Hi nama aku Park y/n, umur aku 20 tahun. Aku duduk dengan nenek aku..aku tak duduk dengan ibu bapa aku sebab dorang tinggalkan aku dari kecil lagi, apa apa pun aku tak ambil kisah sangat pasal mereka sebab dorang dah tinggalkan aku kan so why not aku buat perkara yang sama kan so aku sekarang masih mencari jawatan kosong.. Semua tempat aku cari dan soalan yang sama aku dengar adalah “nanti kami akan hubungi puan ye” sampai ke sudah aku tak dapat panggilan dari dorang entah hidup ke mati tu. Semasa aku tengah bersiap untuk keluar mencari kerja, nenek aku panggil.
Y/n:ye nek?
Nenek:kamu dah nak pergi ke?
Y/n:haah, kenapa nek?
Nenek:tak ada apa cuma nenek takut perkara yang sama akan berlaku pada kamu sebab ini kali ke 30 tau kamu cari kerja, sampai sekarang tak dapat lagi.
Y/n:jangan risau nek.. Nenek doakan cucu nenek kali ni dapat kerja okay nenek*senyum*
Nenek:baiklah.. Pergi lah kamu bersiap pastu makan sikit mee goreng ni nenek penat masak kan untuk kamu.
Y/n:alololo sayang nenek..okay y/n bersiap dulu ye nenek.
Nenek:yela..
Aku masuk ke bilik aku semula dan aku mendandan rambut aku, make up Dan selepas tu aku terus ambil resume aku kat katil terus masuk dalam bag aku selepas tu aku dengan serta merta keluar dari bilik aku dan terus breakfast sebelum keluar dari rumah.
Taeyong pov
Di office
Taeyong:APA Ni!!!
Taeyong dengan mood tak baik, dia mencampak kereta kerja dia, terus bersepah bilik office dia
Taeyong:aku suruh apa hari tu?
Taeyong pandang pekerja dia dengan tajam.. Semua pekerja kat situ takut dengan taeyong.. Biasalah Lee taeyong kan siapa je tak takut.
Pekerja:maaf encik Lee taeyong.*tunduk kebawah*
Taeyong:hey!! Aku tak nak dengar lah ayat maaf kau tu, aku cakap kat kau aku suruh apa hari tu? Susah sangat ke soalan aku ni ha!!
Pekerja:tak Lee taeyong..
Taeyong:habis tu asal susah nak jawap? Mulut kau ada apa?.. Emas ke?
Pekerja tu diam dari tadi, entah lah apa yang susah nak cakap pun tak tahu.
Taeyong:*memicit dahinya*dah lah kau berambus sekarang dari bilik aku. Sakit hati pula cakap dengan kau ni.. Dah berambus tapi ingat ehh kau ulang lagi perkara yang sama aku tak teragak-agak pecat kau tau?
Pekerja:baik encik..
Taeyong:dah berambus..
Pekerja:baiklah..
Taeyong:haii satu satu masalah datang lah
*by the way taeyong adalah anak orang kaya okay, ayah dia adalah boss syarikat tersebut tapi dia dah pencen so dia berikan jawatan tu kepada taeyong tapi macam biasa taeyong tak berminat pasal² syarikat ni, bagi dia meremeh kan dia dan bukan minat dia tapi macam mana pun dia tetap kena terima sebab ayahnya tetap akan paksa taeyong kerja situ.
Y/n pov
Di mall
Y/n:hurmm cik kat sini ada jawatan kosong tak?
Pekerja:maaf encik tempat kami dah penuh..
Y/n:ohh..
Pekerja:maaf sangat2 encik..
Y/n:*senyum* tak apa.. Terima kasih ye..
Ini dah masuk kali ke 30 seperti nenek aku cakap tadi dia takut perkara yang sama akan berlaku pada aku.. Hmm tapi aku tak akan give up aku akan cari juga.
