*נשימה עמוקה*אז Angie_s תייגה אותי.
(הסתרתי את ההתרגשות שלי פה טוב אני גאה.)טאג נוסף מבית אנג'י הגיע אלינו!!
*רעשים של הידד*
(גם העורכת האהובה עליי באינסטגרם חזרה אחרי שהייתה איזו תקלה והיא נמחקה אז הידד אני מאושרת!)
אז בצער רב וביגון קודר אנג'י פיטרה את שייני בתור המעצבת שלה, אבל כדי להתעודד תראו איזה יפה:
let's begin shall we?
אז אני אתחיל בדברים שאני צריכה לשפר כי הרבה יותר קל לי לחשוב עליהם מאשר הדברים שאני צריכה לשמר XD
1. ניקוד:
אנחה.
אוי הניקוד שלי...לא חדש שיש לי בעיות עם ניקוד. כאילו כן, השתפרתי, אני מודה, אבל עדיין יש קטעים שאני בוהה בפיסקה ונשרטת על הניקוד בה. פסיק? נקודה? מי יודע?! (באותו קשר: גיליתי שלכתוב: "מה??" זה לא תקין. אין דבר כזה "??" אלא "?!")
בכל מקרה, אני מודעת לזה שיש לי בעיה עם הניקוד ואני בעיקר חושבת שהדרך לפתור אותה זה תרגול. ככל שאני אכתוב יותר (ואנקד נכון כמובן), ככה אני גם אתרגל לנקד כמו שצריך.
בהצלחה לי.
2. תיאורים:
עוד אנחה.
לדעתי תיאורים הם הסיוט הגדול של כל כותב. בין אם הם של בן אדם, מקום או סיטואציה.לי ספציפית הם פשוט נתקעים ולא זורמים, אני רוצה לתאר משהו אבל התיאור לא משתלב טוב יחד עם שאר הקטע ו... כן, זה ממש מתסכל.
אני מניחה שהדרך הכי טובה שיש לי כדי להשתפר בזה היא לכתוב עוד ועוד תיאורים ולקבל חוות דעת מכותבים אחרים.
3. דמויות:
לא מדובר פה על הדמויות שלי כיחידות, אלא על הרבה דמויות.
לא ידעתי איך לתאר את זה כל כך, אבל ממש קשה לי להכניס יותר משתי דמויות ראשיות (אולי שלוש בהגזמה) ואני פשוט שונאת את זה. זה מצמצם את הסיפור שלי לשתי דמויות וזהו, אני לא אוהבת את זה ואני צריכה בדחיפות להתרגל לכתיבה של הרבה דמויות.
למען האמת אני לא יודעת איך לשפר את זה, רעיונות? מישהו?
יאללה נעבור לשימור?
כן. כי בשימור מדברים על מחקרים ואנחנו אוהבים מחקרים.*דברים שאני כותבת בשימור הם יכולים להיות לא לגמרי מושלמים אצלי, אבל אלו הדברים היותר חזקים בכתיבה שלי, כמובן שיש לי מקום לשיפור ואני מגיעה לפה במטרה להשתפר, אבל בדברים האלה ספציפית אני מרגישה שאני צריכה פחות שיפור מהאחרים.*
1. מחקר:
האם אני אוהבת מחקרים? כן.
האם אני טובה בהם? לדעתי כן.
האם הם הדבר היחידי שאני בטוחה בו בכתיבה שלי? בהחלט כן.אז אם יש משהו שאני גאה בו בטירוף בכתיבה שלי הוא המחקר המקדים.
במחקרים שלי אני משתדלת ללמוד את כל מה שאני צריכה, וקצת יותר. בנתיים המחקר הכי מעמיק שהלכתי עליו היה להיכנס להרצאה ממוחשבת (כעיקרון היא בתשלום, אבל השגתי כרטיס חינם) על רוצחות סדרתיות במהלך ההיסטוריה.אני חושבת שהמחקר שאני עושה הוא סך הכל טוב, וככה גם ההתאמה של מה שלמדתי אל העלילה שלי, אז הידד אני צריכה לשמר את זה.
עצה למתקשים: כנסו למדריך בעמוד של TheJasminAwards. אני בספק אם אני אצליח למצוא עצה אחת מועילה, אז פשוט תקראו אותו כי אמורה מציגה שם את הדברים שצריך לדעת על מחקר ואיך לעשות אותו כמו שצריך.
2. רעיונות:
אני חושבת שהרעיונות שלי טובים?
סליחה אני מרגישה את הביטחון העצמי שלי מתפרק פה, סילחו לי בזמן שאני מנסה לשמור עליו יציב....
אוקיי כן, רעיונות!
אני לא ממטרת רעיונות, הם לא נפלטים לי סתם ככה מהמוח, אבללל כשאני רוצה לכתוב משהו, הרעיונות יגיעו להציל אותי וייתנו לי שפע אפשרויות לכתיבה וכשאני אבחר רעיון- גם יהיה לי קל לפתח אותו.
עצה למתקשים: הממ תמשיכו לחשוב אני מניחה? ככה זה עבד אצלי מגיל קטן😂
כל שיר שאתם שומעים, משהו שאתם רואים, תנסו לחשוב: "מה הייתי כותב על זה?"
בסופו של דבר זה מרגיל את המוח לחשוב בצורה כזו, ומשם הרעיונות פשוט מגיעים לבד.3. פרופיל דמויות:
אז הפעם אני מדברת על דמויות לחוד😂
אני חושבת שאמנם אין לי הרבה דמויות, אבל אלו שכן בנויות כמו שצריך. יש להן את האופי שלהן, סגנון הלבוש, סגנון הדיבור, העבר, הטראומות הנפשיות (כי איך אפשר בלי?) ובכללי פשוט פרופיל אישיות מפורט מאוד.עצה למתקשים: כשאתם בונים דמות, תמיד תשאלו את עצמכם עוד ועוד שאלות עליה. "למה היא ככה? איך זה קרה? איפה זה היה?" ותבנו לכם לאט לאט את הדמויות שלכם.
***
טוב, הטאג הזה נכתב קצת מהר ובהשפעת המוח המת שלי כי פשוט הייתי חייבת הפוגה מהלימודים שלי.
אני מאוד מקווה שלא יצאתי פה חסרת מודעות עצמית או משהו אחרת אני פשוט אדעך ממבוכה כמה דקות עד שאני אהפוך לשלולית קטנה של בושה.
בכל מקרה, אני אחזור ללימודים שלי, צ'או~
(אה רגע, באלי פרק שאלות תשובות, אז תשאלו בבקשה שאלות כדי להפיג לי שיעמום.)
YOU ARE READING
Shit & Stuff
Randomמקורי? לא. מיותר? מאוד. אז למה לא? כן... אז ספר חפירות, אתם יודעים: •עדכונים על הספרים שלי •חפירות (מן הסתם) •כל מיני דברים מיותרים שאני אמצא דרך להכניס •הצצות לחיים הלא מאוד מעניינים/יוצאי דופן שלי