طبعا لقيت كذا بنوتة عايزين جزء تاني فعشان كده قررت اني اعمل جزء تاني من الكاتبة شروق عمرو بس مش عشاني بقي ولا عشان اتكلم عن نفسي لا عشان ندردش مع بعض شويتين 😂😂😂💃💃
بصوا يا بنات انا عارفة ان معظم البنات دلوقتي الي بتابعني بنات في سن صغير قدي او اكبر مني بشوية فعشان كده انا هتكلم معاكوا كأخت .....
انتي اذاي يا شيري عرفتي موهبتك ؟
انا معرفتش موهبتي الا بالورقة والقلم لقتني وانا في ستة ابتدائي بكتب علي ورقة سطرين بس هما سطرين لقيت ما بينهم تناسق عرفت اني اعرف اكتب منهم .... فضلت بعد كده مرة ورا مرة احاول اكتب بس للاسف فشلت في بعض المرات فسيبت الكتابة خالص في ستة
عمتا الي بيكتب ده وبيبقي محترف في كتابته اعرف انه جوا قلبه الم وتعب وحاجات ملغبطة كتييير مش عارف يعبر عنها بالكلام ... يعني مثلا انا عيشت حياةةصعبة شويتين فالحياة ديه عودتني علي الالم فعرفت ازاي اطلع المي ده في الكتابة ....
طيب هل كنت مهتمة باني انشر كتاباتي للناس ؟!
لا ابدًا مكنتش مهتمة ابدا اني اتشهر او ان الناس تشكر فيا وفي كتاباتي لاني كنت يعتبر شاعرة علي قدي مش كاتبة روائية ....
طيب ايه الي حصل ؟!
الي حصل اني في يوم من الايام قررت اني قرأت اول رواية ليا وهي رواية " انت لي " كانت عجباني جدا في الاول وكنت بعشقها وقراتها مرة واتنين فقولت انا عايزة اقلدها فكتبت رواية اسمها حب لا يموت مكنتش اكيد نفس القصة لكن كتبتها وكنت تقريبا في اجازة اولي اعدادي.....
كل كتاباتي كانت علي ورق ومن بعد روايتي ديه مكتبتش تاني روايات الا بعدها بسنتين انما كنت بكتب اشعار كل يوم تقريبا كنت بكتب شعر من اشعاري وخواطر نصها ضاع ونصها رميته ونصها التاني مازلت محتفظة بيه ....
جيت في ثانوي حصلتلي حاجة كده فرجعت للكتابة تاني وكتبت تاني رواية ليا وهي "أحببت معلمي "
الي اغلبكوا بيقرأها حاليا طبعا مكنتش بنفس الصيغة او الطريقة لكن نفس القصة ....الخلاصة .....
الحلم ممكن يموت بس اكيد هيتجدد عارفين نجم البحر اما يتقطع من جسمه حتي خلاياه بتتكاثر عشان يقدر يعوض الحتة ديه... اهو الحلم كده متفقدوش حلمكوا وخليكوا وراه ....
انا مش لنصح ومش عايزة انصح انا بوريكوا اقرب مثال وهو انا ...عمري في حياتي ما تخيلت اني هحقق النجاح الي حققته ده وفي وقت قصير كده ....٣ شهور بس من نص تسعة لحد الآن الي انا فيه ده مش بفضل حد الا ربنا وانتوا ♥♥♥♥
ودلوقتي عندي ليكوا سؤال ....
ايه هو حلمكوا الي بتتمنوا تحققوه في يوم م الايام ؟!
😂😂💃💃💃💃 ابهروني
أنت تقرأ
الكاتبة : شروق عمرو ♥♥
Short Storyيحتوي علي : ١- تعريف للكاتبة ٣-كتابات متناقضة ٢-طموح وأحلام متنوعة