B A B 1 - Rise

3 3 0
                                    

Tok!

Tok!

Tok!

"Rai? Lama lagi ke? "tanya seorang lelaki di luar bilik Ryon.

"aa! Jap lagi Rai turun! "balas Ryon dari dalam. Orang di luar itu hanya menggangguk sahaja, seakan akan Ryon boleh melihatnya dari dalam. Dia pula terus turun ke bawah.

Beberapa minit selepas itu, keluar jejaka yang ditunggu tunggu. Dia menuju ke meja makan untuk bersarapan. Di meja makan sudah berkumpul family nya.

"aihh.. Lama nau anak teruna mama ni siap.. Selalunya dia yang paling awal turun! "seloroh mamanya, Puan Azrina.

" Tadi nak kemas lagi sikit barang barang tu ha.. "jawab Ryon sambil tersenyum.

Puan Azrina menghulurkan sepinggan nasi goreng kepada Ryon.

"lambat siap macam perempuan! "kata adik lelakinya, Izyan.

"eh! Aku rasa kau paling lama kalau bab bab bersiap ni kan? "balas Ryon sinis. Izyan mencebik mulutnya.

"mama... Tengok angah ni.. Dia kata Iyan paling lambat siap!.."rengek Izyan seperti budak kecil pada Puan Azrina.

"huh!? Ada dengar tak suara tadi?"tanya Puan Azrina.

"tak.. Tak dengar.. "balas Ryon selamba.

"hm.. Pelik.. Rumah ni dah berhantu ke apa?"tanya Puan Azrina lagi sambil matanya melilau melihat siling bumbung di atasnya. Izyan yang berasa seperti dirinya sedang dipermainkan terus beralih pada papanya pula di sebelah. Huh! Dasar lo anak manja!

"papa.. Tengok mama... "rengek Izyan lagi. Huhuhu... Kesian kau Izyan.. Cukup cukup lah! Tak penat ke kena palau?

"hm? Tengok? Papa dah tengok mama kamu sejak duduk dekat U lagi! "balas papanya sambil tersengih, Encik Azman. Izyan mengeluh kasar.

"alungggg~.."

"apa? "balas alungnya yang sedang makan di tepi Ryon.

"tengok lah papa dan mama ni! "

"hm? Alung dah tengok sejak aling keluar dari perut mama lagi! kan mama, papa? "balas abang sulungnya jugak sambil tersengih. Shakil.

"ceh! "

"dah dah lah tu Iyan.. Tak penat ke?"tanya seseorang yang berada di sebelah Encik Azman. Dia memandang ke arah gerangan itu dengan muka yang tidak puas hati.

"apa tengok tengok! Rindu ke? "

"hmph! Buat apa rindu ngn kau! Buang masa! "balas Izyan. Adiknya menjeling tajam ke arah Izyan.

"buang masa? Lepas ni jagan cari aku dah! "kata adiknya, Rasyid.

"alololo... Ajuk ke dia.. Syiannn... "kata Izyan dalam nada mengejek.

"kau nak makan nasi ke nak makan penumbuk aku!? "ujar datar lelaki yang berada di hadapan Izyan. Dingin.

"makan nasi! makan nasi! "ujar Izyan dan Rasyid serentak. Takut tengok wajah dingin abang keduanya. Puan Azrina hanya tergelak kecil sahaja. Encik Azman menggeleng geleng kepalanya. Shakil hanya diam sahaja. Malas nak masuk campur karang dengan dia dia sekali kena dengan adiknya.

...

Latar belakang keluar Adam sekejap:

Muhammad Azman Khair
Umur: 45 tahun
Rambut: hitam
Mata: coklat smooth
Kulit: cerah, kuning langsat

Nur Azrina Batrisyia
Umur: 43 tahun
Rambut: hitam(atas) merah(bawah)
Mata: merah(atas) pink(bawah)
Kulit: putih

Muhammad Adam Shakil
Ke: 1
Umur: 17 tahun
Rambut: hitam
Mata: hitam
Kulit: kuning langsat

Secret Of Behind? [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now