🌸Halal kan typo
🌸Please vote
🌸Y/n : your name
________________________Sudah hampir 3tahun sejak pemergian datuk dan nenek Y/n. Kini, Y/n dah berumur 18 dan tinggal bersama makcik dan pakcik nya bersama sepupu yang plaing disayangi nya iaitu Zhong Chenle. Mereka sangat rapat. Sehingga ibu bapa Chenle fikir yang mereka couple.
(Author: pfft lambert lagi)
"I'm home!" kata seseorang dan terus masuk ke dalam rumah dan duduk di sofa. Y/n yang terdengar tu terus ke ruang tamu
"Eh, Chenle! Eyyo wussup bro!" kata Y/n dan menuju ke arah Chenle dan buat handshake rahsia diorang.
"Nah. Hadiah untuk kau. Happy birthday Y/n" kata Chenle dan menghulurkan sebungkus kotak yang dibalut cantik dengan pembalut hadiah.
"Aww thanks Chenle. But.. pink? Seres ah? Haishh tak pe lah janji ade hadiah." kata Y/n pada Chenle dan letakkan kotak hadiah itu di meja yang ada didepan mereka.
"Sorry ah, aku lupa yang kau tak suka warna pink. Ahh, tak pe lah." kata Chenle dan tertawa kecil.
"Wey, jom. Jalan-jalan." tambah Chenle.
Y/n memandang Chenle dan berkata "Eh aku demam ke ape kau ajak aku jalan-jalan? Uishh I cannot percaya lah."
"Kau nak ikot ke tak? Kalau tak nak tak pe, sebab aku pon tak lama ade kat sini. Aku duduk sini 5 hari je." suara Chenle macam hampa.
"Eh... jangan lah merajuk. Aduhh kau ni ye aku ikot kau jalan-jalan. Tunggu jap aku pergi bersiap." Y/n terpaksa mengalah dengan Chenle.
Lepas Y/n naik bilik sebab nak tukar baju, senyuman terukir dibibir Chenle 'HAHAHA.. Y/n, Y/n aduhh kau ni comel je' kata Chenle sendiri dan main phone nya.
5 minit kemudian
"Jom!" kata Y/n sambil menuruni tangga menuju ke pintu utama. Chenle yang terdengar terus menolehkan kepala ke arah Y/n.
Chenle pandang Y/n lama. "weh. Kau asal pandang aku cam tuh? Asal? Baju ni tak ok ke? Or aku nampak buruk?"tanya Y/n pada Chenle.
"eh, tak lah. Lawa.. cuma.. kau nampak lawa kalau kau pakai skirt" jawab Chenle."urghh aku ingatkan ape lah tadi. Skirt? Kau seres ah? Aku ni tak suka pakai skirt sebab.. entah lah tak suka je. Dah jom" Y/n terus menarik tangan Chenle menuju ke arah kereta yang akan dinaiki oleh mereka.
Chenle teruskan perjalanan menuju ke mall kat China tu sambil mendengar lagu From Home.
"Best kan wey lagu ni Y/n?" tanya Chenle cuba membelah kesunyian antara mereka.
"Hah? Boleh lah. Ni kau lah kan yang nyanyi part ni an?" kata Y/n.
Cai hong shi he ni zai jian de shi yan
Piao guo chu xue dao zhong xia de ye~~"Yup." jawab Chenle ringkas.
Zhi dao he ni yan shen jiao hui
Yong bao rang wo yi luo ji mo~~"Eh? Suara ni.. comel" Y/n dengan tetibe cakap cam tu. "Part ni ke? Ouhh suara dia memang cute." kata Chenle.
"Mesti orangnya pun cute kan. Eh dia pun orang china?" Y/n dapat bayangkan muka orang yang dicakap nya.
"Dia memang cute. Eh jap. Kau tak kan lah tak kenal kot suara tu. Kau kenal lah dia." Chenle tibe-tibe cakap macam tu.
"Hah? Siapa? Member kite mase kecik tu ke?" jawab Y/n dengan confident. Dulu Chenle ngan Y/n ade sorang member ni but terpisah sebab ape entah.
"Iye lah. Huang Renjun" Y/n terkejut dengan kata-kata Chenle.
Renjun? Ape kaitan mereka berdua?
"And sekarang, aku dah jumpe dia balik." sambung Chenle.
"Wahh mesti dia still comel macam dulu kan." kata Y/n dan teringat masa kecil mereka bertiga. Sungguh cute.
"Dia selalu tanya aku pasal kau. HAHAHA aduhh bile aku ingat balik kan mase kita kecik dulu. Aduhai comel je semua. Lagi-lagi kau ngan Renjun HAHAHA" kata-kata Chenle membuatkan Y/n tertawa kecil.
Tidak lama kemudian, mereka sampai di mall yang diorang nak pergi dan terus beli apa yang diperlukan. Dan balik. Tak lama pon sebab takut ade orang perasan tu Chenle. Tapi nasib tak ade yang perasan.
___________________________
••Hi gaes. So ni my first ff tau, kalau bosan tu, sorry ah. Umm nak cakap ape ek. Haa vote. Ok tu je bye••
YOU ARE READING
[C]Love At 30 Days Notice «Renjun»🦊
Fanfiction«He makes me fall for him again in 30 days» •𝐂𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐞𝐝• Mengisahkan tentang seketul Y/n yang duduk bersama atuk dan neneknya sejak kecil. Y/n juga seorang yang savage and crackhead ya anak2 ku. Y/n juga merupakan sepupu yang paling rapat de...