Semasa aku lagi cari kerja tanpa sedar dah nak masuk pukul 3 petang, aku tak makan petang lagi
Y/n:hmm alah nanti lah aku makan. Sekarang ni aku perlu cari kerja sampai dapat.
Aku keluar dari mall tersebut dan tiba-tiba aku terfikir dari luar jangkaan aku
Y/n:apa kata aku try kerja office mana tahu dapat ke kan Hehehe.. Okay y/n paiting!..
Aku start cari office yang berdekatan dengan aku.. Dalam 15 minit macam tu aku ternampak bangunan yang sangat tinggi tingkat ya dan dia membuat aku terpekun
Y/n:hmm apa kata aku masuk dulu lah mana lah tahu dapat..
Aku dengan semangat nya terus masuk ke dalam. Semasa aku masuk ke dalam aku tak sangka begitu cantiknya dan aku lihat semua pekerja kat situ pakai pakaian kerja.
Y/n:hmm boleh tahan tempat ni..
Pekerja:selamat petang puan.. Apa kami boleh bantu.
Y/n:kat sini ada jawatan kosong tak?
Pekerja:sekejap ye saya tengok..
Y/n:baiklah.*senyum*
Dalam hati:harap adalah amin..
Pekerja:puan..
Y/n:*senyum*ye saya..
Pekerja:syarikat kami lagi mencari pekerja jadi yeah ada jawatan kosong untuk puan.
Y/n:betul ke encik..
Pekerja:ye sila tunggu sebentar ye saya membuat panggilan ke boss saya.
Y/n:baiklah
Semasa orang tu lagi call boss dia aku pun duduk sekejap, penat berjalan dari tadi nak putus dah kaki aku ni.
Pekerja:boss
Taeyong:ha ye..
Pekerja:ada orang minta jawatan kosong..boss nak interview dia harini ke atau hari lain?
Taeyong:hmm bawa dia ke bilik saya..
Pekerja:baiklah.. Puan
Y/n:ye..
Pekerja:sila ikut saya.. Saya bawa puan ke boss saya.
Y/n:baiklah
Orang tu pun bawalah aku berjumpa dengan boss dia
Pekerja:boss ini orangnya.. Puan sila masuk..
Y/n:baiklah.. Terima kasih
Pekerja:sama sama puan..
Taeyong:so awak orangnya?
Y/n:ye saya..
Taeyong:mana resume awak..
Y/n:ni encik.
Aku beri resume aku kat dia
Semasa dia lagi check resume aku.. Aku tak tahu lah kenapa aku rasa boss aku ni boleh tahan handsome juga and aku rasa dia maybe baik hati.
Taeyong:so awak nak kerja sini kan.. Apa kata awak jadi PA saya?
Y/n:what? PA? Tapi saya..
Taeyong:kau nak kerja sini ke ataupun kau cari jela kerja lain..Wow okay aku tarik balik kata² aku tadi.. Dia tak baik hati
Y/n:apa kata cik beri saya kerja seperti pekerja cik.
Taeyong:aku boss ke kau boss?..
Y/n:hmm encik boss..
Taeyong:so kau nak tak jadi PA aku?
Y/n:hmm nak...
Taeyong:okay start harini kau jadi PA aku and now ikut aku.
Y/n:pergi mana?
Taeyong:jangan banyak cakap ikut je..
Y/n:baiklah..
Taeyong:oh sebelum tu.. Bawa beg aku tu.. Aku tunggu kat keretaTaeyong terus keluar dari bilik office dia
Y/n:perr aku tak sangka boss aku seperti tu.. Macam mana orang macam dia boleh jadi boss.. Seriously err muka je handsome tapi perangai errr..Bersambung..
HI GUYS HARAP KORANG ENJOY AND SORR6 KALAU TAK BEST SANGAT.. NI FIRST TIME BUAT KAT WATTPAD HEHEH
YOU ARE READING
DON'T LEAVE >> LEE TAEYONG
RomancePlease don't leave me y/n "taeyong" Start: 6 dec End: 10 june Completely ✔️