tu kot. Tadi terserempak ngan dia kat kafe sekolah. Dia boleh buat tak tahu je. Hishh geram pulak tengok orang sombong. "
"Bukan ke korang bergaduh ke?? "
byungchan menyoal."Awak ni dah kenapa dia kawan saya kot. Gaduh tu perkara normal. Tapi dulu takdelah seteruk ni. "
Jisoo mengeluh sekuat hati. Hatinya kata lain mulut kata lain."Tapi cuba awak fikir balik. Awak nak ke minta maaf dulu ehh?? Nanti dia ingat awak ni terdesak sangat nak kawan dengan dua. Betul tak?? "
Jisoo berfikir lagi. Betul jugak tu. Kalau dia si baekhyun tu tiba tiba taknak maafkan dia. Hurmm malu lah dia. Baik jangan.
"Betul jugak tu.. Lagipun kalau dia betul betul nak berkawan dengan saya. Patutnya dia yang minta maaf kan?? "
jisoo tersenyum memandang byungchan."Dah laa cakap pasal dia. Jom balik. "
Byungchan menarik tangan jisoo."Ehh balik?? Kan baru je nak start kelas ni?? "
Jisoo menunjukkan jam pukul 8.30 pagi.byungchan tersentak. Hehehe.. tak ingat.
mereka berdua pun mengikut haluan masing masing. Tapi....
"Jisoo aahh?? " panggil seseorang.
macam kenal je suara tu??
Jinyoung segera menghampiri jisoo."Sebenarnya kann saya ada hal nak cakap dengan awak ni. "
Jinyoung tersenyum memandang jisoo. Apa hal lah lelaki ni. Kata tak suka jisoo."Cakaplah. Saya nak masuk kelas ni. "
Jisoo gementar. dia rasa tak sedap hati je dengan jinyoung ni."Saranghae jisoo. Nak tak awak jadi girlfriend saya?? "
Ucap jinyoung dengan senyumannya yang mampu memikat budak perempuan disekolahnya."Tak. " kata jisoo selamba.
pelajar perempuan yang berada sekeliling terkejut dengan kata kata jisoo. Wow?? Lelaki ni... ada jugak ehh yang akan reject dia.
YOU ARE READING
Sweet Dreams
Fanfiction"KEEP OUR DREAM TOGETHER " Mungkin ini silapnya dahulu. Apabila muncul orang ketiga dalam persahabatan mereka,hanya satu perkataan sahaja yang mampu diungkapkan iaitu " tidak adil". Tidak adil bagi baekhyun jika jisoo hanya mementingkan sahabat baru...